• Emma94
    Äldre 10 Sep 18:18
    134316 visningar
    420 svar
    420
    134316

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
    o vad många som skriver i min tråd.va kul
  • Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
  • Äldre 10 Sep 23:31
    #61

    Ännu en 90-talist hoppar in i tråden!Skrattande
    Jag är -90a och min m2b är-86. Vi har bokat kyrka och lokal. Jag har även gjort klart inbjudningar och ska börja fixa festhäften. Jag har även pysslat ihop borsplaceringshållare:)
    Vi gifter oss 19 juli -14.
    Ett tips till er som gör egna inbjudningar är att använda tapet istället för tjockare papper! Blir mkt billigare!
    jag betalade 167:- för en rulle:) Jag har gjort 60 inbjudningar och har massor av tapet kvar:) 

  • Emma94
    Äldre 10 Sep 23:38
    #62
    Qvicken skrev 2013-09-10 23:31:16 följande:
    Ännu en 90-talist hoppar in i tråden!Skrattande
    Jag är -90a och min m2b är-86. Vi har bokat kyrka och lokal. Jag har även gjort klart inbjudningar och ska börja fixa festhäften. Jag har även pysslat ihop borsplaceringshållare:)
    Vi gifter oss 19 juli -14.
    Ett tips till er som gör egna inbjudningar är att använda tapet istället för tjockare papper! Blir mkt billigare!
    jag betalade 167:- för en rulle:) Jag har gjort 60 inbjudningar och har massor av tapet kvar:) 
    BRA FÖRSLAG
  • Hanni
    Äldre 11 Sep 07:29
    #63

    Här är en till som lyckas kvala in med 19 dagar (januaribarn -90). Sambon är 87a..
    Som det ser ut för oss just nu är det 2015 son gäller, men vi är inte överhuvudtaget överens om vilken årstid. Blir väl så när en vintermänniska och en sommarmänniska möts..
    Allt är dock väldigt preliminärt då vi just nu letar hus och man är ju inte rik direkt.

  • Ehp
    Äldre 11 Sep 08:45
    #64

    Här är en till, född 90 och min blivande är född 85.
    Vi rymmer till Paris och gifter oss ensamma 13 juni 2014 :)

  • Äldre 11 Sep 08:49
    #65
    marolo skrev 2013-09-10 21:49:31 följande:
    Haha förståligt, vi har pratat om det sedan i maj så det känns verkligen naturligt nu att det blir bröllop nästa Augusti, nästan så naturligt att man börjar prata om bröllopsaker med andra som att det vore den självklaraste sakern i världen fast de inte borde veta nått haha.
    Hur många hade ni tänkt bjuda?
    har ni funderat mkt på hur ni vill ha det på den stora dagen? :) 
    vi hade ett planeringsmöte nu i måndags, bara för att få en början. vi har nu 39 gäster på listan. vi kommer ha tema skog, mycket trä, löv, mossa (på bordet), kottar etc. tärna är bestämd, Marsalk vill karln ha, men han vet inte vem bara :P uingångsmusik:änglagård, gärna på nyckelharpa. utgångsmusik rid över skog (ronja rövardotter). ehm.. karln ska fixa min bukett, helt utan min vetskap. och så blir det middag och fest i en byastuga där gubben har sina rötter. ^^ budget ligger på lite drygt 30 000, men har dragit till extra på en del poster, så det kan bli billigare. de e väl det vi kommit fram till hittills 
  • afture­lding
    Äldre 11 Sep 09:11
    #66
    izredam skrev 2013-09-10 22:14:29 följande:
    afturelding: Vad har du fått för negativa kommentarer här på BT? :O Tycker folk brukar vara väldigt snälla här :)
    Det är ett tag sen, jag tror det var i januari. Det var många som skrev anonymt och då kan man säga mer än vad man bör. Jag fick många kommentarer som "Vill du inte bara ha festen?" "Du är bara 20, du är inte ens vuxen på riktigt än" osv osv. Men jag tror att det har varit ett par skiften bland medlemmar sen dess också, nu är det väldigt länge sen jag sett sådana kommentarer. 
    marolo skrev 2013-09-10 22:15:32 följande:
    vad skönt att höra hur det varit för någon i samma situation. Och fresten så tycker jag inte alls det syns på bilden hur gamla ni är. Hade likaväl kunnat vara 25. Vad tråkigt att det varit negativa komentarer har fått för mig att folk är ganska accepterande här på BT men kan tänka mig att så inte är fallet. Är aktiv i en annan tråd också men har inte skrivit min ålder så än så länge är det nog bra. Det är så svårt att förstå varför åldern är av så stor betydelse.  Jag är nog mest nervös för hur sambons föräldrar ska reagera, de är helt fantastisk snälla och ställer upp i alla väder men har fått för mig att de kommer ha svårt att acceptera tanken på bröllop. Men vi kommer vara över 22 och de själva var 23 år när de gifte sig så det är relativt nära. så vad kan de säga egentligen? Tror dock att jag kanske bara överreagerar. Men det får vi se när inbjudningarna kommer ut :) 
     Min man är född 89 också så han är ju 25 nästa år ;)

    Men det ska nog gå bra ska du se! Jag tror att min mor var accepterande delvis för att hon själv hade barn i min ålder. Makens föräldrar var äldre, så det kan ju ha något med saken att göra. Dessutom är de skiljda, medans mina föräldrar varit tillsammans i 24 år.

    Men nu, efter bröllopet, finns inga sura miner alls. Och alla var glada under dagen :) 
  • xMaria­x
    Äldre 11 Sep 10:46
    #67
    Qvicken skrev 2013-09-10 23:31:16 följande:
    Ännu en 90-talist hoppar in i tråden!Skrattande
    Jag är -90a och min m2b är-86. Vi har bokat kyrka och lokal. Jag har även gjort klart inbjudningar och ska börja fixa festhäften. Jag har även pysslat ihop borsplaceringshållare:)
    Vi gifter oss 19 juli -14.
    Ett tips till er som gör egna inbjudningar är att använda tapet istället för tjockare papper! Blir mkt billigare!
    jag betalade 167:- för en rulle:) Jag har gjort 60 inbjudningar och har massor av tapet kvar:) 
    Åhh, tapet hade jag inte ens tänkt på!!
    24 Maj 2014
  • Äldre 11 Sep 22:15
    #68
    filibustern skrev 2013-09-11 08:49:33 följande:
    vi hade ett planeringsmöte nu i måndags, bara för att få en början. vi har nu 39 gäster på listan. vi kommer ha tema skog, mycket trä, löv, mossa (på bordet), kottar etc. tärna är bestämd, Marsalk vill karln ha, men han vet inte vem bara :P uingångsmusik:änglagård, gärna på nyckelharpa. utgångsmusik rid över skog (ronja rövardotter). ehm.. karln ska fixa min bukett, helt utan min vetskap. och så blir det middag och fest i en byastuga där gubben har sina rötter. ^^ budget ligger på lite drygt 30 000, men har dragit till extra på en del poster, så det kan bli billigare. de e väl det vi kommit fram till hittills 
    låter endå som ni kommit en bit på väg! :) vi har 45 gäster och hoppas verkligen inte att det blir fler! haha jag tänkte mig ett litet bröllop men man har väl för många man vill bjuda helt enkelt. vi har tänkt ca 40 000. Har precis köpt bil så det kostade ju en del. Men hoppas verkligen inte att vi kommer använda oss av hel budgeten. bättre att budgetera högt och sen kunna spara :)

    vad har ni andra för budgetar? 

    vilken fin bröllopsida du hade gjort emma94, men såg att ni skulle ha 5 fotografer! är inte det ganska dyrt? :) 
  • Junibr­ud2014
    Äldre 12 Sep 06:02
    #69

    Vi har varit tillsammans 9år när vi gifter oss och har två små barn så här höjde ingen på ögonbrynen när vi berättade utan blev snarare glada. :) Vi är också studenter så vi försöker få ner kostnaderna så gott det går. :)

  • Äldre 12 Sep 08:00
    #70
    marolo skrev 2013-09-11 22:15:27 följande:
    låter endå som ni kommit en bit på väg! :) vi har 45 gäster och hoppas verkligen inte att det blir fler! haha jag tänkte mig ett litet bröllop men man har väl för många man vill bjuda helt enkelt. vi har tänkt ca 40 000. Har precis köpt bil så det kostade ju en del. Men hoppas verkligen inte att vi kommer använda oss av hel budgeten. bättre att budgetera högt och sen kunna spara :)

    vad har ni andra för budgetar? 

    vilken fin bröllopsida du hade gjort emma94, men såg att ni skulle ha 5 fotografer! är inte det ganska dyrt? :) 
    hehe, ja 39 gäster var väl typ.. 10-15 gäster mer än jag räknade med.. så fler får det inte bli :P 
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig