• 201402­22
    Äldre 10 Sep 17:24
    6239 visningar
    8 svar
    8
    6239

    Vad har man i sin "bröllops-pärm"?

    Jag/vi tänkte göra en "bröllopspärm".
    Som man kan ha då man planerar sitt bröllop.
    Allt från ekonomi, bordsplaceringar, mat, tårta, ja allt.

    Men vad skall man ha för information i den?
    Och hur gör man pärmen på bästa sätt? Förvånad

  • Svar på tråden Vad har man i sin "bröllops-pärm"?
  • Äldre 10 Sep 17:41
    #1

    har just gjort en jag med! det jag har i den nu är en lista över budget 9borde dock uppdatera). ett dokument med en mall av en bordplacering (utan namn), några blanka blad för att skriva i smågrejer eller idéer.. ehm... ska väl ha en gästlista däri också.. men det är väl det jag har just nu. :) sen tro jag vi kommer sätta in kvitton och sånt allteftersom. ^^ 

  • Äldre 10 Sep 18:04
    #2

    Hej,


    Jag hade ett register med 30 flikar för varje moment. Många av flikarna fyllde jag med utskrifter från internet, inspirationsbilder från internet och utklipp ur bröllopstidningar. Detta blandade jag med offerter och orderbekräftelser.

  • 201402­22
    Äldre 10 Sep 18:11
    #3
    FruForsmark skrev 2013-09-10 18:04:10 följande:

    Hej,


    Jag hade ett register med 30 flikar för varje moment. Många av flikarna fyllde jag med utskrifter från internet, inspirationsbilder från internet och utklipp ur bröllopstidningar. Detta blandade jag med offerter och orderbekräftelser.


    Vad hade du för flikar exempelvis?
  • JojoD
    Äldre 10 Sep 20:32
    #4

    Jag har gjort en mapp på datorn som helt enkelt heter "White wedding"! I mappen har jag en undermapp som heter "Ringar" där jag har laddat ner bilder på olika ringar vi kan tänka oss, en undermapp som heter "Bukett" där jag laddat ner bilder på olika buketter jag kan tänka mig och sen en mapp "Bordsdekorationer" där jag har bilder som inspiration för detta! Tänkte att det kommer väl fyllas på med en excel-fil för budget och utgifter och ett bordsplaceringsdokument när det blir aktuellt! Men det är bra att ha det på datorn för det är lätt att uppdatera allt under tiden! Om man är rädd för att dokumenten ska försvinna kan man snabbt göra en back-up på ett USB-minne eller en extern hårddisk!

  • Äldre 10 Sep 21:30
    #5

    ja de kanske man skulle göra oxå - sätta in inspirationsbilder.. meen har ju ingen färgskrivare.. får duga med min mapp på datorn ^^

  • 201402­22
    Äldre 10 Sep 22:14
    #6

    Tack för alla tips!

  • Äldre 11 Sep 16:07
    #7

    har nu lagt till en cateringmeny från ica till min pärm, och gästlistan :) 

  • 201402­22
    Äldre 11 Sep 17:37
    #8
    filibustern skrev 2013-09-11 16:07:24 följande:
    har nu lagt till en cateringmeny från ica till min pärm, och gästlistan :) 



    Kul! Glad
Svar på tråden Vad har man i sin "bröllops-pärm"?