• Äldre 10 Sep 13:21
    5640 visningar
    9 svar
    9
    5640

    Tårtan

    Tänkte höra med Er , om var ni planerar att beställa Er bröllopstårta ifrån?Och även om ni kan tipsa om någon bra livegrupp / livemusik till bröllopsfesten......

  • Svar på tråden Tårtan
  • Äldre 10 Sep 13:33
    #1

    Vi ska beställa från ICA Maxi. Billigt per bit och gott! Vi beställer ett gäng vanliga vita prinsesstårtor, ingen flervåningstårta eller så.

  • stormh­elen
    Äldre 10 Sep 14:06
    #2

    Vi har beställt vår tårta från chokladfabriken. Provsmakade tårtan för ett par månader sedan och den var helt fantastikt god. =) 

  • Äldre 10 Sep 14:08
    #3
    stormhelen skrev 2013-09-10 14:06:01 följande:
    Vi har beställt vår tårta från chokladfabriken. Provsmakade tårtan för ett par månader sedan och den var helt fantastikt god. =) 

    Åh , den lät ju helt underbart god.....Är så svag för choklad!
  • Jezibe­l
    Äldre 10 Sep 14:09
    #4

    Jag har tips för bägge, gifte oss 24aug och är så suuupernöjd att jag vill dela med mig av allt! :)

    Tårta:  http://gourmandise.se/index.php?page=brollop vi valde tårtan med namnet gourmandise, så otroligt god och vacker

    band:  
    ">

     The Soul Company, helt galet bra, alla dansade tills stället stängde. så härligt när alla dansar gamla som unga :)

    Bandet på ett bröllop gör ALLT för stämningen.

    lycka till! 

  • Äldre 10 Sep 15:09
    #5
    Jezibel skrev 2013-09-10 14:09:41 följande:
    Jag har tips för bägge, gifte oss 24aug och är så suuupernöjd att jag vill dela med mig av allt! :)

    Tårta:  gourmandise.se/index.php?page=brollop vi valde tårtan med namnet gourmandise, så otroligt god och vacker

    band:  
    ">

    " target="_blank">

     The Soul Company, helt galet bra, alla dansade tills stället stängde. så härligt när alla dansar gamla som unga :)

    Bandet på ett bröllop gör ALLT för stämningen.

    lycka till! 
    Tårtorna såg fantastiska ut på hemsidan! Vad kostade den och för hur många gäster var den? =)
  • Jezibe­l
    Äldre 10 Sep 15:21
    #6

    Vi var 70 pers och de tog 60kr/bit. Blev dock en hel tårta över, folk äter inte så mycket, så man kan nog beställa för lite färre gäster är mitt tips.

  • Äldre 10 Sep 16:09
    #7
    Jezibel skrev 2013-09-10 15:21:20 följande:
    Vi var 70 pers och de tog 60kr/bit. Blev dock en hel tårta över, folk äter inte så mycket, så man kan nog beställa för lite färre gäster är mitt tips.
    Tack det låter bra!
    Bra tips, speciellt om man har efterrätt också, kanske folk blir lite föööör mätta =)
    Ska ha den tårtsidan i åtanke inför nästa år =)

    Ingick någon provsmakning? 
  • Roosen­2013
    Äldre 10 Sep 16:17
    #8

    Här kommer ett tårt tips!
    Vi gifter oss nästa vecka, och vi har beställt vår tårta från en tjej utanför Nässjö (bor i Nässjö). Vi fick provsmaka två olika smaker och är så spända på hur den kommer se ut. Har betällt en fördelsetårta från henne tidigare och var då super nöjda. Vet att hon kan köra en bit för att leverera, hon var i Växjö för inte så länge sedan.

    Kolla in Lindas tårtor!

    llindablomqvist.blogspot.se/

  • Jezibe­l
    Äldre 10 Sep 16:17
    #9

    Det gjorde det, men vi frågade vilken som var den absolut bästa, och valde den och litade på det och det blev succé. Men det är ju alltid roligt att få provsmaka ;)

Svar på tråden Tårtan