• Äldre 8 Sep 16:45
    2822 visningar
    10 svar
    10
    2822

    Besviken pa fotografen

    Nu har det gatt 8 veckor sedan brollopet och vi har inte ens fatt se vara bilder. Nar vi skrev pa kontraktet sa fotografen att det tar 1-4 veckor for oss att fa de oredigerade bilderna att valja fran. Darefter skulle det ta ca 2 veckor till for fotografen att redigera dem.


    Jag mejlade henne efter 5 veckor, efter 6 veckor... och fick alltid samma svar -att hon har sa mycket jobb just nu. Mejlade henne igen for tva dagar sedan och hon har inte ens svarat.


    Nagon annan som fick vanta mycket langre tid an vad som var bestamt och gjorde ni isafall nagot at saken?

  • Svar på tråden Besviken pa fotografen
  • Emma94
    Äldre 8 Sep 17:41
    #1
  • Äldre 9 Sep 15:32
    #2

    Om ni har avtalat om en tid och hon inte kan hålla den skulle jag rekommendera att du kräver någon form av prisavdrag.

  • mnbild
    Äldre 20 Sep 14:57
    #3

    Som en redan skrivit så borde du ringa till han/hon och prata och diskutera eventuellt prisavdrag, även om det inte är så troligt så kan det ju ha hänt personen något.


    Sen låter det lite konstigt att det ens ska ta 4v att ge er oredigerade bilder. Om jag skulle gett kund oredigerade bilder (något jag aldrig gör) så borde det högst ta 1-3dagar.

  • Äldre 23 Sep 10:26
    #4

    Skämtar du? Ärligt våra kunder får sina bilder inom en vecka. Att de sedan tar längre tid för brudparen att välja ut bilder (hos oss får de nämligen själv välja) är ju inte upp till oss då vi har gjort vårt jobb. Men icke 8 veckor!!, då ska de ha hänt något speciellt för det ska hända och då bör man ju säga från med och tala om det.

  • Pippil­ångstu­mp
    Äldre 23 Sep 11:17
    #5

    Jag hade nog påmint men inte stressat på, för då är ju risken att bilderna faktiskt blir sämre.

    Vi fick våra bilder i fredags, då var det dryga 8 veckor sedan vi gifte oss. 6-8 veckor skulle det ta hade dock vår fotograf sagt. 

  • Äldre 23 Sep 16:52
    #6

    Vi får våra bilder nästa vecka, vi gifte oss den 17 aug. Då får vi alla bilder redigerade, så jag förstår att det tar 5-6 innan vi får dom. Och våran fotograf sa själv att hon har mycket att göra. Så jag avvaktar helt enkelt, hon har ju sagt att dom kommer nån gång under nästa v, så jag väntar tills dess. Hon skickade en redigerad bild som vi kunde använda som tackkort, så dom är iallafall utskickade...

  • Äldre 23 Sep 16:55
    #7

    Som nån annan sa, kontakta henne men stressa henne inte...våran fotograf tar bilderna i den ordning som dom är tagna, så när jag pratade med henne så sa hon att hon höll på med dom som var från den 10 augusti och sen var det våran tur. Men det låter ju konstigt att ni ens inte har fått se dom oredigerade! Våran fotograf skickade några st till oss på mailen så vi hade ett litet hum om hur dom hade blivit.

  • tinaal­pfält
    Äldre 7 Oct 13:43
    #8

    Jag har en lite värre upplevelse som inkluderar mkt väntan. Vår fotograf skrev i kontraktet att bilderna skulle levereras inom 4 veckor och runt två veckor efter bröllopet slutar hon svara på e-mail/facebook/telefon. Jag har nu mailat/ringt emellanåt sedan vi gifte oss i oktober 2012 utan att höra ett pip tillbaka.

    När jag var inne på att gå till ARN upptäckte jag att jag var för sent ute, man måste tydligen vara ganska snabb där. Det som återstår nu är väl gissningsvis en polisanmälan. Vilket känns sådär, det är ju inte så att jag vill kräva min pengar tillbaka som missnöjd kund, snarare att jag vill komma åt de bilder vi har betalat för. Vi har ju inga andra porträttfoton Rynkar på näsan

    Hoppas verkligen att inget sådant händer er. Dock har ni ju hela tiden fått svar så det är väl alltid något Skrattande 

  • Äldre 7 Oct 15:56
    #9

    Jag hade åkt till studion och snackat face to face, prisavdrag big time!


     

  • tinaal­pfält
    Äldre 7 Oct 16:12
    #10

    Inte säker på vem du menar, men i mitt fall bor jag ca 32 mil så jag har inte vägarna förbi speciellt ofta.

Svar på tråden Besviken pa fotografen