• Äldre 3 Sep 18:09
    3940 visningar
    7 svar
    7
    3940

    Kostnad för kort/papper till bröllopet!

    Har idag inhandlat det sista som jag behövde inför skapandet av mina egna inbjudningar, vigselprogram, festprogram och bordsplaceringar.

    Eftersom jag älskar att spara pengar, räknade jag snabbt ut vad den totala kostnaden blev, och konstaterade stolt att material till 20 st save the dates, 35 inbjudningar, 50 vigselprogram, 50 festprogram och 50 bordsplaceringar totalt gått på 1044 kronor vilket jag tycker är bra. Det blir i snitt fem kronor per "sak".

    Min sambo såg dock något spänd ut när jag sa det, inte så att jag tror att han tycker att jag överspenderar (för jag har ganska fria händer när det gäller vårt bröllop) men han tycker exempelvis att det är hutlöst att några stämplar kan kosta 300 kr, vilket jag tyckte det var värt och har sparat in på papper ect.

    Med detta vill jag absolut inte baktala min framtida man, som är helt fantastisk, utan mer höra vad ni tycker. Vad gick er "pappersbudget" på? Gjorde ni själva eller beställde ni?

  • Svar på tråden Kostnad för kort/papper till bröllopet!
  • Äldre 3 Sep 18:16
    #1

    Vi beställde inbjudningskort, tackkort och placeringskort. Vigselprogram och festhäften gjorde vi själva, men vi fick dom utskrivna på ett litet tryckeri.

    Jag kommer inte ihåg exakt vad det kostade, men vi betalade nog ca 1500kr för allt, dock inte frimärken inräknat i det.


  • Äldre 3 Sep 18:44
    #2
    daniiel skrev 2013-09-03 18:16:12 följande:
    Vi beställde inbjudningskort, tackkort och placeringskort. Vigselprogram och festhäften gjorde vi själva, men vi fick dom utskrivna på ett litet tryckeri.

    Jag kommer inte ihåg exakt vad det kostade, men vi betalade nog ca 1500kr för allt, dock inte frimärken inräknat i det.
    Då låter väl ändå vårt rätt rimligt? Hur många hade ni av var?
  • Äldre 3 Sep 19:09
    #3

    vi kommer göra själva. och så billigt, enkelt som möjligt men ändå snyggt. har dock bara småkollat lite, så vi har ingen definitiv kostnad. men av kollen att bedöma så kommer inbjudningar för 20 pers gå på 12-17kr/st. om jag minns rätt. tackkorten kommer bara bestå av ett enkelt vikt kort, med ett tack på och vårt kort i. inge avancerat, så kanske 10-15kr/st för dom också. placeringskort kommer bestå av kottar eller träbitar, så det kostar oss inget :P 

  • Äldre 3 Sep 19:32
    #4
    MissM2013 skrev 2013-09-03 18:44:12 följande:
    Då låter väl ändå vårt rätt rimligt? Hur många hade ni av var?
    Ja, det är billigt tycker jag :) Vi beställde 50st inbjudningar (+kuvert), 50st tackkort (+kuvert), 100st placeringskort (egentligen visitkort) samt 60st vigselprogram och 60st festhäften :)
  • Äldre 7 Nov 17:04
    #5

    Daniiel- vart beställde ni ifrån? Jag är mycket frestad att beställa...trots att jag gillar att pyssla...

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 7 Nov 17:31
    #6

    Jag har köpt så att jag kan skicka 40inbjudningar, 70placeringskort, 70 festprogram samt alla stämplar, sidenband, sigill och tillhörande stämpel (för att sätta igen kuverten. Jag hamnar på ca 1100kr totalt.

    Sedan kostar tackkort med foto ca 300kr.

    Då har jag inte inkluderat frimärke och jag har inte bestämt mig för om jag ska ha vigselprogram eller ej. Men det bör man kanske ha?

  • Äldre 7 Nov 20:01
    #7

    vi skickade bara 7 inbjudningskort, men gjorde 10. Till det 20 placeringskort (insåg idag dock att jag bara köpt exakt 20 så kan kanske får köpa ett paket till för att det ska "räcka"). dessa har gått på ca. 250kr så lite mindre än 10kr/grej för det.

    Vigsel och festprogram har vi inte bestämt hur vi vill att de ska se ut än, vilket känns lite tajt med mindre än två månader kvar... Men det löser sig :) Gissar på lite mindre pengar än för inbjudningskorten för dem dock. Det är ju trots allt så att inbjudningarna och placeringskorten egentligen inte kostar lika mycket..

Svar på tråden Kostnad för kort/papper till bröllopet!