• Emma94
    Äldre 3 Sep 16:47
    47608 visningar
    62 svar
    62
    47608

    Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni

    Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni. räkna ej med bröllopsresa

  • Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni
  • afture­lding
    Äldre 4 Sep 09:25
    #21

    Vi var 47 på dagen tror jag, och vi landade på c.a 25.000.

  • Äldre 4 Sep 11:24
    #22

    Vi blir ca 70 gäster och hoppas hamna under 70 000, exk resa! vill inte spendera för mycket pengar på en enda dag som egentligen bara ska handla om kärlek..

  • Äldre 4 Sep 22:20
    #23

    vi har en budget på 50 000 och har  50 gäster ungefär håller med att det kan vara bra med en budget för då vet man i vilka priskategorier man kan söka i. 

  • Sofie R
    Äldre 5 Sep 07:43
    #24

    90 pers med budget på ca 35000. Och vi önskar osa pengar till bröllopsresan, så vi får se hur långt vi tar oss :)

  • Äldre 5 Sep 09:28
    #25

    Vi kommer att bli max 80 pers och budgeten ligger på 80000:-, men det ser ut att hamna närmare 70000:- när vi räknar på det. Inkluderar lokal, mat (egenlagad), dryck (fri bar), ringar, klänning, kilt, transport till gäster, dekorationer, fotograf, frisör mm.    Det som inte ingår är vår egen transport och säckpipeblåsare som mamma och pappa betalar, samt alla papperssaker (inbjudan, vigselprogram mm) som fästmannens syster som är konstnär gör åt oss som en present.   

  • Äldre 5 Sep 12:04
    #26

    Vi bjuder in 111 pers och våran budget är 50000 (ser ut att bli lite mindre tom), då får dom två rätter (catering), plus tårta, har även liveband, annat uppträdande/show och fotograf en hel dag och detta är medlagt i budgeten. Jag köper allt på ebay och har redan köpt de mesta och hade vi räknat med svenska priser på allt så hade de varit minst de dubbla..

  • Jghkvg­jnv
    Äldre 5 Sep 15:47
    #27

    Vi hade 60 gäster och en budget på 120 000:- kan säga att det var inte värt det. Inte så att vi inte hade pengarna eller att bröllopet var jättefint, men vi har varit på bröllop efter där paret lagt betydligt mindre pengar och det har ändå varit lika fint och romantiskt. Man ska komma ihåg att det är en dag för kärlek och inte för stress över favours, presenter eller färgteman. Tycker jag :)

  • Äldre 5 Sep 16:02
    #28
    Emma94 skrev 2013-09-03 18:02:55 följande:
    ja men nu har vi pengar så vi kommer att ha råd
    Om inte annat så är ju 1 år inte så lång tid om man ska ha tag i lokal för middag/ cateringfirma / restaurang, rätt kyrka/lokal/plats för vigsel osv. 
    Många bokar sånt över ett år i förväg. 
    Så att börja boka upp sånt kan nog vara en bra idé, och då får man också lite koll på hur mycket pengar som kommer att rulla.
    Ska ni dessutom ha så många gäster så blir ju utvalet av lokaler betydligt mindre 
  • Äldre 5 Sep 16:26
    #29

    Herregud vilka siffror ni skriver, jag blir ju rädd.. Vi har inte bestämt antalet gäster än men hamnar nog på 70-80 pers och en budget på 30 000 exkl resa. Är nog inte helt omöjlig siffra tror jag, svårast att bedömma är mat och dryck tycker jag.

  • Äldre 5 Sep 16:45
    #30

    Håller med Sheltiegirl, man blir rädd över vilka siffror ni skriver! Jag trodde att bröllop handlade om kärlek? Jag skulle inte tycka de va särskilt romantiskt att bjuda in ALLA man kan komma på! Närmsta släkten och vännerna är väl lagom? Att bjuda in över 200 personer vekar absurt men alla tycker väl olika. Vi ska ha ett litet romantiskt bröllop vid vattnet och vi har bjudit in 50 gäster och budgeten är på 20000-25000kr. 

Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni