• Emma94
    Äldre 3 Sep 16:47
    47605 visningar
    62 svar
    62
    47605

    Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni

    Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni. räkna ej med bröllopsresa

  • Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni
  • Emma94
    Äldre 3 Sep 18:02
    #11
    daniiel skrev 2013-09-03 17:59:06 följande:
    Ett år är ju dock inte så lång tid, så det kanske börjar vara dags att göra upp en budget ändå? :)

    ja men nu har vi pengar så vi kommer att ha råd
  • Äldre 3 Sep 18:06
    #12
    Emma94 skrev 2013-09-03 18:02:55 följande:
    ja men nu har vi pengar så vi kommer att ha råd
    Ja, men bara för att man har råd att spendera en miljon på ett bröllop, så är det ju inte säkert att man vill det? Ni kanske har många andra saker i livet som ni också vill spendera pengar på. Det var bara ett förslag, för ett år för att planera ett bröllop är inte jättelång tid och det är många poster som ska tänkas på och många utgifter, stora som små. Det var bara ett välmenande råd :)
  • Äldre 3 Sep 18:22
    #13

    Jag tror att det slutade på 35 000 och då var vi 63 personer. Sen håller jag absolut med daniiel att det är smart att göra upp en budget, om inte annat så får att ha koll på läget. Min man och jag har det rätt bra ställt tycker jag själv men mycket av det handlar nog om att vi har bra koll och är insatta i vår privatekonomi båda två.

  • Äldre 3 Sep 22:24
    #14

    Vi blir ca 40 gäster och bugeten blir på ca 20 00kr. Då har vi boende, vigselplats och festen i sommarstugan vid vattnet :) superfint och gratis

  • Äldre 3 Sep 22:34
    #15

    Vi har en budget på 76000 och kommer alla så blir vi 56 vuxna. Det är en budget men jag hoppas att det blir billigare så det finns pengar över till en liten resa.

  • Äldre 3 Sep 22:41
    #16

    Vi kommer hamna på ganska exakt 200 000kr, 77gäster och utan att räkna in bröllopsresan

  • Äldre 4 Sep 05:18
    #17

    Vi har bjudit 70 pers och räknar med att det kommer kosta 50 000- 60 000kr exkl brudklänning med alla tillbehör för den har jag fått i present av min mamma

  • Äldre 4 Sep 06:42
    #18

    Vi hade 43 gäster varav 2 barn. Vår budget låg på ca 35 000 kr och då ingick kläderna för oss, ring, mat, alkohol, dekorationer, inbjudningar, festhäften, tackkort, hyra för lokalen och det vi betalade de personer som stod i köket. Vi fick pengar av min mans mamma (9000) som skulle gå till festen men eftersom vi inte räknat med det och hon gav oss det ganska kort tid innan bröllopet så valde vi att endå hålla vår budget.

  • Äldre 4 Sep 08:15
    #19

    Vi har bjudit ca 350 gäster. Hur många vi blir i slutändan vet jag inte i nuläget.
    250.000kr hamnar bröllopet på exklusive smekmånad, ringar, kläder till mig och min blivande, sprit och bartillbehör, make up och hår.
    Det som ingår är; lokal, mat (+tårta och desserter), läsk, kyrka, transport för oss, dekoration (blommor, dukar, glas, porslin etc) på ett ungefär.

  • Äldre 4 Sep 08:41
    #20

    Vi kommer ha 50 gäster och budgeten ligger på 40 000, men ju billigare ju bättre :) 

Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni