• 201402­22
    Äldre 3 Sep 15:48
    9738 visningar
    25 svar
    25
    9738

    Hur lång smekmånad?

    Man brukar ofta säga att smekmånaden är en månad. Men jag är lite osäker på om det verkligen stämmer. Så min fråga hur lång var er smekmånad/bröllopsresa?

  • Svar på tråden Hur lång smekmånad?
  • 201402­22
    Äldre 2 Oct 00:59
    #11
    ThereseV skrev 2013-09-30 15:31:00 följande:
    Vi kommer vara borta i ca 50 dagar, men jag tror att 1-2 veckor är mycket vanligare. 
    Wow! vart skall ni åka då? När ni blir borta så länge? *nyfiken*Tungan ute
    Kul att ni fick ledigt från jobb med. Inte alltid lätt, kan jag tänka mig.Glad
  • Äldre 2 Oct 01:08
    #12
    20140222 skrev 2013-10-02 00:59:12 följande:
    Wow! vart skall ni åka då? När ni blir borta så länge? *nyfiken*Tungan ute
    Kul att ni fick ledigt från jobb med. Inte alltid lätt, kan jag tänka mig.Glad
    USA, först blir det ett par veckor i Forida och sedan ska vi bila över till Kalifornien. Så det blir en kombinerad sol- & badresa (typiskt bröllopsresa hehe) med lite mer "äventyr" :) Kan säga att jag längtar helt galet mycket.. bara ett halvår kvar nu:P
    Ja, det underlättar kanske lite när det är just bröllopsresa (folk känner nog sig lite elaka om dom säger nej till det haha).. plus att mannen har det lite extra lätt iom att det är hans pappa som äger företaget han jobbar på:) 
     
  • 201402­22
    Äldre 2 Oct 02:10
    #13

    Låter hur kul som helst. Förstår att du längtar. Ja, jobbet säger väl sällan "nej" till bröllopsresa. Lycklig resa!

  • xMaria­x
    Äldre 2 Oct 07:27
    #14

    Vi kommer nog åka bort i 1-2 veckor nästa höst. Vi gifter oss i Maj, men vill passa på att resa när vädret är lite tristare. Vi har annars pratat om att bara ta en weekend i London.


    24 Maj 2014
  • Äldre 2 Oct 07:34
    #15

    Vi gifte oss i augusti och tog en långweekend i Paris (sönd-tors) direkt efter bröllopet. Vi planerar att åka bort 1-2 veckor senare när ekonomin är lite bättre

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 2 Oct 07:46
    #16

    Vi for tre nätter på hotell sen campa vi resten av veckan som vi var barnlediga :)

  • Äldre 2 Oct 17:59
    #17

    vi körde tre veckor i afrika

  • Bride2­b
    Äldre 3 Oct 08:25
    #18

    Hej!

    Vi kommer att åka 2 veckor direkt i anslutning till bröllopet. Vi gifter oss en lördag och kommer att åka på måndagen. 1 vecka i Italien och sedan tänkte vi faktiskt bara vara hemma en hel vecka efter det och bara njuta tillsammans. Så sällan man kan vara hemma samtidigt :) Vi tänkte luncha ute, fika, köra lite film och take-away på kvällarna....

  • Äldre 3 Oct 09:58
    #19

    Vi åker en vecka direkt efter bröllopet (har vi planerat), bara för att få komma bort lite och koppla av tillsammans. Det blir någon billig charter skulle jag tro...

    Men själva bröllopsresan hoppas vi går till Botswana med lite safari och sånt. Glad Men ekonomin får bestämma när det blir av. Glad Och då blir det två veckor. Vi kände att vi inte bara ville slappa på en strand på vår bröllopsresa, vi ville köra på ordentligt. Tyst

    Så då blir det väl sammanlagt tre veckor, men vi ser den första egentligen som bara semester och en chans att samla sig lite efter allt ståhej, och ja, det vanliga, få vara tillsammans bara (= börja producera barn... haha Flört.)

  • Äldre 3 Oct 12:22
    #20

    Just nu lutar det åt att vi kör Thailand 10dagar nästa sommar direkt efter bröllopet. Jag vill gärna ha strand, lugn och goda drinkar medan sambon gärna hade tagit New York eller annan storstad. Så nu delar vi nog upp det så att det bli 5-6dagar strand på en liten ö och sedan 4-5dagar storstadsliv i Bangkok.

  • Äldre 3 Oct 14:01
    #21
    a ring on my finger skrev 2013-10-03 12:22:57 följande:
    Just nu lutar det åt att vi kör Thailand 10dagar nästa sommar direkt efter bröllopet. Jag vill gärna ha strand, lugn och goda drinkar medan sambon gärna hade tagit New York eller annan storstad. Så nu delar vi nog upp det så att det bli 5-6dagar strand på en liten ö och sedan 4-5dagar storstadsliv i Bangkok.
    När tänkte ni åka? Vädret är ju inte alltid helt optimalt på sommaren tänkte jag.
  • Äldre 3 Oct 14:18
    #22
    ThereseV skrev 2013-10-03 14:01:40 följande:
    När tänkte ni åka? Vädret är ju inte alltid helt optimalt på sommaren tänkte jag.
    Vi kommer åka slutet av juli början av augusti. Det där med vädret är inte generellt. Östra kusten räknas t.ex som högsäsong på sommaren medans Phuket kan vara lite regnigare.
    Dock är det sällan man får ihållande regn i flera dagar. Det har vi endast fått en gång...under den torraste månaden
  • Äldre 3 Oct 14:22
    #23
    a ring on my finger skrev 2013-10-03 14:18:50 följande:
    Vi kommer åka slutet av juli början av augusti. Det där med vädret är inte generellt. Östra kusten räknas t.ex som högsäsong på sommaren medans Phuket kan vara lite regnigare.
    Dock är det sällan man får ihållande regn i flera dagar. Det har vi endast fått en gång...under den torraste månaden
    Jo precis, östra är ju bättre då, men då är det istället ofta riktigt varmt, men det är ju skönt om man gillar det och är beredd på det:) 
    Tänkte bara kolla så att ni inte hade missat det..ofta så tänker man ju sommar=bra väder och det är ju trist om det inte blir så som man har tänkt :)
  • Äldre 3 Oct 14:35
    #24
    ThereseV skrev 2013-10-03 14:22:15 följande:
    Jo precis, östra är ju bättre då, men då är det istället ofta riktigt varmt, men det är ju skönt om man gillar det och är beredd på det:) 
    Tänkte bara kolla så att ni inte hade missat det..ofta så tänker man ju sommar=bra väder och det är ju trist om det inte blir så som man har tänkt :)
    Tack
    Vi måste chansa. Måste ta barnvakt på sommaren när de har sommarlov, annars hade vi nog hellre åkt på våren. Vi brukar åka i mars när det är supervarmt, we like Cool.
    OM det skulle regna för mycket får vi väl söka oss till Bangkok tidigare än planerat och köra storstadsliv istället. Jag kan nog dricka mina paraplydrinkar där också även om det inte är riktigt så jag har tänkt mig det Flört

    Vi som är vana att resa med barn känner att det bara är att åka, allt löser sig...vi har ju bara oss själv att tänka på
  • Äldre 3 Oct 15:47
    #25

    Vi kommer åka först 5 dagar utan barnen till New York direkt efter bröllopet. Sedan 2 veckor med barnen till någon All Inclusive anläggning i medelhavet och sedan när barnen är lite större kommer vi åka på en kryssning i karibien utan barnen är tanken. 

Svar på tråden Hur lång smekmånad?