• Äldre 2 Sep 13:25
    16159 visningar
    34 svar
    34
    16159

    Hur träffades ni?

    Ber om ursäkt ifall en liknande tråd finns, har inte hittat den isåfall. Sökfunktionen verkar inte riktigt fungera just nu? Jag undrar iallafall hur alla här träffade sin partner? Skola, jobb, gemensamma vänner, internet, kanske något annat? 

    Jag träffade min blivande man i onlinespelet World of Warcraft för 8 år sedan, vi träffades först i verkligheten ett halvår senare och är sambos sedan 2008, förlovade sedan februari i år. Det skiljer 7 år mellan oss och vi kommer från olika länder men det klickade och idag bor vi äntligen i Sverige efter ett par år i hans hemland.

  • Svar på tråden Hur träffades ni?
  • Äldre 2 Sep 13:36
    #1

    Sökfunktionen här har aldrig riktigt fungerat känns det som, trots flera påtryckningare från oss medlemmar....

    Jag och min blivande make träffades 2004 via gemensamma bekanta på en fest. Vi blev ett par våren 2005, förlovade oss i oktober 2012 och gifter oss om 12 dagar (14/9)! Däremellan har vi hunnit få två barn också. Glad


  • Äldre 2 Sep 14:02
    #2

    Vi träffades när min m2b flyttade hit och började på universitete! Jag blev en av hans faddrar och vi klickade först som vänner redan 2a dagen! Sen sågs vi ju varje dag på nollnings aktiviteterna och pratade på fb och sms hela kvällarna och långt in på nätterna! Redan efter ett par veckor hade vi öppnat upp så jätte mycket för varann och det kändes som om vi hade känt varandra i flera år! 

    Två måndader in på terminen slutade nollningen men vi fortsatte att träffas och prata varje dag! Sen dröjde det inte mer än ett par veckor för än vi kom fram till att vi båda gillade varandra mer än som vänner! Båda hade känt det i några veckor men vi hade båda varit så försiktiga och tagit det så lugnt att vi nästan var lite osäkra på vad den andra ville! Men när det stod klart att vi båda ville samma sak så.. :)

    Efter 1 månad träffade vi hans mamma och min mamma med familj, coh min pappa några veckor senare (hans pappa träffade jag inte förän vi hade varit tillsammans i över 1 år)!
    Dagen före våran två års dag förlovade vi oss och vi planerar att gifta oss 2015 när vi båda är klara med studierna! :) 

  • Tessa
    Äldre 2 Sep 16:25
    #3

    Vi träffades första gången på högstadiet, hösten 2000. Han gick i parallellklassen och var barndomsvän med min bästa kompis. Eftersom jag spenderade så mycket tid hos min bästis träffade jag honom inte bara i skolan, utan även hemma hos henne. Jag föll pladask för honom redan från början, tyckte han var så himla söt. Och i åttan hade vi en liten fling då vi kysstes och höll handen i några dagar.

    Sedan flyttade jag för att gå gymnasiet på annan ort. Jag träffade fortfarande min bästis, men hon var oftare och hälsade på mig, så jag träffade inte honom alls på flera, flera år. Jag jobbade och reste runt i världen och var inte till min hemort speciellt ofta. 2009 hade jag precis avslutat ett 3-årigt destruktivt förhållande, var hemkommen från en utlandsresa och stod utan någonstans att bo, så jag inkvarterade mig hos mina föräldrar igen. I samma veva gjorde min bästis slut med sin kille och jag spenderade allt mer tid hemma hos henne. En kväll kliver min M2B in genom dörren hos henne och jag faller lika pladask igen som jag gjorde på högstadiet.

    Det tog inte länge förrän vi började dejta och efter ett halvår flyttade vi ihop. Solig Nu har vi varit ihop i drygt 4 år och förlovade i 2 år! Hjärta


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • 201402­22
    Äldre 2 Sep 16:39
    #4

    Vi träffades på gymnasiet på en skoldans, han bjöd upp mig.

  • Äldre 2 Sep 16:58
    #5

    Vi var båda ute och “backpackade” och träffades på ett hostell på Nya Zeeland. Jag hade betalat extra för att bo i ett “only female dorm” men det var fullbokat och personalen tyckte synd om honom och lät honom bo i våningssängen över mig. Till en början var jag inte så förtjust, men ganska snabbt blev vi vänner och sen insåg vi att det var mer än så... Nu 4,5 år senare bor vi i Sverige sedan några år och har även bott i hans hemland Australien tillsammans. I somras friade han och i augusti nästa år gifter vi oss i Skåne!      

  • xMaria­x
    Äldre 2 Sep 17:42
    #6

    Vi träffades via nätet.


    24 Maj 2014
  • Äldre 2 Sep 18:27
    #7

    vi träffades via ett (då) gemensamt intresse: karate. vi började i samma lilla nybörjargrupp. då var jag bara 12 så det var inga tankar på kärlek då. men så två år senare, då jag var 14 och han 23, så hände det något och vi börja gilla varann mer och mer. sen vart vi i lag. ^^ vi flyttade ihop och förlovade oss efter 4 år. nu har vi varit ihop i snart 8 år. :) 

  • AnnaS
    Äldre 2 Sep 18:44
    #8

    Nätet!

  • Äldre 2 Sep 19:01
    #9

    Vi  träffades där jag absolut inte trodde jag skulle kunna träffa någon!
    Det enda utestället i vår lilla stad på ca 30 000 invånare i kommunen!

    (:

  • Äldre 2 Sep 19:58
    #10

    Träffade min underbara sambo på ett så otippat ställe som BDSM-communityn Darkside! :D Jag blev inte alls imponerad av hans första meddelande, men han skrev ett nytt dagen efter. Då svarade jag - och vi har fortfarande inte slutat prata, haha! Från första augusti till 26 september pratade vi bara över nätet, innan jag åkte hem till honom och fikade. Vi klickade direkt. Efter det träffades vi så gott som dagligen, han träffade mina föräldrar den 23 oktober och den 24 oktober blev vi ihop. Den 24 november flyttade jag in hos honom. Sen dess har jag hunnit byta jobb och vi har rest mycket (4 utlandsresor avklarade, 5:e inbokad i november/december). Vi är lyckliga. :) Ursäkta bristen på radbrytning, skriver från telefonen. ;)

Svar på tråden Hur träffades ni?