• msE
    Äldre 25 Aug 11:03
    15159 visningar
    7 svar
    7
    15159

    HJÄLP!! restaurang i stockholm för möhippa

    HEJ!!


    Behöver tips på mysig restaurang i centrala STHLM där man kan sitta en helkväll o prata minnen o dricka vin o äta gott till bra pris... helst till överkomligt pris också vilket gör de hela lite svårare.. har dom typ underhållning eller annat senare på kvällen e de ett plus men inget krav...


    centralt, gärna på söder..


    TACKSAM för all hjälp jag kan få...


     


     


     

  • Svar på tråden HJÄLP!! restaurang i stockholm för möhippa
  • Äldre 25 Aug 19:07
    #1

    Vad för typ av mat tycker ni om? Restaurang Barcelona på Drottninggatan har god tapas.

  • Aniara­4
    Äldre 26 Aug 10:09
    #2

    Tabbouli är trevligt, och där kan man ju välja lite hur många rätter man vill ha. Den på söder har en mysig trädgård om ni går medan det är hyfsat varmt ute.

  • Äldre 26 Aug 10:26
    #3

    Som någon nämner innan så är ju tapas rätt bra med tanke på att man kan beställa så många smårätter som man vill ha och därefter behöver det inte bli så dyrt. La Cucaracha ligger på Bondegatan 2 på Södermalm i ett stenvalv. Jag tror även att de har dansgolv på nedervåningen... Kan dock ha fel. Klassigt och snyggt

    Annars så är Koh Phanang roligt! Det är som att vara i thailand när man går in genom dörren.. Som att äta i en regnskog med en liten å som rinner genom restuarangen med fiskar i och så kan man sitta och äta i en tok-tok. Och Fantastiskt god mat!! Dessutom en bra bar med roliga drinkar där man till exempel kan beställa in en Bucket. Måste bokas då de är fullproppat varje kväll. 

  • Äldre 26 Aug 15:32
    #4

    Fondue Boden vid Vanadisplan hade vi middag på vid svägerskans möhippa. Superbra! Kostar 230-255 kr i mat per person och då fyller de på med kött, skaldjur och grönsaker hela tiden. På söder är La cucaracha min favorit men litet och stimmigt...

  • msE
    Äldre 26 Aug 16:58
    #5

    tack för alla svar :D


    nu blir det svårt att välja!!


    jag gillar själv idéen me småplock men thailand på söder låter ju onekligen spännande...


    o trädgården på tabulli verkar me jättemys o hänga i!!

  • Äldre 26 Aug 20:37
    #6

    Jag kan tipsa om Magic bar vid Karlaplan om man vill ha en kväll utöver det vanliga. Det är en restaurang med trolleriunderhållning och bra mat till bra priser. På fredagar och lördagar är det scenshow och då tar de inträde, men annars är det bara trolleritrick vid borden, men det är kul det med :)

  • Äldre 4 Jun 14:58
    #7

    Urban Deli och 39Wäst är bra som också är trevliga att sitta länge på! Vill också tipsa om ett projekt som en kompis och jag satt ihop. En hemsida där vi samlat massa aktiviteter och inspiration för möhippor. Har varit så kul för det är så roligt med möhippor Skrattande Spana gärna in! www.fixamohippa.se

Svar på tråden HJÄLP!! restaurang i stockholm för möhippa