• Aniara­4
    Äldre 22 Aug 13:49
    19329 visningar
    37 svar
    37
    19329

    Vill du ha parfymerade bindor och trosskydd?

    Köpte nyligen Always Alldays trosskydd, vilka numera innehåller något de kallar "Actipearls" som ska motverka lukt. Läste noga det finstilta runtom hela paketet innan jag köpte, men överraskades ändå av en vedervärdig parfymstank när jag öppnade paketet.

    Procter&Gamble svarar på mail att:

    1) Jodå, det står visst på paketet. På UNDERSIDAN.
    2) De allra flesta kvinnor vill ha parfymerade trosskydd.

    Påstående 2 gjorde mig väldigt nyfiken, så nu tänkte jag snabbt fråga en massa kvinnor här: Vill ni ha parfym i era bindor och trosskydd? Nu talar vi alltså om standardmodellen, inte om en speciallinje med doft, utan som huvudalternativ.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du ha parfymerade bindor och trosskydd?
  • Äldre 3 Mar 21:10
    #21
    Principisessan skrev 2014-03-02 22:49:34 följande:
    Äntligen, så jag kan sluta förse familj och kollegor med en varsin glade one touch så de kan spraya ner mig med en doft av kamomill när jag går omkring och stinker. Det har ju besparat mig en hel del pinsamhet. Testade även att ha en wunderbaum mellan skinkorna men kände att det var en krångligare lösning, grenarna på granen skar in och så hände det ju att jag tappade den i toaletten av misstag. Men borta är alla dessa gamla problem, tack Always för att ni tänker på mig och min vagina. Jag blir så glad!
    HAHAHHAHAHA kunde inte ha sagt det bättre själv
  • Äldre 3 Mar 21:59
    #22

    Fanns det inte tamponger med doft för ett par år sedan?

  • Aniara­4
    Äldre 26 May 16:12
    #23
    +1

    Tydligen fler som ogillar dem:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article20857636.ab

  • Äldre 26 May 16:25
    #24

    Dom är hemska. 


    Sist fick jag tag i ett paket som skulle vara "luktneutraliserande utan parfymer"...


    Det var den enda som det inte stod parfymerad på, så jag tog den.
    Döm om min förvåning när det stinker parfym när man öppnar förpackningen Skrikandes

  • Äldre 26 May 22:05
    #25

    Jag skulle aldrig ha nån parfym binda, men gällande tampax så är det det enda jag kan anvönda, framför allt för att det är så sjukt smidigt. Hygieniskt, ja kanske om man ör på festival eller nåt och inte kan tävtta händerna, men det kan man ju nästan alltid. Dock könns den smidigare vid införandet och det är lättare att få den att hamna rätt.

    Dock håller jag helt med om den där synen på kvinnans kön som något smutsigt. Så jävla omodernt och skamligt.


    Allis skrev 2013-08-30 11:02:18 följande:

    Det säger ju sig självt att man inte har parfymer i underlivet.

    P&G tillverkar Tampax också men den har väl aldrig riktigt slagit i Sverige. När jag var tonåring sa man att den var "hygienisk" för att de där mycket märkliga införingshylsorna gjorde att vi slapp ta i våra egna underliv (!).

    Nä, konceptet säger väl mer om vilken syn man har på kvinnors kroppar än något annat. Vilka är "de flesta kvinnor" kan man undra i sammanhanget? Amerikanska månne, där fortfarande en förfärande stor grupp tror att man ska spola rent vaginan med jämna mellanrum.......jösses.


  • Äldre 26 May 22:06
    #26

    Oj, nu såg jag att det var en gammal tråd....

  • Äldre 26 May 23:00
    #27
    augusti skrev 2015-05-26 22:06:21 följande:

    Oj, nu såg jag att det var en gammal tråd....


    Ja Aniara4 som startade den lyfte upp den igen eftersom det kommit lite nya protester i den här frågan som aftonbladet nu lyft upp :) 


    Tror det blir 4 inlägg ovanför detta.

  • Äldre 26 May 23:01
    #28
    augusti skrev 2015-05-26 22:06:21 följande:

    Oj, nu såg jag att det var en gammal tråd....


    Men toppen att du såg det Skrattande
    Plus i kanten 
  • Äldre 27 May 11:43
    #29

    Gammal tråd eller ej, Jag har alltid tänkt att den där tampax-lösningen med införingshylsor, var för att inte få bakterier från händer och fingrar i våra, ofta ganska känsliga, underliv, inte tvärtom. :)

  • Aniara­4
    Äldre 27 May 13:13
    #30
    augusti skrev 2015-05-26 22:06:21 följande:

    Oj, nu såg jag att det var en gammal tråd....


    Ja, den är gammal, men fortfarande aktuell även om de verkar ha fått ge sig och behålla åtminstone några oparfymerade varianter. Jag lyfte upp den själv. Oskyldig
  • Äldre 27 May 14:01
    #31
    Aniara4 skrev 2015-05-27 13:13:50 följande:

    Ja, den är gammal, men fortfarande aktuell även om de verkar ha fått ge sig och behålla åtminstone några oparfymerade varianter. Jag lyfte upp den själv.


    Chicita skrev 2015-05-26 23:00:42 följande:

    Ja Aniara4 som startade den lyfte upp den igen eftersom det kommit lite nya protester i den här frågan som aftonbladet nu lyft upp :) 

    Tror det blir 4 inlägg ovanför detta.


    Ah men dåså :)
  • Äldre 27 May 14:06
    #32
    Pess skrev 2015-05-27 11:43:25 följande:

    Gammal tråd eller ej, Jag har alltid tänkt att den där tampax-lösningen med införingshylsor, var för att inte få bakterier från händer och fingrar i våra, ofta ganska känsliga, underliv, inte tvärtom. :)


    Det är typ så jag också tolkat det. Inte att det är äckligt att ta på sig där nere, även om jag framför allt pga smidigheten använder dem.
  • Aniara­4
    Äldre 28 May 17:00
    #33

    Nu verkar det vara fler som reagerar!

  • Aniara­4
    Äldre 28 May 17:01
    #34
    +1
    Aniara4 skrev 2015-05-28 17:00:57 följande:

    Nu verkar det vara fler som reagerar!


    Det skulle ha varit en länk där också ja.
    www.aftonbladet.se/debatt/article20869736.ab
  • Aniara­4
    Äldre 23 Jun 14:54
    #35

    *gråter*
    Min affär har fram till nu haft kvar de oparfymerade trosskydd jag använder (använder inte bindor pga hormonspiral -> ingen mens men oregelbundna stänkblödningar). Men nu är de borta!

    Alla andra sorter jag testat har antingen inte suttit fast ordentligt, eller också luddat sönder under användning. Det blir väl till att börja sy egna eller nåt...

  • Äldre 23 Jun 15:58
    #36

    Trist :(


    Du får kolla om någon annan affär i närheten har dom och hamstra på dig ordentligt ;) 

  • Äldre 23 Jun 19:24
    #37

    Offtopic, men, varför har så många affärer slutat med stringbindor?! Är det ingen som använder det? Känns ibland som att man får leta land och rike för att hitta ett paket!

Svar på tråden Vill du ha parfymerade bindor och trosskydd?