• Aniara­4
    Äldre 22 Aug 13:49
    19325 visningar
    37 svar
    37
    19325

    Vill du ha parfymerade bindor och trosskydd?

    Köpte nyligen Always Alldays trosskydd, vilka numera innehåller något de kallar "Actipearls" som ska motverka lukt. Läste noga det finstilta runtom hela paketet innan jag köpte, men överraskades ändå av en vedervärdig parfymstank när jag öppnade paketet.

    Procter&Gamble svarar på mail att:

    1) Jodå, det står visst på paketet. På UNDERSIDAN.
    2) De allra flesta kvinnor vill ha parfymerade trosskydd.

    Påstående 2 gjorde mig väldigt nyfiken, så nu tänkte jag snabbt fråga en massa kvinnor här: Vill ni ha parfym i era bindor och trosskydd? Nu talar vi alltså om standardmodellen, inte om en speciallinje med doft, utan som huvudalternativ.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du ha parfymerade bindor och trosskydd?
  • Äldre 22 Aug 14:12
    #1

    Ju mindre kemikalier desto bättre :)

  • afture­lding
    Äldre 22 Aug 14:25
    #2

    Det känns väldigt onödigt. Det blir ju instängt och fuktigt oavsett hur mycket de vill mata oss med deras "nya teknik som suger upp direkt" och då tar "vätskelukten" över hursom. Och det även fast man bara använder dem någon timme, tycker jag.

  • Äldre 22 Aug 14:52
    #3
    Vaddå? Tvättar man sig dagligen luktar det ju knappt nått.. Inte så andra känner iallafall!
    Om de luktar så mycket så jag tänker mig så kommer det ju märkas mer än det andra!

    Nej, satsar hellre på våtservetter! 
  • xMaria­x
    Äldre 22 Aug 14:54
    #4

    Nej, jag vill inte ha parfym mellan benen.. Låter inte särskillt bra.


  • Äldre 22 Aug 15:04
    #5

    Nej tack-ingen parfym!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 22 Aug 15:18
    #6

    Nej nej nej!
    parfym vill jag välja själv tack 

  • afture­lding
    Äldre 22 Aug 15:58
    #7
    afturelding skrev 2013-08-22 14:25:09 följande:
    Det känns väldigt onödigt. Det blir ju instängt och fuktigt oavsett hur mycket de vill mata oss med deras "nya teknik som suger upp direkt" och då tar "vätskelukten" över hursom. Och det även fast man bara använder dem någon timme, tycker jag.
    Jag tycker att det jag skrev låter konstigt såhär efterpå. Det jag menar är att parfymlukten försvinner efter ett tag, inte att det börjar lukta illa.
  • Aniara­4
    Äldre 30 Aug 10:30
    #8

    Nu har jag mailat P&G igen med länk till den här tråden och en på ett annat forum. Få se om det blir nåt svar.

  • Äldre 30 Aug 11:02
    #9

    Det säger ju sig självt att man inte har parfymer i underlivet.

    P&G tillverkar Tampax också men den har väl aldrig riktigt slagit i Sverige. När jag var tonåring sa man att den var "hygienisk" för att de där mycket märkliga införingshylsorna gjorde att vi slapp ta i våra egna underliv (!).

    Nä, konceptet säger väl mer om vilken syn man har på kvinnors kroppar än något annat. Vilka är "de flesta kvinnor" kan man undra i sammanhanget? Amerikanska månne, där fortfarande en förfärande stor grupp tror att man ska spola rent vaginan med jämna mellanrum.......jösses.

  • Äldre 30 Aug 11:07
    #10
    Allis skrev 2013-08-30 11:02:18 följande:
    Det säger ju sig självt att man inte har parfymer i underlivet.

    P&G tillverkar Tampax också men den har väl aldrig riktigt slagit i Sverige. När jag var tonåring sa man att den var "hygienisk" för att de där mycket märkliga införingshylsorna gjorde att vi slapp ta i våra egna underliv (!).

    Nä, konceptet säger väl mer om vilken syn man har på kvinnors kroppar än något annat. Vilka är "de flesta kvinnor" kan man undra i sammanhanget? Amerikanska månne, där fortfarande en förfärande stor grupp tror att man ska spola rent vaginan med jämna mellanrum.......jösses.
    Jag håller verkligen med!

    Jag hade problem med återkommande svampinfektioner för några år sedan och min gynekolog sa att man ABSOLUT INTE skulle ha något parfymerat i närheten av underlivet. Jag väljer bort den här typen av produkter som TS skriver om.

    Lyssna på Liv Strömqvist sommarprat förresten ni som inte har gjort det!
Svar på tråden Vill du ha parfymerade bindor och trosskydd?