• Äldre 20 Aug 21:04
    3673 visningar
    10 svar
    10
    3673

    Utgångslåt

    Om vi kan få någon att spela denna lite långsammare skulle jag vilja ha denna

    som utgångslåt.

    Förutom att vi båda gillar Volbeat passar texten

    "Close your eyes baby and lend me your finger
    Together we walk out as one..."

    Vad tror ni om det??

    Eller någon annan som har förslag på lite rockigare bröllopslåtar?

  • Svar på tråden Utgångslåt
  • Äldre 20 Aug 21:14
    #1

    Volbeat är riktigt bra:)Vi ska ha everlong eller times like these me foo fighters som utgångslåt..inte bestämt vilken än bara:)

  • Äldre 21 Aug 15:37
    #2

    *puff*
    Nån mer som vill tycka till?

    Vad tror ni om "Always" med Bon Jovi som "bröllopsdans" eller är den för sorglig?

  • Äldre 21 Aug 16:18
    #3

    Jag gillar verkligen Volbeat! Skickar med en länk till ackord och text på We! :) www.guitaretab.com/v/volbeat/217835.html Jag tror säkert att organisten kan tänka sig att spela den om ni skulle vilja! Always är ju trots allt rätt sorglig text på men den är fin!


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Äldre 21 Aug 16:19
    #4
    marie 81 skrev 2013-08-21 15:37:01 följande:
    *puff*
    Nån mer som vill tycka till?

    Vad tror ni om "Always" med Bon Jovi som "bröllopsdans" eller är den för sorglig?

    Det är en av mina absoluta favoritballader, men jag skulle nog säga att den är lite väl sorglig för en första bröllopsdans. Den handlar ju om hur mannen blivit lämnad och hur han tänker på att en annan karl håller henne nära och säger de ord han önskar han sagt själv.

    Dessutom är det en väldigt lugn låt, och går nog inte att dansa annat än tryckare till.

    Lycka till hur du än väljer att göra.

  • Äldre 21 Aug 18:02
    #5
    Lindlund skrev 2013-08-21 16:18:32 följande:
    Jag gillar verkligen Volbeat! Skickar med en länk till ackord och text på We! :) www.guitaretab.com/v/volbeat/217835.html Jag tror säkert att organisten kan tänka sig att spela den om ni skulle vilja! Always är ju trots allt rätt sorglig text på men den är fin!
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
    Åh tack så mycket Lindlund! Vi kommer inte gifta oss i kyrkan så får hitta nån vän som kan/vill spela ;)
  • Äldre 21 Aug 18:04
    #6
    Försommarbröllop skrev 2013-08-21 16:19:15 följande:

    Det är en av mina absoluta favoritballader, men jag skulle nog säga att den är lite väl sorglig för en första bröllopsdans. Den handlar ju om hur mannen blivit lämnad och hur han tänker på att en annan karl håller henne nära och säger de ord han önskar han sagt själv.

    Dessutom är det en väldigt lugn låt, och går nog inte att dansa annat än tryckare till.

    Lycka till hur du än väljer att göra.


    Ja det är sambons favvis med, så därför hade varit kul att ha den. Jag har sååå mååånga så jag skulle inte kunna välja....
  • Äldre 21 Aug 18:10
    #7

    Man får bara lyssna på refrängen

    And I will love you, baby - Always
    And I'll be there forever and a day - Always
    I'll be there till the stars don't shine
    Till the heavens burst and
    The words don't rhyme
    And I know when I die, you'll be on my mind
    And I'll love you - Always

  • Äldre 23 Aug 09:32
    #8

    ">



    Denna ska vi gå ut till, bestämde oss för 5 min sen!
  • diabol­i
    Äldre 23 Aug 22:57
    #9

    ">



    här är vår 
  • Äldre 24 Aug 20:36
    #10

    Och den här är våran Glad
    ">

Svar på tråden Utgångslåt