• elinc
    Äldre 18 Aug 12:57
    2439 visningar
    10 svar
    10
    2439

    max 15 gäster i Stockholms stadshus?

    Hej,


    är det någon som har erfarenhet med vigsel i Stockholms stadshus?


    Hur stränga är de med att man får ta med sig max 15 gäster in i vigselrummet? År det någon som vet om dom är flexibla med om man får ta med sig en eller två extra personer?


    Vi gifter oss om en vecka –så snabba svar mottas med stort tack!


    Elin

  • Svar på tråden max 15 gäster i Stockholms stadshus?
  • Äldre 18 Aug 14:00
    #1

    Ordet max finns väl där av en anledning :)

  • MTB
    Äldre 18 Aug 19:12
    #2

    Det var ingen som räknade när vi gick in (21st inkl oss), och rummet är större än jag trodde. Men trapphallen innan man går in är väldigt liten så man ska inte gå upp för tidigt innan vigseltiden.

  • ETNove­mber
    Äldre 18 Aug 19:32
    #3

    Det är likadant i göteborg, får också ha 15 gäster. Försöker vrida och vända på varenda person för att det ska bli bra. Då vi båda har stora familjer. =( Verkar just nu som det bara blir våra syskon och föräldrar som kan komma till vigseln.

  • Äldre 18 Aug 20:52
    #4
    elinc skrev 2013-08-18 12:57:46 följande:

    Hej,


    är det någon som har erfarenhet med vigsel i Stockholms stadshus?


    Hur stränga är de med att man får ta med sig max 15 gäster in i vigselrummet? År det någon som vet om dom är flexibla med om man får ta med sig en eller två extra personer?


    Vi gifter oss om en vecka –så snabba svar mottas med stort tack!


    Elin


    Står de max 15 så tror jag att de är det som gäller . Men de bästa vore såklart om du personligen ringde till Stadshuset och förklarade läget , och hörde med dem om du går att ordna plats för ca 17 . Är man trevlig och frågar snällt så brukar de mesta kunna gå att ordna :)
  • elinc
    Äldre 20 Aug 11:28
    #5

    Tack för alla svar! Hoppas ju at alle inbjudna får komma in!

  • elinc
    Äldre 20 Aug 11:29
    #6
    MTB skrev 2013-08-18 19:12:01 följande:
    Det var ingen som räknade när vi gick in (21st inkl oss), och rummet är större än jag trodde. Men trapphallen innan man går in är väldigt liten så man ska inte gå upp för tidigt innan vigseltiden.
    vilken tur! Man vi ju ha alla med -vi har även gäster från Norge :0)
  • Äldre 20 Aug 21:16
    #7

    Men...kollade ni inte upp det innan ni skickade ut inbjudningarna?

  • Äldre 20 Aug 22:27
    #8

    Som jag nämnde ovan så tycker jag att ni ska prata med stadshuset innan ni bjuder in fler än 15 personer. Om de står utförligt på deras hemsida att man max får ta med 15 personer så känns de ju inte så schyst att bjuda in fler . Ring dem och fråga om de finns plats för fler än 15 , annars får ni helt enkelt välja enbart 15 eller välja en annan lokal :)

  • Äldre 21 Aug 08:44
    #9
    Sara1991 skrev 2013-08-20 22:27:44 följande:
    Som jag nämnde ovan så tycker jag att ni ska prata med stadshuset innan ni bjuder in fler än 15 personer. Om de står utförligt på deras hemsida att man max får ta med 15 personer så känns de ju inte så schyst att bjuda in fler . Ring dem och fråga om de finns plats för fler än 15 , annars får ni helt enkelt välja enbart 15 eller välja en annan lokal :)
  • Alylly­ra
    Äldre 21 Aug 09:33
    #10

    Det är nog bra att fråga dem först. 15 personer kan ju fortfarande vara en flytande gräns - hur räknas tex barn? Vid vilken ålder är man en "person" enligt Stockholms stadshus? Måste man tex ha en barnvagn med så tar ju den upp mycket mer plats än barnet i den, men räknas det som en person?
    Som sagt - fråga är alltid bra! 

Svar på tråden max 15 gäster i Stockholms stadshus?