• Äldre 16 Aug 17:21
    7484 visningar
    57 svar
    57
    7484

    Porträttbilderna innan eller efter vigseln?

    Vi hade tänkt oss att ta porträttbilderna mellan festen och vigseln, men att efter ha pratat med vår fotograf har vi börjat fundera om det är en dålig idé. Han menar på att det kommer att bli för stressigt. Vi har tänkt att bröllopet ska vara vid fyra och innan dess ska håret och smink och etc fixas och jag är orolig att det kommer bli för stressigt innan. Hur har ni andra lagt upp det?


    ..
  • Svar på tråden Porträttbilderna innan eller efter vigseln?
  • Äldre 16 Aug 17:29
    #1

    Vi kommer nog lägga fotograferingen innan vigseln, just för att vi tror att det blir mindre stress då + mindre väntetid för gästerna även efter vigseln.

    Vi har även vi bokat 16.00 för kyrkan. :) Man lär ju gå upp tidigt ändå? :P


    2/8 -2014
  • Äldre 16 Aug 17:29
    #2

    Vi gifte oss kl 15 och innan det hade vi drygt 2 timmars fotografering. 
    Om vi inte hade behövt vara på plats i lokalen på morgonen för att ställa iordning det sista så skulle vi kunnat ha tagit sovmorgon till typ 10 och hunnit ändå Glad 

  • Äldre 16 Aug 18:17
    #3

    Vi gifter oss imorgon, jag är hos frisören mellan 8-11 och sen är det fotografering från 11.15-14.14 ungefär, vigseln börjar 14.45

  • Äldre 16 Aug 18:18
    #4

    det ska stå 14.15  

  • Äldre 16 Aug 18:20
    #5

    Jag skulle snarare säga att det är en väldigt dålig ide att ta bilderna emellan i den situationen. 

    Ska man ta bilderna mellan så ska man ha en så tidig vigsel som möjligt. Ni hinner ta bilderna innan lätt och ledigt. 

  • Äldre 16 Aug 21:04
    #6

    Vi körde det innan! Mest avslappnat, sminket sitter som bäst, håret har inte risbitar i, och gästerna slipper vänta! Funkade utmärkt!

  • Äldre 16 Aug 21:13
    #7
    baboo skrev 2013-08-16 18:20:19 följande:
    Jag skulle snarare säga att det är en väldigt dålig ide att ta bilderna emellan i den situationen. 

    Ska man ta bilderna mellan så ska man ha en så tidig vigsel som möjligt. Ni hinner ta bilderna innan lätt och ledigt. 
    Precis så här tänkte jag också!

    Vår vigsel är kl 17.
    Jag är hos frissan ca 11-14.
    Vi börjar fotograferas ca kl 15 och fotas fram till vigseln. Sedan ska fotografen vara med och ta bilder även vid vigseln och välkomstdrinken.
  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 18:06
    #8
    karamell skrev 2013-08-16 21:04:39 följande:
    Vi körde det innan! Mest avslappnat, sminket sitter som bäst, håret har inte risbitar i, och gästerna slipper vänta! Funkade utmärkt!
    Vi har vigseln kl 16 så det finns gott om tid att fota innan!
  • Äldre 17 Aug 18:20
    #9

    Anneliem skrev 2013-08-16 17:21:10 följande:Vi hade tänkt oss att ta porträttbilderna mellan festen och vigseln, men att efter ha pratat med vår fotograf har vi börjat fundera om det är en dålig idé. Han menar på att det kommer att bli för stressigt. Vi har tänkt att bröllopet ska vara vid fyra och innan dess ska håret och smink och etc fixas och jag är orolig att det kommer bli för stressigt innan. Hur har ni andra lagt upp det?.. Vi tog våra porträttbilder innan vigseln, vår fotograf var med oss hela dagen och tog förberedelsebilder och sen i pausen i middagen så tog vi fler porträttbilder. Dock så var det många som följde efter oss och ville klämma in sig i våra bilder, vilket var lite av ett störningsmoment. Vi hade ju hyrt in fotograf för bilder på oss, inte oss i en vacker miljö och några enstaka gäster som är linsluser. Jag är så tacksam att vi tog bilder innan vigseln (kl 15) för då har vi åtminstone en del bilder på bara oss. Jag kände också att det var en lättnad till vigseln för då behövde jag inte längre tänka på att hår och smink ska vara perfekt efter att man kramat 50 gäster :)

  • Äldre 17 Aug 20:41
    #10

    VI har valt före, vigsel 16.00. Det då för jag vet hur tråkigt de är att vänta på brudparet
    Sen känner jag väl att "jisses hur ska jag hinna allt under dagen?!" Haha.... får försöka göra lååång och bra tidsplanering! 

Svar på tråden Porträttbilderna innan eller efter vigseln?