• Äldre 16 Aug 14:03
    9560 visningar
    18 svar
    18
    9560

    Hur berätta för familj att vi gift oss hemligt?

    Hejsan!


    Vi ska gifta oss hemligt med enbart barnen som vittnen och funderar på hur vi ska berätta för familjen att vi har gift oss (de har ingen aning om att vi planerar vigsel).


    Jag funderar på att skicka ett mms (är en stoooor familj så att ringa runt skulle ta typ två veckor! ) med en bild på oss två på dagen men vad kan man skriva som text till bilden? "Hälsningar från herr och fru XXX" är en tanke, men finns det fler roliga, gulliga, knasiga eller söta texter man kan skriva till!?!!


    Tack på förhand!


     


    /Schhhhh

  • Svar på tråden Hur berätta för familj att vi gift oss hemligt?
  • Äldre 16 Aug 14:15
    #1

    Denna dag kommer vi alltid minnas
    Även om ni inte med oss finnas
    Vi ville ej dela dagen med många
    Utan hellre detta ögonblick fånga
    Vi väljer att berätta detta för er nu
    Kram och puss, från Herr och Fru

    ----*namn*----- 

  • Äldre 16 Aug 21:01
    #2

    Åååh, super! Tack så hemskt mycket för tipset! Mer idéer! Mer!

  • xMaria­x
    Äldre 16 Aug 22:08
    #3

    Mina föräldrar gifte sig tidigare i år i hemlighet med bara mig, sonen och m2b som vittnen. Efteråt så fotade dem vigselbeviset och mmsade till folk, inte så roligt kanske men ville bara dela med mig..


  • Äldre 17 Aug 08:53
    #4

    min äldre bror kom bara med bröllopsfotot till mamma och pappa. inte så roligt kanske.. och dom blev inte så glada  :P

  • Äldre 19 Aug 08:46
    #5

    Haha, ja, det kan kanske bli en del sura miner, men what the heck, det är vi som ska gifta oss och vi gör så som vi vill, inte som andra vill!

  • Äldre 19 Aug 11:00
    #6

    De som jag känner och har gift sig i hemlighet har typ lagt upp det på fb för "stora massan" och sedan ringt runt till de som står närmast. Mitt tips är dock att iallafall kanske berätta för era föräldrar innan, en liten heads up så att säga. Vet flera föräldrar som tagit väldigt illa upp över att de inte ens fått en varning.

  • Äldre 19 Aug 13:19
    #7

    Tack för omtanken, men mitt bekymmer är inte ifall föräldrarna tar illa upp eller inte, de är vuxna människor som ansvarar för sina egna reaktioner och har, om jag får uttrycka mig krasst, ingenting med våra vigselplaner att göra.


    Jag vill ha hjälp med att formulera ett mms eftersom det blir det smidigaste sättet att meddela den glada nyheten utan att behöva ringa runt till alla, eftersom vi kommer att ha en fullspäckad dag! Sen när vi har tid kommer vi såklart ringa runt, men för att de inte ska få höra ryktesvägen eller på fejjan vill vi meddela dem personligen.

  • Jenny1­986
    Äldre 19 Aug 15:53
    #8

    Jag har lite samma "probelm" som du..gifta oss i hemlighet, nu kommer visserligen mina o sambons föräldrar att vara med (men det vet dom inte) Men vi vet inte riktigt hur vi ska tala om det för dom andra. Vi kommer att gifta oss i Grekland. Tror att vi kommer ta kort på våra händer med ringarna på och skicka mms till dom som står oss nära. 
    kommer skriva ngt enkelt som "Idag blir vi herr o fru XXX"  resten tar vi på fb..men vill att dom nära ska få ta in de först :) Sura miner får man nog räkna. Vår dag och VI  bestämmer hur vi vill ha dagen :)
    Lycka till! 

  • Roosen­2013
    Äldre 19 Aug 17:44
    #9

    Min moster gifte sig för ett par år sedan och hon skickade bara ett kort med bild på dem och text om att de hade gift sig. Ingen viste om att det i förväg (inte ens barnen), men alla blev jätte glada Glad

    Jag tyckte att det var fint att de skickade just ett kort och inte bara ett sms, föredrar riktiga kort men det är jag det.

  • Äldre 20 Aug 08:30
    #10

    Jenny1986: Tack! Enkelt är kanske bäst?! Lycka till själva! <3


    Roosen2013: Självklart kommer de få ett kort också men sådant tar tid att framkalla, tror de uppskattar få ett mms så att min namnändring och eventuella fejjan inlägg från barnen inte överraskar dem..


     

  • Äldre 3 Sep 23:07
    #11
    MrsSCHHHHHH skrev 2013-08-19 08:46:35 följande:
    Haha, ja, det kan kanske bli en del sura miner, men what the heck, det är vi som ska gifta oss och vi gör så som vi vill, inte som andra vill!
    Precis!

    Vi ska gifta oss utan att någon vet i förväg. Efteråt så berättar v förl föräldrar och syskon och så får ryktet sprida sig... Funkar ganska bra i våra familjer

    Tänker det samma som du att det är VI som ska gifta oss. Ingen annan har någon anledning att bli sur eller stött över inte fått ha veta innan. Ska det vara hemligt så ska det!

    Annars tycker jag versen i första inlägget var rolig!
  • Äldre 4 Sep 10:50
    #12

    Jag skulle ha blivit väldigt ledsen av ett sådant sms... Inte för att ni gift er i hemlighet utan för att ni inte anser att er familj är värda mer än ett litet sms.

  • Äldre 4 Sep 14:17
    #13

    Vi gifte oss i smyg, bara vi två. Efter vigseln ringde vi den närmaste familjen (föräldrar, syskon, morföräldrar osv) och de närmsta vännerna.  Resten ( mer avlägsen släkt och vänner) fick ett mms med bild på oss och en liten hälsning. Det togs emot mycket väl. alla blev väldigt glada och lyckliga och ingen blev det minsta sur eller ledsen.

  • Äldre 29 Sep 21:48
    #14

    Nä, jag skulle inte meddela närmaste släkten med ett sms eller mms.
    Hellre våra familjers ryktesspridning, som sagt... Flört

  • Äldre 29 Sep 23:25
    #15

    Vi ringde våra föräldrar efter vår vigsel och berättade för dem eftersom att vi ville berätta det personligen för dem. Alla andra fick veta det genom Facebook där vi lade upp samma bild och ändrade status till "Gift".Och precis som vi räknade med var det inga som helst sura miner utan enbart varma gratulationer. Våra familjer och vänner känner oss väl och vet att en vigsel utomlands är precis vad som passar oss.

  • Äldre 29 Sep 23:40
    #16
    Utomlands 2013 skrev 2013-09-29 23:25:39 följande:
    Vi ringde våra föräldrar efter vår vigsel och berättade för dem eftersom att vi ville berätta det personligen för dem. Alla andra fick veta det genom Facebook där vi lade upp samma bild och ändrade status till "Gift".Och precis som vi räknade med var det inga som helst sura miner utan enbart varma gratulationer. Våra familjer och vänner känner oss väl och vet att en vigsel utomlands är precis vad som passar oss.
    Härligt!
    Som det ska vara då.
    Glädje å brudparets vägnar
  • Äldre 30 Sep 07:10
    #17

    men måste hela släkten få samma besked samtidigt då?

    Ring till era föräldrar o syskon - det är det minsta man kan begära tycker jag.

    Sen kan ni sköta resten av släkten med mms, facebook och annat.

    Ni kan ju berätta för era föräldrar att NI är dom som vill berätta nyheten och att ni kommer göra det på "x" sätt .  

    Sura miner eller inte - det är inte samma sak som att föräldrar blir degraderad till "övrig" släkt med ett massutskick på mms....  

  • Äldre 30 Sep 21:26
    #18

    Har pratat om detta lite.
    Ev. så får vår dotter ringa till farmor och farfar och mormor och morfar och berätta.
    Så får det spridas bäst det vill...

Svar på tråden Hur berätta för familj att vi gift oss hemligt?