• ETNove­mber
    Äldre 12 Aug 12:59
    6333 visningar
    33 svar
    33
    6333

    Vinterbrudar!

    Ni som redan är gifta eller planerar bröllop till vintern!Vad kan vara extra viktigt att tänka på vid klädsel vid vinterbröllop? Lite tips vore tacksamt!     Vet inte om det redan finns någon sån här tråd sedan tidigare!? 

  • Svar på tråden Vinterbrudar!
  • Nettan­69
    Äldre 25 Nov 19:05
    #21

    Bokade bröllopsweekend idag, vi åker dagen efter bröllopet på hemlig semester. Ska bli så skönt. Bara mamma vet vart vi ska för hon har gett oss den i bröllopspresent/julklapp. 

    Så lycklig för det. Mindre lycklig för verkstan som ska ha 4000 kr för bilen.... Suck...  

  • Äldre 26 Nov 07:04
    #22

    2015 - vad händer?

  • Äldre 26 Nov 07:05
    #23

    Jools - vart ska ni åka? :)

  • Äldre 26 Nov 07:05
    #24

    Nettan69 - vi åker ju med morgonen efter. Känns som ett bra avslut och återhämtning :)

  • Äldre 26 Nov 12:18
    #25

    Det händer ingenting!! Vi får inte tag på ansvarig chef på den restaurang där vi vill ha vårt bröllopsfest. Han svarar ej på varken mail eller telefonen. :@

  • Äldre 26 Nov 22:05
    #26

    Något positivt är att vi får träffa prästen i den kyrka som vi vill gifta oss i om 2 veckor.Glad

  • Äldre 26 Nov 22:05
    #27
    Nettan69 skrev 2013-11-25 19:05:22 följande:
    Bokade bröllopsweekend idag, vi åker dagen efter bröllopet på hemlig semester. Ska bli så skönt. Bara mamma vet vart vi ska för hon har gett oss den i bröllopspresent/julklapp. 

    Så lycklig för det. Mindre lycklig för verkstan som ska ha 4000 kr för bilen.... Suck...  
    Grattis! Lycklig resa!Glad
  • Äldre 27 Nov 15:50
    #28

    2015 - gå förbi restaurangen och hör om han är där! Nu är det ju oftast den hektiska tiden i restaurangbranschen med julbord!!

  • Äldre 27 Nov 22:44
    #29
    MH2014 skrev 2013-11-27 15:50:07 följande:
    2015 - gå förbi restaurangen och hör om han är där! Nu är det ju oftast den hektiska tiden i restaurangbranschen med julbord!!
    Jag har idag faktiskt hittat en annan lokal/restaurang som känns bättre prismässigt och även utseèndemässigt.
    Har mailat restaurangen + restaurangägaren. Hoppas på svar. Annars så försöker jag att ringa restaurangägaren på fredag.
    Vill ge de lite tid att hinna att svara. Så man inte "ligger på för mycket" heller. Hoppas detta går vägen.Glad

    Grattis MH2014 att det går så bra för er nu.Solig
  • jools
    Äldre 28 Nov 11:06
    #30
    MH2014 skrev 2013-11-26 07:05:16 följande:
    Jools - vart ska ni åka? :)
    Äh, resan gick åt skogen!
    Vi bokade en resa till New York, betalningen gick igenom och allt såg bra ut. Så dagen efter ringer de från resebyrån och säger att resan inte finns. det var "för många" som var inne i bokningssystemt samtidigt. Jag tycker det låter så konstigt, en måndagkväll innan lön och för många bokar?!
    Vi fick helt sonika tillbaka våra pengar och blev erbjudna att boka en resa då vi skulle vara borta en dag längre och betala  drygt 2000 mer.
    Jag blev sjukt sur och ville ta reda på mer och om de kan göra så, men vad det gäller att köpa resor verkar allt vara möjligt och jag har varken ork eller tid att bråka.

    Vi hade tänkt ligga lågt med resa innan vi spontanbokade denna NYresa, men nu känns det jättetråkigt. Nu vill jag resa. Men det finns inga resor med bra rutt och schysst pris dessvärre. Men det är ju länge kvar, får väl bara hålla koll på priser.
  • Äldre 29 Nov 14:51
    #31

    Jools så tråkigt att resan gick åt skogen. Hoppas det fixar sig snart.

  • Äldre 29 Nov 14:58
    #32

    Vi har ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN hittat vår drömlokal med rätt budget, och kyrka. Ska bo visning. Vi har också hittat videograf, fotograf och inbjudningskort. Nu är det bara klänning och ringar till mig kvar. Mannen har kläder och ring klart.

  • Rockab­illy
    Äldre 6 Dec 13:43
    #33

    Hej! Jag och sambon kommer att gifta oss 1/3 2014, vi har en hel del klart.

    Lokal, övernattning och vigselförrättare är bokat, Svärmor hjälper till med maten, inbjudningskorten beställda, fotograf kontaktad. Det mesta av sambon klädsel är klart, han behöver nya jeans och ett nytt bälte. 

    Det som är kvar är om vi ska ha någon tårta, vad jag ska ha på mig och vem fan som ska få göra hår och smink på mig. 

Svar på tråden Vinterbrudar!