• ETNove­mber
    Äldre 12 Aug 12:59
    6329 visningar
    33 svar
    33
    6329

    Vinterbrudar!

    Ni som redan är gifta eller planerar bröllop till vintern!Vad kan vara extra viktigt att tänka på vid klädsel vid vinterbröllop? Lite tips vore tacksamt!     Vet inte om det redan finns någon sån här tråd sedan tidigare!? 

  • Svar på tråden Vinterbrudar!
  • ETNove­mber
    Äldre 20 Nov 18:28
    #11

    Jag gifte mig i lördags 16/11, borgerligt på Dicksonska palatset i Göteborg! =D

  • Äldre 20 Nov 21:30
    #12
    ETNovember skrev 2013-11-20 18:28:51 följande:
    Jag gifte mig i lördags 16/11, borgerligt på Dicksonska palatset i Göteborg! =D
    Var ligger det? Jag skall visserligen gifta mig kyrkligt. jag var bara nyfiken på var det är någonstanns? Glad

    Själv var jag inställd på januari 2015. Men pga. ekonomin så blir det nog inte förränn december 2015 Rynkar på näsan.
    Sen så är det en privat sak som gör att vi måste kanske vänta. 
    Som sagt det är väldigt! osäkert nu hur det blir. Huvudsaken är att det blir bra i slutänden.
    Sen om det blir i januari 2015 eller december 2015 spelar egentligen ingen större roll.
    Men visst hade man viljat gifta sig i januari 2015 som vi planerade. Men tiden får utvisa vad det blir.....
  • jools
    Äldre 21 Nov 11:01
    #13

    Dicksonska palatset är det stället som används för borgerliga vigslar istället för rådhuset nu när de bygger om det.
    Det ligger vid Heden!

    Gällande kläder så är jag också sjukt frusen och även om vi är inne mycket så ska vi avar  stora lokaler som jag tror kommer vara ganska kalla. Jag tänker eventuellt ha typ något som värmer om rumpan, cykelbyxer eller något :)

    Jag syr min klänning själv och tänker använda ett foder som värmer mer än sådant man brukar använda :)

  • Äldre 22 Nov 23:11
    #14

    Jools vad duktig du är som syr din klänning själv!Solig

  • jools
    Äldre 23 Nov 18:04
    #15
    2015 skrev 2013-11-22 23:11:02 följande:
    Jools vad duktig du är som syr din klänning själv!Solig
    Tack :)

    Jag utbildade mig till sömmerska på gymnasiet och sydde mycket brudklänningar efter det. Nu har jag inte jobbat med det på 6 år el så och senaste brudklänningen var 4 år sedan jag sydde. Så det blir spännande, jag känner mig lite ringrostig Skäms
  • Helenh­olmber­g
    Äldre 23 Nov 19:20
    #16

    Åh kul tråd, gifter mig den 21e december i år. Mindre än en månad kvar!!

  • Äldre 23 Nov 19:22
    #17

    ETnovemer. GRATTIS! :D (Glömde skriva det).

  • Äldre 25 Nov 18:06
    #18

    Hej tjejer hur går det?
    snart är vintern här eller!? ;)
    här går det framåt! Känns som det stora bitarna är klara! 11 veckor kvar

  • Äldre 25 Nov 18:17
    #19

    Det går åt skogen för oss i alla fall. Tungan ute Hur går det själv?Glad

  • jools
    Äldre 25 Nov 18:39
    #20
    2015 skrev 2013-11-25 18:17:00 följande:
    Det går åt skogen för oss i alla fall. Tungan ute Hur går det själv?Glad
    What, vad går åt skogen?!

    Vi bokade just bröllopsresan! Den blir inte förrän i april, men det gör inget, känner inget behov av att göra allt på en gång!

    Nu väntar jag på att tyget till min klänning ska komma och att vigselförättaren ska svara på vårt mejl!
Svar på tråden Vinterbrudar!