• Äldre 12 Aug 12:43
    26071 visningar
    82 svar
    82
    26071

    Hur ser er brudbukett ut?

    Vad har ni blivande brudar och ni som redan är fruar tänkt att ha/hade för brudbukett?vad har ni för favoritblommor och färg?


    Jag har funderat på att ha röda rosor och brudslöja i min:)


    Vi har färgtema svart/vitt/rött.

  • Svar på tråden Hur ser er brudbukett ut?
  • Äldre 12 Aug 14:51
    #1

    Jag ska ha en mindre handbunden vit bukett. Jag har sagt att jag vill ha en eller flera vita rosor, men i övrigt har floristen fått fria händer så länge det är inom vår budget. Ska bli spännande att se vad hon hittar på. Glad


  • stormh­elen
    Äldre 12 Aug 15:21
    #2

    De enda ledorden som min florist har fått är en rundbundenbukett i engelsk trädgårskänsla och att jag vill ha Austin rosor. Färgerna kommer att gå i olika nyanser av rosa och vitt.


    Utöver det får han göra precis som han vill. Jag fick en jätte bra kontakt med min florist och han förstod exakt vilken känsla på buketten jag var ute efter. Så det känns tryggt att låta honom skapa fritt efter dessa ledord. ^_^ Jätte nyfiken på hur det kommer att bli.

  • afture­lding
    Äldre 12 Aug 15:34
    #3

    Jag hade lila orkidé, vita rosor, rosa pion och vilda blommor :) B.la blåklocka, rölleka , rödklöver och åkervädd. Rund var den också.

    Det finns en bildtråd för bara brudbuketter här:
     www.brollopstorget.se/Forum-12-24/m3988892.html

  • Äldre 12 Aug 16:28
    #4
    PimPim83 skrev 2013-08-12 14:51:54 följande:
    Jag ska ha en mindre handbunden vit bukett. Jag har sagt att jag vill ha en eller flera vita rosor, men i övrigt har floristen fått fria händer så länge det är inom vår budget. Ska bli spännande att se vad hon hittar på. Glad
    Vad spännande att inte se förrän på bröllopsdagen:)men de är ju så grymt duktiga så du kommer garanterat att få en fantastiskt vacker bukett:)
  • Äldre 12 Aug 16:31
    #5
    stormhelen skrev 2013-08-12 15:21:23 följande:

    De enda ledorden som min florist har fått är en rundbundenbukett i engelsk trädgårskänsla och att jag vill ha Austin rosor. Färgerna kommer att gå i olika nyanser av rosa och vitt.


    Utöver det får han göra precis som han vill. Jag fick en jätte bra kontakt med min florist och han förstod exakt vilken känsla på buketten jag var ute efter. Så det känns tryggt att låta honom skapa fritt efter dessa ledord. ^_^ Jätte nyfiken på hur det kommer att bli.


    En till som gett fria händer:)vad roligt.det har jag inte ens tänkt på,är väl för att jag fastnat för rosor/brudslöja.;)


    får se när jag ska till florist,de kanske visar massa vackra kombinationer,och jag kanske ändrar mig..:)

  • Äldre 12 Aug 16:34
    #6


    Den här buketten valde min man ut åt mig utan inflytande från mig. Vi valde att följa den gamla traditionen att brudgummen väljer buketten.
    Den blev precis som jag ville ha den och jag insåg när jag fick se den vid fotograferingen att min man känner mig utan och innan utan att jag behöver tala om vad jag vill. 
  • Äldre 12 Aug 16:35
    #7
    afturelding skrev 2013-08-12 15:34:43 följande:
    Jag hade lila orkidé, vita rosor, rosa pion och vilda blommor :) B.la blåklocka, rölleka , rödklöver och åkervädd. Rund var den också.

    Det finns en bildtråd för bara brudbuketter här:
    www.brollopstorget.se/Forum-12-24/m3988892.ht...

    Åh vilken färgklick det måste varit,låter jättefint:)


    Tack för tipset,får kika lite.

  • afture­lding
    Äldre 12 Aug 17:35
    #8
    Beccanli skrev 2013-08-12 16:35:54 följande:

    Åh vilken färgklick det måste varit,låter jättefint:)


    Tack för tipset,får kika lite.


    Ja, det var den  :) Såhär såg den ut.

  • Äldre 12 Aug 18:28
    #9
    afturelding skrev 2013-08-12 17:35:03 följande:
    Ja, det var den :) Såhär såg den ut.

     



     


    Ååååh vad vacker:)
  • Äldre 12 Aug 18:33
    #10
    jonsar02 skrev 2013-08-12 16:34:24 följande:


    Den här buketten valde min man ut åt mig utan inflytande från mig. Vi valde att följa den gamla traditionen att brudgummen väljer buketten.
    Den blev precis som jag ville ha den och jag insåg när jag fick se den vid fotograferingen att min man känner mig utan och innan utan att jag behöver tala om vad jag vill.

    oj den traditionen har jag missat..tur att min blivande tycker om rosor precis som jag..är rosor tråkigt förresten??


    Åh va romantiskt att han visste precis vad du ville ha:)Det är kärlek det:)

Svar på tråden Hur ser er brudbukett ut?