• Sskbru­d
    Äldre 10 Aug 10:39
    33874 visningar
    186 svar
    186
    33874

    VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)

    Ska gifta mig i mars så berhöver gå ner enligt mina mått och tankar iaf 20-25 kg på lite drygt fyra månader. Borde gå tycker jag!Vore skönt att ha några att shär och kunna stötta och hjälpa varandra! Ngn här med bra dieter eller som kan berätta hur ni lyckats till erat bröllop eller om ni håller på nu! MOtivatiON Finns nu när bröllopet är bokat men samtisigt så lätt att äta lite onyttigt ändå. har ett tungt arbete som sjukskötersk med tre skif. så ibland är lite socker räddningen-----

  • Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)
  • Äldre 25 Jan 12:01
    Maddson skrev 2014-01-25 01:14:57 följande:
    På ett år har jag gått upp lite drygt 25 kilo och gud vad jag skäms! Vet inte vad som hände.. jag märkte ingenting till en början och sen fortsatte det bara. Men nu måste jag ta tag i det här! Gifter mig inte förens 2015 (tackochlov haha) Men som sagt, vägde 58 kilo för ca 1 år sedan och idag väger jag 84 kilo. Så mycket har jag aldrig vägt och jag mår riktigt dåligt över detta. Jag älskar att gymma men detta är tyvärr inget alternativ längre då jag bor 5,5 mil ifrån stan. Att vara ute och springa är inte riktigt min grej så jag vet inte vad jag ska göra :( Är för övrigt167cm
    Hej Maddson. Om du gått upp så mycket i vikt på ett år så kan det vara så att du har någon sjukdom. Säger inte att det är så, och även om det är så behöver du nog se över vad och hur du äter och tränar. Men det kan vara värt att kolla upp.
  • Äldre 25 Jan 12:02

    Kan rekommender en app som heter Lifesum som är gratis och väldigt bra. Man skriver allt man äter och tränar, där ser du hur många kalorier du får äta varje dag. Men som sagt inget socker å lite träning gör sussen. Har själv gått ner 4,5 kg på 3 veckor. Appen hjälper mig att hålla koll på sakerna jag äter, man kan bli väldigt förvånad hur mycket kalorier olika saker innehåller., lättare att låta bli dem då :)

  • Äldre 26 Jan 14:18

    Åh ge mig insperation, kraft att orka ta tag i detta igen :( Jag har suttit med sjuka barn i nu två veckor, nu är jag själv sjuk och minstingen samt karln i familjen. Jag orkar inget alls och tycker just nu mest bara synd om mig själv (inte bra och alla som käpar vet vad tycka synd om sig själv innebär)!!


    Nu vill jag hitta en kämparglöd igen och jag ska ner under 70 innan vår dag är här, men hur ska jag orka tillbaka igen? Behöver alla råd, tips och enkla lösningar som kan göra detta roligt, just nu är det bara tungt och jag har stor tendens att falla in i dåligt mönster :(


    Bröllopsplanering
  • Äldre 26 Jan 15:40

    Här går det långsamt frammåt (eller neråt kanske man ska säga. :) ).
    Gick ju upp 20+ kg i och med graviditeten. I och med julmat osv kände jag som många andra att det inte var någon idé att ta tag i det ordentligt förrän det nya året började och så blev det.
    1 januari vägde jag 70kg, Strikt LCHF har gjort att jag 24 januari vägde 64,2kg. Känns jättebra. :)
    Igår fyllde jag 30 så var det tillåtet att slarva, men idag är det back on track direkt!
    Ca 6,5kg kvar att gå ner till bröllopet i juni. Har hört att de sista kilona sitter som berget, men jag är  hoppfull!

  • Äldre 26 Jan 22:26

    Maddson, gjorde samma som du, på ett år gick jsg upp 25 kilo och såg faktiskt inte det heller. Åt pulver i tre veckor, sen åt jag strikt LCHf, och med LCHF gick jag ner 15 kilo på mindre än tre månader. Sen började jag på friskis och nu väger jag 62-63 o är 1.67 lång. Vill gå ner till 57 men är nöjd med 60.:) Så ge inte upp, det går!

  • Äldre 27 Jan 09:25

    Hejsan


    Här har ni en till som kämpar, har gått ner ca 18 kg sedan i juni förra året men har tappat motivationen lite. Kanske kan få inspiration här. Köpte ne brudklänning i slutet av sommaren som inte gick att dra upp dragkedjan i ryggen på, nu är det bara 3 av 20 cm kvar.


    Jag försöker att äta åt LCHFhållet men inte helt strikt, ägg till frukost, sallad och pretein till lunch och vanlig middag.


    Måste hitta inspiration igen.


    Nedan finner ni min blogg


    http://mindremig.blogspot.com

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 27 Jan 09:59

    Har idag gått ner 10,1 kg sen 14 oktober 2013. Har just nu ett projekt där jag äter mejerifri lchf och försöker få igång lite träning. Har pcos(som jag skrivit tidigare i tråden) som gör att det är svårt att gå ner i vikt så jag är ganska nöjd. Satsar på att gå ner 5 kg till under projektet och 10-15 innan bröllopet i augusti. Ska snart beställa klänning i ca 1,5 storlek för liten så måste gå ner så pass att jag får mig i den i alla fall. Ni är jätteduktiga tjejer!

  • Äldre 27 Jan 10:07

    Vad duktiga ni alla är!!!!

    Själv kör jag så strikt LCHF som det går och tränar ett par dar i veckan. Har ingen våg hemma då jag slängde ut vår för 10-15 år sen när vikten började barka iväg åt fel håll ;-/
    Ska köpa måttband idag så jag har nåt mått att gå på iaf.

    Det jobbiga för mej är inte maten utan frustrationen över att hela tiden bli sjuk nu när jag börjat träna ordentligt efter ett uppehåll. Har nu influensan  och är skitirriterad över att jag förlorar träningspass. Fördelen är att jag inte kunnat äta på flera dar och det känns på kläderna- inte ett bra sätt men det visar att något händer och det sporrar iaf

    Nya tag med träningen så fort jag kan och sen ska kilona BORT en gång för alla!!

    Mål juni-14 är att jag ska ta tappat 25 kilo, vet att det är svårt men det är MITT mål!

  • Äldre 27 Jan 17:30

    Har gått riktigt dåligt för mig trots att jag ätit strikta veckor och har varit ute och gått minst 4 långpromenader i veckan (oftast har det varit en promenad om dagen, men långpromenader är 1,5-2h). Nu testar jag nytt igen. Jag vill så gärna gå ner 1kg/veckan fram till skolavslutningen och sedan gå ner de sista små kilona i sommar. :) 

    Men jag ser hur duktiga alla andra är så jag hoppas jag också kan! Solig 

  • Äldre 27 Jan 17:48

    Vad äter ni för gott när ni lyxar till det? Alltså när ni lyxar till det fast ändå tänker på vad ni äter 

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 27 Jan 23:48
    yennie skrev 2014-01-27 17:48:17 följande:
    Vad äter ni för gott när ni lyxar till det? Alltså när ni lyxar till det fast ändå tänker på vad ni äter 
    När jag vill lyxa till det så äter jag en god köttbit med någon fräsch härlig sallad(eller ungsrostade grönsaker) och någon trevlig sås. Typ ädelostsås om man gillar det.
  • Äldre 28 Jan 06:28

    Äter också enligt LCHF. Gick ner 17 kg 2012/2013, men gick efter sommar upp 6-7 kg igen. Nu är jag på väg ner och ska ner förhoppningsvis 8-10 kg till bröllopet i Juli, men vågar inte sätta nån jättepress på mig själv för jag vill känna mig nöjd även om jag bara går ner några av dem.

    Om jag ska lyxa till detäter jag nötter, Sockerfri glass (kolhyderat 5g/100g), Fläsksvål, Groks, vispad grädde med bär, Pannakotta, finskinkor och ostar. Jag har märkt att jag har inte diceplinen att ha mörk choklad hemma, men bjuds jag på det borta kan jag lyxa till det med det nån gång ibland.

  • Äldre 29 Jan 08:04

    Jag kör LCHF, nu inne i 28 e dag och har aldrig mått bättre, har inte vägt mig men på en vecka minskade jag 3 cm runt midjan. ;) Vill ha det som livstil och inte som diet.

  • Äldre 29 Jan 08:25

    Åå vad alla är duktiga!!!
    Jag är med i Viktväktarna vilket enligt mig är det bästa alternativet då man får äta allt.
    Just för tillfället går det lite trögt men det är för att jag inte helt håller mig till mitt angivna antal poäng som jag ska äta men det är bara att hålla i och skriva upp allt jag äter och tränar så SKA det gå bra.
    Jag har börjat komma igång mer med träningen så för tillfället är det 2-3 pass i veckan på motionscykeln eller crosstrainern och så blir det promenader 3 gånger i veckan.
    Lycka till allihop.

  • Äldre 29 Jan 21:18

    Mmm nötter lyxar jag också med, försökte LCHF ett tag men jag löser inte det. Känns som att kroppen SUGER åt sig allt fett eftersom jag så länge har käkat litefett och lite kolhydrater så försöker jag att fortsätta med det! I morgon vägdag igen Wish me luck!

  • Äldre 6 Feb 10:21

    Åh så skönt, nu är det minus 19,3 sedan i juni förra året. Det som är tradigt, tycker jag, är att jag inte inser hur mycket det är. I mitt huvud är det väl ca 5-6 kg... jag kan inte ta fram gamla kläder och prova för alla de kläderna vara klänningar med smock i ryggen. När det landar på 20 kg skall jag gå till plantagen och lyfta upp 2 stycken 10 kg säckar och ta en bild. kanske kan ge mig en uppfattning om vad jag har gjort.


     


    http://mindremig.blogspot.com

Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)