• Sskbru­d
    Äldre 10 Aug 10:39
    33486 visningar
    186 svar
    186
    33486

    VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)

    Ska gifta mig i mars så berhöver gå ner enligt mina mått och tankar iaf 20-25 kg på lite drygt fyra månader. Borde gå tycker jag!Vore skönt att ha några att shär och kunna stötta och hjälpa varandra! Ngn här med bra dieter eller som kan berätta hur ni lyckats till erat bröllop eller om ni håller på nu! MOtivatiON Finns nu när bröllopet är bokat men samtisigt så lätt att äta lite onyttigt ändå. har ett tungt arbete som sjukskötersk med tre skif. så ibland är lite socker räddningen-----

  • Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)
  • Jozzzz­aa
    Äldre 10 Nov 18:34
    Sanct skrev 2013-11-10 16:42:37 följande:
    Sofie R och Jozzzzaa, tack för feedback och tips!

    Ska försöka slappna av lite och inte stressa så otroligt. Blir ju bara så svårt att låta bli när man ser alla supermammor som gått ner allt plus lite till bara ett par veckor efter förlossning.

    Tyvärr kan jag inte amma, trots att jag fortfarande försöker. Men det kommer inte mer än ett par droppar varje gång. :(
    Men jag fick veta av min barnmorska att det kan vara väldigt svårt att komma igång med amning efter ett
    akut kejsarsnitt så jag fortsätter hoppas. :)

    Om jag börjar träna och banta "aktivt" i januari har jag 5 månader på mig att gå ner de kilon som är kvar. Och om vågen fortfarande står på 10+ då blir det i snitt 2 kg i månaden, och det tycker jag borde vara genomförbart. :) 
    Jobbigt att inte få igång amningen. Om du verkligen vill tycker jag att du ska både amma och pumpa för att få igång produktionen. Tänk som sagt på att dricka mycket och äta ordentligt med. Lugn och ro är också viktigt. Amma ditt barn innan du ger ersättning, för då är han hungrig och suger mer "piggt". Amma så ofta du kan, 8-12 ggr/dygn för att upprätthålla tillräcklig mjölkproduktion säger socialstyrelsen. Pumpa också och ge det du pumpat ut i första hand, innan ersättning. Men gör det som känns bäst för dig (om du tycker jag låter som en "pekpinne" som tror sig kunna, så är det för att jag är barnmorska)
    Lycka till!
  • Äldre 13 Nov 11:19
    Sanct skrev 2013-11-07 23:22:54 följande:
    Födde min son för 4 veckor sen och hade då gått upp 22 kg. Första 2 veckorna efter bf gick jag ner 10kg men nu står vågen helt stilla på +12kg trots att jag äter bra och inte unnar mig någonting extra.
    Känns inte alls motiverande och känner mig nere och vill bara trycka i mig massor av godis nu i helgen när det inte hjälpt att vara duktig under 2 hela veckor. Inte gått ner ett endaste gram. :(

    Men kära nån! Det har gått fyra veckor och du är redan stressad över vikten.?! Galning. :)


    Tar det nio månader att gå upp så tar det oftast nio månader ner. Men jag tror lite går av sig själv allt eftersom, fyra veckor är ju ingenting egentligen. :)


     

  • Äldre 18 Nov 08:02

    Min våg visade 2,5 kg ner när jag vägde mig igår ... Har tappat 4 cm runt magen. 4 veckors slit har gett lite resultat.


    Nu är det ny vecka och nya tag ...!


     


    Kämpa på tjejer !!!

  • Jozzzz­aa
    Äldre 18 Nov 09:09
    Jennie1414 skrev 2013-11-18 08:02:04 följande:

    Min våg visade 2,5 kg ner när jag vägde mig igår ... Har tappat 4 cm runt magen. 4 veckors slit har gett lite resultat.


    Nu är det ny vecka och nya tag ...!


     


    Kämpa på tjejer !!!


    Bra jobbat!! Min första vecka med lchf gick jag ner 3 kg, men andra veckan "bara" 0,6 kg. 
  • Äldre 18 Nov 11:18

    Ja det går upp å ner ... första tiden är ju mycket vätska man tappar!


     


    Hur tränar ni andra? Eller är det mest kosten ni lägger om?


    Jag tränar mycket styrka så jag försöker att inte fokusera så mycket på vågen utan mer på cm. :)


    Till våren sen får det bli mycket promenader :)


     


    Jozzzzaa skrev 2013-11-18 09:09:07 följande:
    Bra jobbat!! Min första vecka med lchf gick jag ner 3 kg, men andra veckan "bara" 0,6 kg.
  • Äldre 18 Nov 11:23
    Jennie1414 skrev 2013-11-18 11:18:42 följande:

    Ja det går upp å ner ... första tiden är ju mycket vätska man tappar!


     


    Hur tränar ni andra? Eller är det mest kosten ni lägger om?


    Jag tränar mycket styrka så jag försöker att inte fokusera så mycket på vågen utan mer på cm. :)


    Till våren sen får det bli mycket promenader :)


     


    Jag försöker få in i alla fall 3 pass i veckan, och då är det styrkepass då jag märkt att det ger mycket mer än konditionsträning. :)

    Kosten den är ju även totalt ändrad och äter bbegränsat med kcal och dragit ner på fettet.

    Totalt minus nu sen mitten på Augusti: 17,3kg :D Har gått från 109,5kg till 92,2 hittills. :) Lång väg kvar men är bra stolt över mig själv!
    2/8 -2014
  • Äldre 18 Nov 15:52
    Mawlinbry skrev 2013-11-18 11:23:44 följande:
    Jag försöker få in i alla fall 3 pass i veckan, och då är det styrkepass då jag märkt att det ger mycket mer än konditionsträning. :)

    Kosten den är ju även totalt ändrad och äter bbegränsat med kcal och dragit ner på fettet.

    Totalt minus nu sen mitten på Augusti: 17,3kg :D Har gått från 109,5kg till 92,2 hittills. :) Lång väg kvar men är bra stolt över mig själv!
    2/8 -2014

    Grymt jobbat! Heja !!!


    Styrketräning är mycket roligare oxå :) och det blir mer å mer roligt ju mer man lär sig ... !!!


    Va är ditt mål?


     

  • Äldre 19 Nov 15:02
    Jennie1414 skrev 2013-11-18 15:52:02 följande:

    Grymt jobbat! Heja !!!


    Styrketräning är mycket roligare oxå :) och det blir mer å mer roligt ju mer man lär sig ... !!!


    Va är ditt mål?


     


    Tackar!

    Javisst är det roligare, man märker på ett annat sätt även att det sker förändringar iochmed att man kan öka vikterna och så. :)

    Mitt mål är -55kg till bröllopet (och även för att må bra livet ut förstås) men jag hoppas kunna gå ner det snabbare, ska ju hinna välja brudklänning och sånt ett tag innan så det vore skönt. :D
    2/8 -2014
  • Äldre 20 Nov 19:45

    Jag har en fråga angående diet och nr 2 på toaletten... Jag har gått på en lågkalori-diet i en veckan nu, dvs byter ut ett mål med shake och i övrigt äter jag lite kolhydrater (typ LCHF). Har läst att man då behöver göra nr 2 mer sällan, men när bör jag vara orolig? Senaste gången var för 4 dagar sedan... Har läst också att man inte ska ta laxeringsmedel i onödan för då kan man "förstöra" tarmsystemet. Har ett stillasittande jobb men rör mig på kvällen (har häst och hundar). Hur är det för er som dragit ned på kalorierna? Jag ligger runt 1000-1200 kalorier per dag.

  • Äldre 21 Nov 08:45
    sandrahs skrev 2013-11-20 19:45:01 följande:
    Jag har en fråga angående diet och nr 2 på toaletten... Jag har gått på en lågkalori-diet i en veckan nu, dvs byter ut ett mål med shake och i övrigt äter jag lite kolhydrater (typ LCHF). Har läst att man då behöver göra nr 2 mer sällan, men när bör jag vara orolig? Senaste gången var för 4 dagar sedan... Har läst också att man inte ska ta laxeringsmedel i onödan för då kan man "förstöra" tarmsystemet. Har ett stillasittande jobb men rör mig på kvällen (har häst och hundar). Hur är det för er som dragit ned på kalorierna? Jag ligger runt 1000-1200 kalorier per dag.
    Så länge du inte har ont i magen så är det ingen fara. Kolhydrater har en förmåga att öka både volymen och hastigheten på nr 2, så med LCHF blir det mindre och mer sällan. Grattis!
Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)