• Sskbru­d
    Äldre 10 Aug 10:39
    33487 visningar
    186 svar
    186
    33487

    VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)

    Ska gifta mig i mars så berhöver gå ner enligt mina mått och tankar iaf 20-25 kg på lite drygt fyra månader. Borde gå tycker jag!Vore skönt att ha några att shär och kunna stötta och hjälpa varandra! Ngn här med bra dieter eller som kan berätta hur ni lyckats till erat bröllop eller om ni håller på nu! MOtivatiON Finns nu när bröllopet är bokat men samtisigt så lätt att äta lite onyttigt ändå. har ett tungt arbete som sjukskötersk med tre skif. så ibland är lite socker räddningen-----

  • Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)
  • Äldre 6 Sep 09:00
    #51
    Csve skrev 2013-09-06 08:48:10 följande:
    Vågen rör sig inte mycket hos mig, men man märker på kläderna. Tror minnsann att rumpan ryker denna ggn. =)
    Haha, min får gärna ryka :D

    Har också märkt på kläderna faktiskt, fått flytta in bh knäppningen till den innersta, får nog gå ner till förrådet och leta upp de "för små" snart. Härligt. :D

    -----

    Hur går det annars för er? Har snart gått ner 7kg, är galet nöjd även om jag har en bra bit kvar att ta mig. :)
    2/8 -2014
  • Äldre 6 Sep 09:32
    #52
    Mawlinbry skrev 2013-09-06 09:00:55 följande:
    Hur går det annars för er? Har snart gått ner 7kg, är galet nöjd även om jag har en bra bit kvar att ta mig. :)
    2/8 -2014
    Har ingen våg hemma så jag mäter istället!
    - 5 cm runt magen!!
    - 2 cm rumpa
    - 1 cm lår

    armarna står still!
    Men så härligt att det händer saker och framför allt i löpningen! Har aldrig joggat innan men vad fort man kan jobba upp kondisen, på bara ett par vändor märker jag skillnad :)
  • Äldre 6 Sep 12:34
    #53

    Minska sockret jo Tungan ute gick ju fint.. Har denna vecka "försökt" lämna bort sockret ens varannan dag... Gick ju fint Tungan ute med hormoner som löper amok är det inte det lättaste.. Men.. tänkte masa mig iväg på en promenad i solskenet och jobba bort glassen Flört

  • AnnaS
    Äldre 6 Sep 13:08
    #54

    13 kg fram till februari ska bort! För min del blir det itrim, 8000steg om dan och tänka på vad jag stoppar i mig, MINDRE SOCKER helt enkelt! :)

  • Äldre 9 Sep 09:10
    #55
    Pia88 skrev 2013-09-06 12:34:55 följande:
    Minska sockret jo Tungan ute gick ju fint.. Har denna vecka "försökt" lämna bort sockret ens varannan dag... Gick ju fint Tungan ute med hormoner som löper amok är det inte det lättaste.. Men.. tänkte masa mig iväg på en promenad i solskenet och jobba bort glassen Flört
    Ta det stegvis! Jag försökte sluta tvärt i vintras, och det gick rätt bra på dan, men vaknade på natten helt skakis och svettig, och var tvungen att gå upp och trycka i mig fika för att må som folk igen... Inte alls kul.

    Börja med att ta bort sockret från t ex frukosten, och efter några dagar kan du ta bort eftermiddagskakan eller kvällschokladen eller vad du nu har för söta vanor  
  • perlan
    Äldre 16 Sep 21:43
    #56

    Behöver bli av med 10kg till den 5 juli. Men jag ser det som en utmaning. Jäklar vad peppad jag är! Kanske inte alltid & då kanske det kan vara bra med en sådan här tråd. Har tagit tag i träningen på allvar och kört spinning 2-3 ggr i veckan. Minskat på sockret har jag också. Min största bov är cola och det dricker jag inte längre under veckan. Gick ner 5 kg i somras på att jag rörde mig mer utan att tänka på det så kosten i kombination med träning tror jag är min grej. Heja heja er andra!!

  • Äldre 17 Sep 20:20
    #57

    Hur går det för er tjejer? Skrattande (Finns väl inga män här för tillfället?)

    Själv har jag börjat med iForms 6-9 veckors träningsprogram för att "trimma" kroppen lite och bygga mer muskler för er mer välproportionerlig kropp! Och starkare förstås. Efterförbränningen är bra efter styrketräning och jag har haft träningsvärk varje dag i över en vecka i olika delar av kroppen beroende på vilket program jag har kört Flört Tror det blir stretchning ikväll... Och så länk 1-2 gånger per vecka, eller jag är bara inne på andra veckan ännu så får se hur länge motivationen håller i sig... Och ska bli spännande att se ifall vågen och måttbandet visar några resultat om några veckor!

    Ifall någon annan blev intresserad hittar ni styrkeskolan här iform.se/traning/styrketraning/styrkeskolan/fa-ditt-livs-snyggaste-kropp Fokus ligger på mage, rumpa, armar och lår. För tillfället håller jag på med mag- och rumpprogrammen, tror jag inte kan ta in flera innan jag har slutfört dem för då blir det säkert för mycket så att min motivation försvinner eftersom jag inte har tid. En träningspass tar ca. 30 minuter så det hinner jag bra med 4 dagar i veckan (varje program görs 2 dagar/vecka) Skrattande Värst är att man behöver vara onlinemedlem för att komma åt programmen vilket betyder att Bonnier Publications får skicka erbjudanden åt en, men hittills har jag inte fått några.
    Ett + är att det finns videor på alla övningar hur man ska utföra dem och att man kan utföra övningarna hemma bara man har en såndär stor boll som tar upp i princip all plats men så är den ju rolig också!

  • Äldre 17 Sep 21:19
    #58

    Hej!

    Hoppar in här jag med, trots att jag inte ska gifta mig förrens maj 2015 :p
    Jag kör sedan 3veckor 5:2-dieten i kombination med en liberalare variant av LCHF (undviker pasta, bröd, ris etc, men äter rotfrukter ibland och kan unna mig en kaka eller en godisbit ibland, max 1 gång i veckan), hittills har jag gått ner 3,5kg. Då har jag inte tränat så mkt, pga jag arbetar på annan ort och tågpendlar (lägger ca 15h/v på att ta mig till och från jobbet, sen jobba 38h/v, blir inte så mkt tid över då...) men har försökt komma iväg på långpromenad el liknande på helgen iaf. 

    Har som mål att ha någon fysisk aktivitet under helgen powerwalk, löpning, el pass på gymmet, och helst en under veckan också, när jag lyckas klämma in det.. Cyklar till tågstationen så ofta jag kan också, tar bara 10min, men då är det upp för Göta Älvbron, och den är ganska hög =p

    Mitt mål är att gå ner ca 18kg totalt, så har 14,5kg kvar nu. 

  • Äldre 18 Sep 09:30
    #59

    4 kg på sex veckor med LCHF!

  • Äldre 18 Sep 10:55
    #60

    Hoppar på här ... Gifter mig i Juni 2014 och har 7-10 kg att bli av med.


     


    Startade i måndags ... så får ge de en stund till innan jag ser resultat


    Jag skall tänka mig för när det gäller kolhydrater / Socker ... Bort helt med dricka ( det har varit den stora boven för mig , coca-cola)


    Sen blir det promenader + styrketräning och handoll som jag tränar 2 ggr i veckan + match


     


    Kämpa på

Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)