• Sskbru­d
    Äldre 10 Aug 10:39
    33480 visningar
    186 svar
    186
    33480

    VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)

    Ska gifta mig i mars så berhöver gå ner enligt mina mått och tankar iaf 20-25 kg på lite drygt fyra månader. Borde gå tycker jag!Vore skönt att ha några att shär och kunna stötta och hjälpa varandra! Ngn här med bra dieter eller som kan berätta hur ni lyckats till erat bröllop eller om ni håller på nu! MOtivatiON Finns nu när bröllopet är bokat men samtisigt så lätt att äta lite onyttigt ändå. har ett tungt arbete som sjukskötersk med tre skif. så ibland är lite socker räddningen-----

  • Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)
  • Sofie R
    Äldre 15 Aug 16:24
    #31

    Jag både mäter och väger. Och ingen skillnad någonstans.

  • Äldre 15 Aug 20:35
    #32

    Hur mycket kalorier får du i dig? Ligg omkring 1300. Prova iformskostdagbok.se, skriv in ALLT...

  • Sofie R
    Äldre 15 Aug 21:41
    #33

    Ok. Har legat runt 1600 nu, men jag får väl minska ner mera!

  • CicciR
    Äldre 15 Aug 22:36
    #34

    Hej Tjejer..

    Jag säger bara ZUMBAAA =)

    För ca 5 månader sen stllde jag mej på vågen o den visade 74 kg... inget passadelängre , allt satt som korvskin o då fick jag nog!!!

    Sagt o gjort, dagen efter började jag med Zumba.. inte nog med att det är vansinnigt roligt så e de sååå effektivt, med rätt tränare så klart.

    Tränar 2 gånger i veckan, är ute o går mycket med hundarna, äter mycke kött o sallad och INGET efter kl 18,30 förutom frukt..

    Nu ca 5 månader sen står vågen mellan 57-58 kg =) o jag mår sååååå bra.

    Inga kläder passar längre.. men på detta hållet känns de helt ok hihi

    Ni fixar detta, man ska bara bestämma sej o så fort man börjar se lite resultat så e de så mycke lättare..

    Heja heja

  • CicciR
    Äldre 15 Aug 22:37
    #35

    Tyvärr måttade jag inte innan.. hade vart kul o se .. har endast före o efterbilder i underkläder så de kanske inte e så lämpligt att lägga här hehe =)

  • erinny
    Äldre 16 Aug 11:40
    #36

    hej, håller också på att gå ner i vikt. Vill iaf gå ner 10 kg till nästa sommar. Tänker annorlunda på min vikt och välmående än jag gjort tidigare. Numer är faktiskt välmåendet viktigare men har också insett att det går hand i hand. . Tycker det är roligt att ha ett mål att sikta mot och är mer taggad än tidigare när jag försökt. Just nu är gång min enda riktiga motion då jag efter flera proppar i lungorna inte längre fixar hårdare träning..

  • Äldre 16 Aug 12:01
    #37

    Tjenis!

    Joinar här inne med, lite hjälp på traven har ju aldrig skadat. :)

    Efter att ha varit fast i sambofällan (lär inte vara ensam här  inne med det? ;D) i flera år och under den tiden gått upp en hel del, så ska jag droppa 50kg tills nästa sommar.

    Har ju försökt tidigare att gå ner i vikt(halvhjärtade försök) men denna gången så har jag fått motivationen som vän. :)

    Har sedan i måndags helt lagt om kosten och även börjat på gym, vilket jag ska gå på minst 3-4 gånger i veckan i början och succisivt öka iochmed att orken kommer. :)


    2/8 -2014
  • Äldre 17 Aug 21:02
    #38

    Någon mer än jag som har Xbox 360 med kinect eller liknande? Kan ju bara säga att spelen där man själv är kontrollen är galet jobbiga men så himla kul! Har ikväll både boxats, bowlat och dansat ett träningspass till Dance Central 2 :) Som sagt riktigt kul men också riktigt krävande och svettigt! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Äldre 20 Aug 11:14
    #39

    Går till och från jobbet ( kanske 15 min enkel väg) samt går/springer på löpbandet varje dag upp mot en timme. Jag äter lchf (min egen variant)  Några cm borde jag ju minska.

  • Äldre 21 Aug 13:02
    #40

    Förbaskade rygg.. Har i några veckor kännt av att jag varit styvare i ryggen.. och nu i natt i jobbet blev det värre.. Kunde knappt böja mej till  golvet när det var som värst, eller komma fot om fot... just som förkylningen lättar och jag skulle kunna återgå till gymmet...

    så för mig gäller vila, värme och korta promenader.. på tisdag fick jag tid till en kotsättare/massör.. hoppas det hjälper, men det är länge till tisdag.....

Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)