• Sskbru­d
    Äldre 10 Aug 10:39
    33491 visningar
    186 svar
    186
    33491

    VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)

    Ska gifta mig i mars så berhöver gå ner enligt mina mått och tankar iaf 20-25 kg på lite drygt fyra månader. Borde gå tycker jag!Vore skönt att ha några att shär och kunna stötta och hjälpa varandra! Ngn här med bra dieter eller som kan berätta hur ni lyckats till erat bröllop eller om ni håller på nu! MOtivatiON Finns nu när bröllopet är bokat men samtisigt så lätt att äta lite onyttigt ändå. har ett tungt arbete som sjukskötersk med tre skif. så ibland är lite socker räddningen-----

  • Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)
  • Sskbru­d
    Äldre 10 Aug 13:08
    #1

    ingen därute som har ngt bra att dela med sig?? :=)

  • Äldre 10 Aug 14:49
    #2

    Min bästa diet är rätt kost på rätt tider i kombinaton med motion. Vill du hålla koll på hur mycket du äter i kcal kan jag rekommendera matdagboken.se Glad


  • Äldre 10 Aug 14:53
    #3

    Hej!
    Jag ska nu berätta lite om min viktresa jag gjort:).
    för 3,5 år sen stod vågen på 101 kg och då kände jag att nej nu J****AR får det räcka.
    Jag ville gå ner ca 25 kg för att må bra igen.Har pendlat i vikt enormt från att jag var 15-25 som jag var då.
    Jag började att ta raska morgonpromenader på ca 1 tim ca 5 ggr i veckan, åt mindre portioner och mer regelbundet.Mer frukt o grönt och mindre socker.Mkt vatten.
    Cyklade även en del under den sommaren.ca 1,7 mil fram och tillbaks till jobbet.
    Kilona började att rasa.På 5 månader gick jag ner 16 kg:)Det tog ganska exakt 1 år att gå ner 25 kg för mig(blev faktiskt 26 tom :)
    Ungefär samma tidpunkt började jag träna på gym,dels för att hålla vikten+att få mer muskler.Och det fick jag.
    Har hållt vikten i 2,5 år nu med undantag för jul och semesterkilon.;).men de försvinner snabbt.
    Ska inte skriva en hel bok,men summan av kardemumman är: Ät mindre portioner och mer regelbundet,mer grönt,mindre socker,rör dig på ett sätt du tycker om ex powerwalka,cykla,simma...

    Bara att fråga om du vill veta något mer:)

    Lycka till
    MVH Rebecca

  • Äldre 10 Aug 18:29
    #4

    Jag försöker också gå ner i vikt, ca 10-15 kg, helst innan jul. 5 kg har jag redan blivit av med men det har tagit ganska lång tid. Mitt koncept hittills har gått ut på att äta en rejäl frukost, normal lunch och en liten middag. Det tar bort hungerskänslorna ganska bra och på senaste tiden har det kommit massor med undersökningar som bevisar hur viktigt det är med en rejäl frukost! Vill du gå upp i vikt är det bara att hoppa över frukosten Flört Det som fick fart på min viktnedgång var nog ändå att ladda ner appen calorie counter eller liknande till telefonen och följa med mitt energiintag. Efter ett tag slutade jag sätta in allt och ändå har jag gått ner sakta men säkert efter det när jag har sett vad jag egentligen behöver.

    Jag skulle gärna motionera mera och skulle jag få det gjort kanske kilona också skulle försvinna lite snabbare, men jag har väldigt svårt att hitta tid till det (jaa, jag kunde ju gå ut på en promenad istället för att sitta här, men oftast gör jag både och i så fall och går och lägger mig alldeles för sent...).

    Kom ihåg att det är rekommenderat att man ska gå ner ca. ½ kg per vecka, går man ner för mycket kan det leda till depressioner osv. Att styrketräna när man går ner i vikt är egentligen extra viktigt eftersom allt som försvinner inte är fett utan en del är muskler. Om man är mycket överviktig är det skonsammare för musklerna men om man bara försöker få bort detdär lilla extra kan det hända att musklerna tar ordentligt med stryk. Dessutom ser kroppen mer välproportionerad ut med lite muskler.

    Oj, långt inlägg, hoppas vi kan stötta varandra och att fler i samma situation hittar hit Glad Och kanske vi kan dela med oss av hälsosamma recept också!

  • Äldre 10 Aug 20:19
    #5

    Här passar jag in...gifter oss i juni 2014 och jag vill gärna ner ett par tre.. 20 kg! =(Det går hyfsat en period sen faller jag i svullastadiet igen.  såg mig i spegeln tidigare idag och tänkte, "vilken jävla röv jag fått!!"Så, tänker faktiskt äta det jag vill nu i helgen, sen blir det definitvt nya och hårda tag på måndag igen!!Förra sommaren lyckades jag gå ner 4 kg under semestern, denna har jag nog gått upp 5 .. =(     

  • amerik­a
    Äldre 10 Aug 21:10
    #6

    Jag passar oxå in här!! Jag gifter mig i maj 2014 och i min vildaste fantasi vill jag gå ner 25 kg men jag tror att 15-20 är mer realistiskt....

    Senaste åren har jag i perioder avstått från allt "rent" socker och det mår jag bra av! Men min sambo är en ritkig gottegris och vill gärna ta fram kakor till kaffet eller snaska på godis. När han inte är hemma (i perioder under våren har varit varit utomlands) har jag mycket lättare att vara duktig men så fort han är hemma vill jag bara mysa och gosa med honom Tungan ute

    Men nu när höstterminen börjar ska vi båda lösa kort på Korpengympan här där vi bor och gå på deras pass tilsammans, jag har gått förut men behöver komma igång igen. Min sambo har varit ruskigt vältränad och är fortfarande muskulös men han kommer att lägga på sig på magen om han inte passar sig, den börjar bli lite mjuk... hihi

    För mig är inte det jag äter det stora problemet, jag har inte så svårt egentligen (förutom när det bara går av gammal vana) att avstå från kakor och godis. Men jag har svårt att röra på mig i tillräcklig omfattning. åste bli duktigare på det och mer disciplinerad!

  • Clariz­a
    Äldre 11 Aug 00:44
    #7

    Hej! 

    Jag hoppar gärna in här. Mitt mål är att gå ner 10 kilo på 10 månader. Tycker att det borde gå men det är ju det där med motivationen. Idag försökte jag komma på en träningsform som jag tycker är kul (för mig funkar det inte om det inte är roligt) och kom på att jag gillar att simma. Simkortet kostar 300 kr per månad och för att finansiera det tar jag bort onödigt godis ur min budget. win win - jag har råd med ett simkort och "slipper" sockret. Det är min plan så får vi se hur det går. Men jättebra med en grupp för att stötta varandra! :) 

  • Äldre 11 Aug 00:58
    #8

    Den här tråden ska jag följa!
    Första barnet är beräknat 25 September och jag vill, vill, vill vara i form igen till bröllopsdagen 14 juni. Skrattande
     

  • Äldre 11 Aug 05:28
    #9

    Hoppar in jag med.. Inte för att jag har så många kilo som jag vill bli av med.. Utan mera för att få stödet..

    Började i förra somras och har sen dess fått bort ca 6 kg.. Har nu sen i våras pendlat +/- 3 kilo.. Jobbas som TS inom vården(och borde egentligen vara påväg till jobbet)....

    Sockret är min farligaste bov men har nu klarart helgen utan kakor och bullar... Choklad är värst... Har gym kort och tänker damma av det bara förkylningen ger med sig..

  • Äldre 11 Aug 14:37
    #10

    Jag väger ca 64 och är 1.67 men vill helst ner under 60 innan bröllopet. Och få fastare lår och atarkare rygg. Har gått ner 12-15kg beroende på hur man räknar på tre månader med LCHF för ett år sedan men då hamnar man på normalvikt och stannar, jag vill ner mer så nu kör jag pulver. Tränar ca 5 dagar i veckan på friskis med spinning, medel och basjympa, Cross och Step med atyrka. Hoppas fasemej det ger effekt! Sorry för klumpad text, skriver från padden.

Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)