• ETNove­mber
    Äldre 8 Aug 23:29
    1814 visningar
    1 svar
    1
    1814

    Rött och rosa i buketten???

    Nu ska jag gifta mig i november. Bröllopet blir väldigt enkelt och med en borgerlig vigsel med vittnen. Då jag har två familjer och killen har en stor familj så har vi valt att endast berätta för några få. Som biologiska syskon och mamma (för min del) Med eventuell fika efteråt för några få utvalda.Nu till saken! Jag har inte tänkt ha en vanlig vit brudklänning, utan en lite mer enkel, mörkblå klänning. (Kort)Till brudbukett vill jag inte lägga en tusenlapp och funderar på att gå till en blomsterbutik och säga att jag vill ha en bukett med rosor. Kan tänka mig att lägga kanske runt 400 kr. (Vill inte heller ha en stor bukett) Sedan fixa till med snyggt band och pärlor/stenar för snygg dekoration.Jag velar fram och tillbaka ifall jag vill ha rosa eller röda rosor. Båda är ju riktigt snyggt. Röda rosor är klassiskt och rosa hade varit så fint ihop med den blåa klänningen.Är det fult och smaklöst att blanda rosa och rött? (Som liten var det inte att tänka sig denna kombination fick jag lära mig)  Förekommer denna kombinationen i brudbuketter?

  • Svar på tråden Rött och rosa i buketten???
  • amerik­a
    Äldre 8 Aug 23:44
    #1

    Gå till floristen och framför dina önskemål så tror jag säkert att de kan hjälpa dig att visa hur det kommer att se ut. Det finns ju olika nyanser av både rött och rosa, särskilt på blommor, som kan passa mer eller mindre bra ihop. Men det där är ju floristen proffs på att se!

Svar på tråden Rött och rosa i buketten???