• eliino­n
    Äldre 5 Aug 21:59
    8386 visningar
    3 svar
    3
    8386

    Ögonbrynen finnar!

    Är det bara jag som får finnar mellan ögonbrynen efter att jag noppat ögonbrynen? Eller är det kanske inflammerade hårsäckar? Hur gör ni för att undvika att huden blir irriterad? :)

  • Svar på tråden Ögonbrynen finnar!
  • Äldre 6 Aug 06:38
    #1

    Jag får också sådana så jag tror att det är inflammerade hårsäckar. Tyvärr har jag inget bra svar på vad man gör åt dem. Ville mest tala om att du inte är ensam om saken. 

  • Äldre 6 Aug 08:38
    #2

    jag har provat att sitta med ansiktet över en skål med nykokat vatten innan jag noppar, och upplever att det har hjälpt :) ångan öppnar liksom upp hårsäckar och porer så att hårstrået släpper lättare. 

  • eliino­n
    Äldre 6 Aug 10:33
    #3
    Sjörå skrev 2013-08-06 06:38:52 följande:
    Jag får också sådana så jag tror att det är inflammerade hårsäckar. Tyvärr har jag inget bra svar på vad man gör åt dem. Ville mest tala om att du inte är ensam om saken. 
    Skönt ändå att höra att man inte är själv om det! Mina gör iallafall jäkligt ont också :/
    puffan skrev 2013-08-06 08:38:27 följande:
    jag har provat att sitta med ansiktet över en skål med nykokat vatten innan jag noppar, och upplever att det har hjälpt :) ångan öppnar liksom upp hårsäckar och porer så att hårstrået släpper lättare. 
     Hm smart! Tänkte faktiskt på att det kanske skulle blib ättre om man öppnar upp porerna och mjukar upp huden liten. Får väl testa det nästa gång Flört Annars kanske man kan ta bort håren mellan ögonbrynen permanent? Med laser typ. Min hud mellan ögonbrynen är lite "allmänt" irriterad men tror att om jag skulle sluta noppa ögonbrynen varje vecka skulle den må bättre :) 
Svar på tråden Ögonbrynen finnar!