• stealm­ystyle
    Äldre 4 Aug 21:05
    5108 visningar
    19 svar
    19
    5108

    Inspiration poser till bröllopsbilderna

    Vet att det finns massor av trådar med bröllopsbilder av olika slag, men saknar en tråd där man ger tips om fina poser till bröllopsfotona. Lägg gärna in en bild på er finaste pose för att ge mig lite inspiration! (PS. om ni ser att någon redan lagt in en bild med samma pose som ni har så behöver ni inte slänga in en likadan bild. Tråden blir så lång då.DS)

  • Svar på tråden Inspiration poser till bröllopsbilderna
  • Äldre 4 Aug 21:11
    #1

    Jag kan bara tipsa dig om att googla på bröllopsfoton, det finns hur mycket fint och häftigt där ute i djungeln! Jag har en hel mapp på datorn som jag sparar hem just såna bilder i :-P

  • stealm­ystyle
    Äldre 4 Aug 21:22
    #2
    ModighWestlund skrev 2013-08-04 21:11:00 följande:
    Jag kan bara tipsa dig om att googla på bröllopsfoton, det finns hur mycket fint och häftigt där ute i djungeln! Jag har en hel mapp på datorn som jag sparar hem just såna bilder i :-P
    Jo, jag har ju gjort det. Men eftersom att det som sagt finns en djungel där ute så tänkte jag att det kan vara fint att ha en tråd där man inte bara lassar in massa bilder från sitt bröllop för att visa upp, utan att alla bilder som läggs in är på just olika poser :)
  • Äldre 4 Aug 21:24
    #3
    stealmystyle skrev 2013-08-04 21:22:00 följande:
    Jo, jag har ju gjort det. Men eftersom att det som sagt finns en djungel där ute så tänkte jag att det kan vara fint att ha en tråd där man inte bara lassar in massa bilder från sitt bröllop för att visa upp, utan att alla bilder som läggs in är på just olika poser :)
    Självklart! det gynnar även mig som också söker det samma
  • Äldre 4 Aug 23:04
    #4

    Vi tänkte inte så mkt innan på hur vi ska posea... men det finns några klassiska som man inte vill missa
    Vanlig (båda kollar i kameran och ler)
    kyss
    panna mot panna är lite söt kan jag tycka
    tittar på varandra
    myser och blundar
    sen om ni har något som kännetecknar "er" kan ni göra någon bild som har med det att göra. T.ex  vi tränar båda kampsport, då gjorde vi en bild när vi slog mot kameran., rolig grej bara :)


  • stealm­ystyle
    Äldre 5 Aug 21:37
    #5
    karamell skrev 2013-08-04 23:04:41 följande:
    Vi tänkte inte så mkt innan på hur vi ska posea... men det finns några klassiska som man inte vill missa
    Vanlig (båda kollar i kameran och ler)
    kyss
    panna mot panna är lite söt kan jag tycka
    tittar på varandra
    myser och blundar
    sen om ni har något som kännetecknar "er" kan ni göra någon bild som har med det att göra. T.ex  vi tränar båda kampsport, då gjorde vi en bild när vi slog mot kameran., rolig grej bara :)

     


    Tack för tipsen! :) Fler tips och bilder är välkomnna!
  • Äldre 5 Aug 21:44
    #6

    Det är ju bara att googla...

  • stealm­ystyle
    Äldre 5 Aug 21:46
    #7
    TheD skrev 2013-08-05 21:44:11 följande:
    Det är ju bara att googla...
    Tack så hemsk mycket för tipset, det har jag inte tänkt på!
  • Äldre 5 Aug 21:58
    #8

    Smart tråd. Skulle önska jag hade tänkt på detta. Nu blev det massor med bra bilder ändå, men skulle gärna haft ÄNNU fler.

    Denna posen är ju mysig.


    Jag ångrar att vi inte hade lite mer busiga bilder också. Tina har fina bilder. Lite dans, lite hoppa osv. Mysigt
     


  • stealm­ystyle
    Äldre 6 Aug 19:00
    #9
    Kaffegrus skrev 2013-08-05 21:58:47 följande:
    Smart tråd. Skulle önska jag hade tänkt på detta. Nu blev det massor med bra bilder ändå, men skulle gärna haft ÄNNU fler.

    Denna posen är ju mysig.


    Jag ångrar att vi inte hade lite mer busiga bilder också. Tina har fina bilder. Lite dans, lite hoppa osv. Mysigt
     
    Den var fin! Gillade bakgrunden också. Vi gifter oss på landet så vi kommer ha tillgång till liknande bakgrund. Dock är jag så rädd att klänningen ska bli smutsig om man ska hålla på att gå i högt gräs :S
  • Äldre 6 Aug 19:15
    #10

    minns inte vilken tråd det var. men det var en som hade lagt in övningsbilder de gjort. och en jag gillade var där hon höll om hans rygg, lite tvärtom mot för vad som är "normen". jag älskar även när han lägger huvet i hennes knä och de tittar på varann, kanske någon stryker den andre på kinden.

    en jag funderar på att föreslå till min karl är att jag ska börja då i skogen (om vi kan vara i en skog) och så vända mig halvt om och sträcka ut handen mot min man som kommer efter. eller bara står och tittar typ...

  • Gnuttf­nutt
    Äldre 6 Aug 20:25
    #11

    Det h



    Det här är inte riktigt en pose men det är ett bröllopsfoto som man sent ska glömma! Den är inte överdrivet romantisk men om jag kände någon som var riktigt duktig på photoshop så hade jag definitivt velat ha en sådan bild :-P
  • Äldre 6 Aug 21:00
    #12
    Gnuttfnutt skrev 2013-08-06 20:25:47 följande:
    Det h


    Det här är inte riktigt en pose men det är ett bröllopsfoto som man sent ska glömma! Den är inte överdrivet romantisk men om jag kände någon som var riktigt duktig på photoshop så hade jag definitivt velat ha en sådan bild :-P
    SÅ JÄKLA COOL!!!!
  • Äldre 6 Aug 21:14
    #13

    Det här är en av mina favoritbilder...



    Även denna då vi tittar rakt i varandras ögon :)

  • Äldre 6 Aug 21:18
    #14
    stealmystyle skrev 2013-08-06 19:00:48 följande:
    Den var fin! Gillade bakgrunden också. Vi gifter oss på landet så vi kommer ha tillgång till liknande bakgrund. Dock är jag så rädd att klänningen ska bli smutsig om man ska hålla på att gå i högt gräs :S
    Haha, min klänning hade alla chanser i världen att bli riktigt smutsig under fotograferingen, men det tyckte jag det var värt Jag fick hålla upp kjolen en del för att minimera skadan så gott det gick. Blev fina bilder på det också


    Men jag skulle nog inte heller vilja ha grönska på klänningen. Det går ju inte alltid bort. Har hört om visse som trer på sig en sopsäck med hål till bara benen. Då undviker du smuts.
  • Äldre 8 Aug 16:03
    #15

    Inte helt lätt pose att kopiera kanske, men jag gillade den. Skrattande Platåskor för mig och stövlar för honom. Plus en massa pärlor kring fållen så att en liten gnutta vatten inte syntes.


  • Äldre 8 Aug 17:15
    #16

    Vi fick vårt bröllopsfoto avritat och hunden + lite passande bakgrund & omgivningar tillagda. Det kan ju vara ett tips om ni känner någon duktig Glad
    Kan inte ladda upp bilden just nu men om jag kommer ihåg det senare så...

  • Äldre 8 Aug 17:38
    #17


    En av många favoriter på oss :)
  • stealm­ystyle
    Äldre 8 Aug 20:25
    #18
    FruForsmark skrev 2013-08-08 17:38:07 följande:


    En av många favoriter på oss :)
    Jättesöt bild!
  • stealm­ystyle
    Äldre 8 Aug 20:26
    #19
    emzerus83 skrev 2013-08-06 21:14:08 följande:
    Det här är en av mina favoritbilder...

     


    Även denna då vi tittar rakt i varandras ögon :)

     


    Jag gillade den nedersta. Den posen snor vi nog ;)
Svar på tråden Inspiration poser till bröllopsbilderna