• ETNove­mber
    Äldre 3 Aug 12:03
    1960 visningar
    2 svar
    2
    1960

    Bestämt oss för bröllop i november 2013

    Hej!Nu ska jag och sambon ta tag i saken och gifta oss i november i år.Vi har bokat plats och tid för borgerlig vigsel. Bara papper å sånt som ska skickas in.Det finns ännu inga sparade pengar men vi ska försöka att hålla oss till det minimala.Vi har båda stora familjer och att ens ha en tillställning för alla känns nästan bara jobbigt för mig. Än har vi inte berättat våra planer för alla men det känns som att dom vi berättat för förväntar sig en tillställning. Och om några ska komma måste ju alla närmaste komma. Vilket blir ca 40 pers.Har ni tips på hur man kan förenkla detta eller hur kan man göra?Vi vill ha det väldigt enkelt. Nån billig klänning å skjorta, byxor. Ringen har jag redan hittat å kostar knappt en tusenlapp. Och att vi tar in en natt på hotell.Ett alternativ vi pratar om är att man går ut på restaurang efteråt. Och dom som vill får följa med å betala sin egen mat.           Gjorde nog denna tråden för jag är lite vilse (så nytt för mig) och vill egentligen nog mest ha lite råd och tips. Om allt möjligt egentligen!         

  • Svar på tråden Bestämt oss för bröllop i november 2013
  • Äldre 3 Aug 18:30
    #1

    Om du vill ha en vit klänning kan du hitta billiga på ellos. http://www.ellos.se/dam/overdelar/klanningar-tunikor/klanningar/rea/vit?Ns=PriceNormalProduct|0&Nao=0
    Under helgen är det ytterligare 30% rabatt på reapriset. 

    Jag köpte två par vita ballerinaskor idag på Skopunkten för 75 kronor sammanlagt.

    Och så handlade jag mycket på Ebay, dock kan det vara långa leveranstider men tills november bör ni ha fått det mesta.

    Mitt tips är att du ska passa på att handla saker nu till bröllopet när många butiker har halva reapriset.  

  • Äldre 3 Aug 18:44
    #2

    Och vill ni ha dekor så är loppisar ypperliga! Skrattande Bukett kan man göra på blommor från Ica.

    Tycker att det låter som en bra idé att gå på restaurang sedan! Att folk får betala sin egen mat tycker inte jag är något problem. Känns som att många gäster ofta har tanken att bröllop = gratis mat, vilket jag tycker är lite trist.  


Svar på tråden Bestämt oss för bröllop i november 2013