• Sskbru­d
    Äldre 31 Jul 23:43
    2028 visningar
    4 svar
    4
    2028

    Rosa och vitt tema slottsbröllop

    Hej på er! Skulle tacksamt ta emot tips,inspiration, bilder! Jag är ganska romantiskt, "puttinuttig" av mig! Mkt rosa ska de va men ändå kännas exklusivt och inte för mkt. Vore så glad om någon som haft rosa i sitt färgteoretisk som haft idéer? Så tacksam:))))

  • Svar på tråden Rosa och vitt tema slottsbröllop
  • Sskbru­d
    Äldre 31 Jul 23:44
    #1

    Färgtema:) inte färgteoretisk! Iphone som stavar..! Har tänkt buketten i rosa rosor och en hel del på dukning oxh dekoration också! Gärna bild tips! Tack tack!

  • Äldre 1 Aug 10:02
    #2

    På denna sidan kan du få lite tips: www.theperfectpalette.com/search/label/Pink

    Personligen tycker jag att pastellig rosa känns mer lyxigt än cerise och starkare varianter av rosa, men det är ju en smaksak. Vi har vitt och guld som färgtema.


  • Tessa
    Äldre 1 Aug 12:58
    #3

    Vi kommer inte gifta oss i slott, men i herrgård; och färgtemat kommer spänna över vitt (ivory), pastellrosa (blush) och guld/champagne. Jag håller med PimPim83 om att pastellrosa känns lyxigare än cerise och starka rosa färger, men det är en smaksak. Du skulle kunna köra på vitt och pastellrosa med accenttoner i t.ex. cerise.

    Jag googlar mycket efter färgerna tillsammans med "wedding" som sökord. Finns en uppsjö av bloggar och hemsidor därute! Det mesta hittar du om du söker på engelska. Jag älskar personligen sidan Pinterest, och kan varmt rekommendera den för inspiration! Här är en bild jag hittade via just Pinterest som kanske passar temat du är ute efter:



    Kommer ni bara ha färgtema eller blanda in något annat? Vilket slott ska ni gifta er på? Och när? Glad
     
  • CoG
    Äldre 1 Aug 17:47
    #4

    Om inte rosa och vitt ska bli för pluttinuttigt så tycker jag att det är bra med lite mer gammelrosa nyans.

Svar på tråden Rosa och vitt tema slottsbröllop