• Äldre 30 Jul 22:47
    8703 visningar
    34 svar
    34
    8703

    December 2014 - här samlas vi!

    Bomba med tankar, bekymmer, glädje, tips, idéer och massa massa BILDER!!

  • Svar på tråden December 2014 - här samlas vi!
  • Äldre 28 Feb 19:42
    #21

    Hej December14 och välkommen till tråden! Den är ganska chill än så länge, men jag hoppas att vi decemberbrudar kommeri gång snart! Vilket datum planerar ni?

    Vi bokade faktiskt kyrka igår! Kändes ganska pirrigt och vi var lite extra kära i varandra hela kvällen! haha!

    När planerar ni att skicka ut inbjudningar?  

  • Äldre 28 Feb 22:04
    #22

    Tack så mycket! Vi har tänkt oss den 20/12 och hoppas att vintern har kommit tills dess :)


    Haha känner igen det där, allt blev så mycket mer verkligt när kyrkan väl var bokad! Kyrkan var typ bestämd redan innan fast jag inte ens hade varit inne i den, men den är jättemysig och passar verkligen oss :) Vi har svårare med lokal då nästan alla är knutna till restauranger så finns nog bara ett alternativ om vi vill ta med egen dricka mm men tror det blir jättebra ändå!


    Vi tänker nog skicka ut dem i april, mest för att vi inte gifter oss på hemmaplan så att gästerna kan ta semester och boka boende i god tid om de vill komma. När planerar ni andra att skicka inbjudningar?

  • Äldre 1 Mar 10:11
    #23

    Ja det där med lokal/restaurang var knepigt för oss med. Finns inte direkt några bra alternativ här i Östersund så vi sökte oss ut till grannkommunerna där vi hittade det perfekta stället! Var i landet bor du? Vi ska maila ut ett save the date nu så snart som möjligt. Inbjudan skickar vi senare. Har nog inte bestämt det riktigt ännu! :)

  • Äldre 6 Mar 15:00
    #24

    Vi bor i södermanland ca två timmar söder om stockholm med bil, men vi kommer att gifta oss i fjällen :) Nu är inbjudningskorten nästan färdiga ska bara vikas ihop och få till ett infoblad också. Vi funderade på save the date men eftersom vi ändå behövde få med all info om var och när så bestämde vi oss för inbjudan direkt, däremot är väl risken att gästerna "glömmer" svara så vi får nog skicka ut en påminnelse istället :)

  • Äldre 9 Mar 18:54
    #25

    Ja vi hade nog egentligen också kunnat skicka ut ibjudan direkt, men vi är inte riktigt färdig med detaljer och sånt som ska stå med och jag har inte ens hunnit börja pyssla på inbjudningskorten som vi ska göra själva så det blev lugnast att skicka ut ett spara datumet kort istället!

    Härligt med fjällbröllop! Vilket fjäll blir det? Kyrka?

    Vi knåpade ihop en fin spara datumet och mms:ade ut i förra veckan. Många har redan sagt att de kommer! Känns helt otroligt på riktigt helt plötsligt!! =) 

  • Äldre 12 Mar 12:42
    #26

    Ja det tog lite tid med inbjudningskorten! Vi höll det väldigt enkelt i inbjudan så kompletterar vi med ett infoblad om boende mm sen blir det nog någon hemsida där vi kan lägga upp mer detaljer allt eftersom. Vi ville också göra egna kort men blev en liten blandning där då vi beställde omslag men inlagan och liten utsmyckning har vi gjort själva. Mycket pillande och limmande men är jättenöjd med resultatet :)

    Hade vi inte haft allt bokat och klart så hade vi också gjort en spara datumet! Vad roligt att ni redan fått respons och att många vill komma :)

    Vi kommer att vara i Sälen och vigseln kommer att vara i tandådalens fjällkyrka, vi hoppas på ett vitt gnistrande vinterbröllop och hoppas att våra gäster vill komma även fast det är en bit att åka!   

  • Äldre 15 Mar 18:31
    #27

    Ja det där med avståndet för gästerna gör allt lite nervöst tycker jag... Vi har många gäster som får resa långt, men vi hoppas att alla vill komma i alla fall! =)

    Har du börjat leta klänning ännu? 

  • Äldre 15 Mar 18:31
    #28

    Ja det där med avståndet för gästerna gör allt lite nervöst tycker jag... Vi har många gäster som får resa långt, men vi hoppas att alla vill komma i alla fall! =)

    Har du börjat leta klänning ännu? 

  • Äldre 16 Mar 12:35
    #29

    Ja ibland är jag lite nervös men så tänker jag att de som verkligen vill komma kommer ändå :)

    Jag har suttit och kikat en del på klänningar, är lite svårt att låta bli :P men det finns ju så mycket fint sen velar jag lite om man ska ha nåt med axelband/lite ärm eller inte... tänker att det kanske ser lite kallt ut med bara axlar. Jag har dock inte provat något än så vet inte alls vad jag passar i.. tror jag ska börja prova på riktigt framåt sommaren det enda jag nästan är säker på är att det blir snörning i ryggen :) Har du börjat titta än?  

  • Äldre 16 Mar 13:07
    #30

    Ja jag provade tre klänningar på bröllopsmässan i Sundsvall för några veckor sen. Kändes helt sjukt att ha på sig en brudklänning! Fick direkt konstaterat att jag varit för enkelspårig i mina tankebanor då jag gillade klänningar jag inte hade en tanke på innan... Så nu blir det svårt!

    Ska släpa med mig nån att prova så snart som möjligt. Jag får känslan av att det kommer ta tid att hitta den klänning jag vill ha, så det är lika bra att börja scanna av utbudet =)

    Jag tänker mig absolut en ärm av något slag. Trekvarts eller kortärm eller axelband. Tror jag känner mig naken annars! =)  Om det är mer passande för vinter eller ej vette tusan..!

  • Äldre 16 Mar 13:22
    #31

    Det är väl det som är risken att man bara tänker att man passar i en viss stil, kan ju verkligen bli något helt annat! Jag tror att jag skulle passa i en A-linje men blir spännade när jag väl börjar prova! Jag har lite mer bröst o rumpa men smalare midja så lite timglasformad.. men har inte bestämt om jag ska visa upp formerna eller dölja! Dock så lutar det åt ärm/axelband av nåt slag, tror jag skulle känna mig mer bekväm med det men som sagt har inte provat varken eller..

    Däremot så fick jag syn på ett par skor som jag ville ha på rea dessutom så det är fixat i alla fall :)  

  • Äldre 17 Mar 22:33
    #32

    Hej! 

    Jag hänger på er tråd här! Är nyfiken på era inbjudningar/STD kort, vad skrev ni i dem egentligen? Bilder? :p

    Tjingeling! 

  • Äldre 18 Mar 20:08
    #33

    Jag provade en sån där sjöljunfrumodell som jag absolut inte trodde var något för mig, men när jag väl hade den på mig tyckte jag att jag såg rätt bra ut ändå i den! Vi får se vad det blir i slutändan!

    Hej Gordon och välkommen till tråden!! =D

    Inbjudningskort ja.... ska nog absolut försöka knåpa ihop inbjudan som har en ficka där man får plats massa info! =)
     

  • Äldre 2 May 20:41
    #34

    Hej hopp! Nyårsafton blir det för oss! En överraskning för alla som tror att de kommer till vanlig nyårsfest. Vi kommer att ha en lapp på dörren som lotsar dem vidare till nästa ställe med orden att vi gärna vill att de ska närvara på vår vigsel. Så vi gissar att det blir många diskussioner där på trappen. Nästan så man önskar att man hade kunnat filma!

Svar på tråden December 2014 - här samlas vi!