• Äldre 30 Jul 22:47
    8770 visningar
    34 svar
    34
    8770

    December 2014 - här samlas vi!

    Bomba med tankar, bekymmer, glädje, tips, idéer och massa massa BILDER!!

  • Svar på tråden December 2014 - här samlas vi!
  • Äldre 27 Dec 04:55
    #11
    Blondeblomman skrev 2013-11-01 15:39:35 följande:
    Hej! Jag är inte så haj på såna här trådar och sånt men jag gifter mej på nyårsafton 2014:) kan vara kul att följas åt å se hur det går med planering å sånt:)
    Vi gifter oss också på nyårsafton 2014Skål
  • Äldre 27 Dec 11:14
    #12
    Frida skrev 2013-10-28 07:58:48 följande:
    Som det ser ut nu så blir det rött och silver. Vi har tänkt oss den 13 dec. Själv?
    Hej!

    Vill inte vara en glädjedödare, utan ger dig enbart ett tips i all välmening!

    Den 13 december är, som du säkert vet, luciadagen. Då brukar många församlingar ha luciakonserter, vilket innebär att det kan vara svårt att hitta en ledig kyrka den dagen då körerna ofta repeterar timmarna innan konsertena börjar. 

    Däremot är det inte alla församlingar som har luciakonserter på själva luciadagen, och eftersom att den 13 december 2014 infaller en lördag kan det innebära färre konserter på själva luciadagen (men det kan också innebära fler), jag vet inte riktigt hur musikerna resonerar i den frågan...

    Kan bara vara något att tänka på, men mitt bästa tips är att höra av sig till den församling där ni har planerat er vigsel och höra er för!

    Lycka till!

    MVH Vaktmästare CE 
  • Äldre 27 Dec 11:16
    #13

    Hej igen!

    Nu såg jag att ni visst redan hade bokat kyrka, då är det med andra ord inget problem! Ovanstående inlägg kan ses som ett allmänt tips istället! :)

    MVH Vaktmästare CE 


  • bajenb­abe84
    Äldre 7 Jan 14:23
    #14

    Hej


    Jag sitter och planerar ett nyårsbröllop för fullt. Någon mer som gifter sig på nyårsafton 2014? Skulle vara sjukt kul och komma i kontakt med någon


     


    Emma

  • Äldre 7 Jan 17:51
    #15
    bajenbabe84 skrev 2014-01-07 14:23:03 följande:

    Hej


    Jag sitter och planerar ett nyårsbröllop för fullt. Någon mer som gifter sig på nyårsafton 2014? Skulle vara sjukt kul och komma i kontakt med någon


     


    Emma


    Hej!

    Jag och 'Blondeblomman' gör detSkål 
  • Äldre 11 Feb 13:45
    #16

    Jag hoppar in här och hoppas på att få stanna! Först bestämde vi augusti, sedan pga ekonomin blev det september och sedan kom reparationen på bilen helt oväntat.... -10.000:- från bröllopskontot så nu satsar vi stenhårt på december istället. Närmare bestämt den 13. Vi tänker gifta oss borgerligt och hoppas att datumet inte ska vata några problem då vi inte ska vara i kyrkan och riskera att krocka med Luciatåg o dylikt. Än så länge har jag köpt vigselring och tittar massor på klänningar. Inget annat är klart än. Hur går det för er andra?

  • Äldre 19 Feb 19:10
    #17

    Hej Isasa och välkommen till tråden! Hoppas den kommer igång lite mer snart!

    Här händer inte jättemycket än så länge. Vi har på allvar börjat kika på lite kyrkor! I söndags var vi och tittade på en som var jätteljus och fin invändigt, men hade inte världens roligaste utsida... Men på onsdag nästa vecka ska vi iväg och titta på kyrka nr 2 som verkar mer lovande! =)

    Var någonstans i Sverige gifter ni er? 

  • Äldre 19 Feb 19:15
    #18

    Vi gifter oss i Karlstad Ni andra?

  • Äldre 20 Feb 07:14
    #19

    Vi gifter oss i Jämtland. Bor i Östersund men ska ha vigsel och fest lite utanför!

  • Äldre 28 Feb 16:53
    #20

    Jag håller också på att planerar ett decemberbröllop. Har inte kommit jättelångt än men kyrkan är bokad och lokalen är preliminärbokad :) Nästa grej blir att försöka pyssla ihop inbjudningskort (kommer dock inte skickas än).

Svar på tråden December 2014 - här samlas vi!