• Äldre 26 Jul 13:09
    8059 visningar
    35 svar
    35
    8059

    Bröllopsresor

    Hej,


     


    Jag är nyfiken på vad ni valt som bröllopsresa. :)


    Vart ska ni resa? Varför valde ni den platsen?


    Vi har svårt att bestämma oss vart vi vill åka.


     


    Alla tips, idéer, erfarenheter välkommnas varmt!

  • Svar på tråden Bröllopsresor
  • amerik­a
    Äldre 28 Jul 12:11
    #21
    ThereseV skrev 2013-07-28 00:16:16 följande:
    Har man tid/råd så kan man ju kombinera;) För oss kommer det bli mycket strand och mys i Florida..iofs kombinerat med upplevelser men det är nog del delen av resan som blir mest "bröllopsresig" och sedan blir det lite mer storstad, upplevelser och kanske inte alltid så "mysigt" under roadtrippen:) 
    Sant! Har snuddat vid tanken Miami (Florida) och sedan kryssning som utgår därifrån. Men då är det väl pengarna som styr...
  • Äldre 28 Jul 12:20
    #22
    amerika skrev 2013-07-28 12:11:44 följande:
    Sant! Har snuddat vid tanken Miami (Florida) och sedan kryssning som utgår därifrån. Men då är det väl pengarna som styr...
    Ja, det är ju tyvärr det. Jag och mannen har alltid velat åka på en roadtrip i usa och känner att det är nu eller aldrig (innan barn och sådant kommer) så vi kommer spara som galningar för att få ihop till det, men det känns det helt klart som att det är värt. Det går ju iofs även att kombinera i europa..först strand & bad i grekland/italien/spanien eller liknande och sedan vidare till en stad, men det kostar ju ändå lite mer än att bara göra det ena, men borde ju inte bli så mkt dyrare än om man tex bara valt New York..
     
  • Äldre 28 Jul 12:28
    #23

    Jag kan då lämna lite tips till er som vill ha allt.
    Sitter just nu på flygplatsen i tokyo och fördriver lite tid innan vårt flyg lyfter om 3 timmar.

    Kan säga att vi har kombinerat allt på vår smekmånad. Vi ville ha lite strand, lite kultur och lite storstad. Så vi styrde kosan mot Japan och började där på ett spahotell nere på den lilla ön Okinawa där vi var några dagar. Där har dom sandstrand, vattenaktiviteter, spa och allt sådant. Sedan reste vi upp till fastlandet och spenderade några dagar i Kyoto och Nara. Där fick vi alla kultur vi ville ha med en stor härlig park i Nara med frigående rådjur och en massa tempel och shrines i Kyoto.
    Sedan avslutade vi med några dagar i Tokyo och kollade på storstaden och shoppade.

    Detta är en underbar resa och något jag är jätteglad att vi gjorde. Vi bokade flyget en vecka innan avgång och första hotellet var bokat och dom andra bokade vi efter hand. Kändes så skönt att kunna forma resan som vi ville. flygen bokade vi också efter hand. de enda flygen som var bokade var till och från sverige samt mellan tokyo och okinawa.

    Jag kan verkligen tipsa alla om Japan för det är ett underbart land. däremot så är det rätt få personer som kan engelska. jättefå på okinawa men mer inne i stan. Hur som så är dom jätte hjälpsamma och det har gått bra hela tiden ändå.

    Okinawa:





     


    Kyoto:






    Tokyo:




    Hoppas det gav någon inspiration.
  • stormh­elen
    Äldre 28 Jul 15:57
    #24
    Pagnie skrev 2013-07-28 12:28:24 följande:

    WOW!


    Vilken resa ni tycks ha haft!


    Ser jätte fint ut alltihopa.


    Hoppas att ni har haft en super bra bröllopsresa.

  • Äldre 28 Jul 22:00
    #25
    Pagnie skrev 2013-07-28 12:28:24 följande:
    Jag kan då lämna lite tips till er som vill ha allt.
    Sitter just nu på flygplatsen i tokyo och fördriver lite tid innan vårt flyg lyfter om 3 timmar.

    Kan säga att vi har kombinerat allt på vår smekmånad. Vi ville ha lite strand, lite kultur och lite storstad. Så vi styrde kosan mot Japan och började där på ett spahotell nere på den lilla ön Okinawa där vi var några dagar. Där har dom sandstrand, vattenaktiviteter, spa och allt sådant. Sedan reste vi upp till fastlandet och spenderade några dagar i Kyoto och Nara. Där fick vi alla kultur vi ville ha med en stor härlig park i Nara med frigående rådjur och en massa tempel och shrines i Kyoto.
    Sedan avslutade vi med några dagar i Tokyo och kollade på storstaden och shoppade.

    Detta är en underbar resa och något jag är jätteglad att vi gjorde. Vi bokade flyget en vecka innan avgång och första hotellet var bokat och dom andra bokade vi efter hand. Kändes så skönt att kunna forma resan som vi ville. flygen bokade vi också efter hand. de enda flygen som var bokade var till och från sverige samt mellan tokyo och okinawa.

    Jag kan verkligen tipsa alla om Japan för det är ett underbart land. däremot så är det rätt få personer som kan engelska. jättefå på okinawa men mer inne i stan. Hur som så är dom jätte hjälpsamma och det har gått bra hela tiden ändå.
    AMAZING!!! Glad
  • Äldre 28 Jul 22:00
    #26
    xMariax skrev 2013-07-27 15:02:15 följande:
    Vi pratar om att åka till skottland..
    vet ni vart i skottland ni vill åka?
  • Äldre 28 Jul 22:01
    #27
    Kaffegrus skrev 2013-07-27 18:00:20 följande:
    Vi önskade en period där vi inte behöver göra annat än att existera och bara ha fullständigt rofyllda dagar. Det var alltså klart att vi behövde All Inclusive och barnfritt. Vi ville också ha lite extra lyx då det trots allt är bröllopsresan. 

    Jag kom fram till att Fritidsresors Blue Couples passade bra speciellt då de beskriv sina paket så här:
    Designat för två Alltid vid havet Hög hotellstandard med modern design Inga barn under 16 år Rofyllt poolområde, spa och gym
    Perfektion i våra ögon. 

    Så då såg vi lite på vilka hotell de hade och vi landade på ett hotell i längs karibiska kusten i Mexico. Alla rum er suites och hotellet har blivit kårad till ett av dem tio mest romantiska hotellen i världen. Det blev ett enkelt beslut för oss www.fritidsresor.se/resa/mexico/akumal/el-dor... 
    det här låter som något som skulle kunna passa oss! ska kolla upp det. tack för det fina tipset!
  • Äldre 29 Jul 17:50
    #28

    Vi åker till New York och Mexiko i början av oktober, 2 veckor =)

  • Äldre 31 Jul 19:40
    #29

    ppuffff! :) finns det fler fina par som har åkt eller tänker åka någonstans? Finns det någon som har åkt till västindien?

  • Äldre 31 Jul 19:51
    #30

    Vi kommer åka till New Orleans i USA och därifrån ta en veckas kryssning i västra Karibien (besöker Jamaica, Cayman och Cozumel) och sedan har vi två veckor i New Orleans och säkerligen åker vi runt lite däromkring. Vi kommer vara borta ca 3 veckor och kommer få både sol och bad och stad och kultur så jag tror det passar oss båda:) Vi åker inte förrän i april så rätt långt kvar....

  • Äldre 31 Jul 19:59
    #31
    LinneaR skrev 2013-07-31 19:51:22 följande:
    Vi kommer åka till New Orleans i USA och därifrån ta en veckas kryssning i västra Karibien (besöker Jamaica, Cayman och Cozumel) och sedan har vi två veckor i New Orleans och säkerligen åker vi runt lite däromkring. Vi kommer vara borta ca 3 veckor och kommer få både sol och bad och stad och kultur så jag tror det passar oss båda:) Vi åker inte förrän i april så rätt långt kvar....
    men oj vad mysigt. får man fråga vart ni hittade denna kombo resan? fixade ni ihop allting själva eller var det via en byrå? vilken i så fall?
  • Äldre 1 Aug 10:43
    #32

    Vi åkte nästan 3 veckor till Tanzania och Zanzibar där vi i Tanzania bodde på 3-4 olika lodger i tre olika nationalparker där vi åkte på safaris varav det sista boendet var på toppen av en stor krater (höjd över havet som kebnekajse). Den kraterna ses som ett av jordens underverk och var fantastisk att åka ner i! På Zanzibar bodde vi i honeymoon svit på två olika hotell varav det första så hade vi egen bubbelpool och strandträdgård ned till havet och på det sista så bodde vi i ett hus på en liten klippa precis vid havet. Fantastisk resa som min man planerat i hop i över ett halvår och som blev en överraskning till mig :)

  • Äldre 1 Aug 11:37
    #33

    Vi startar vår smekmånad i New York ett par dagar, sedan bär det av till antingen Bahamas eller Aruba (inte riktigt bestämt oss). Planerar att vara borta ca 2 veckor, och två veckor med bara strand, sol och bad blir för mig uttråkat. Därför mixar vi det med lite storstad, shopping osv och sedan 7-8 dagar sol,bad och avkoppling!
    Men vi åker inte förrän februari/mars (gifter oss slutet på oktober), då jag inte vill vara ifrån jobbet under en längre period (jobbar inom skolan och tar redan ledigt veckan innan och veckan efter bröllopet). I anslutning till bröllopet tar vi dock in på ett spa hotell i några dagar.

  • Äldre 2 Aug 13:00
    #34
    Blivande Brud 2014 skrev 2013-07-31 19:59:28 följande:
    men oj vad mysigt. får man fråga vart ni hittade denna kombo resan? fixade ni ihop allting själva eller var det via en byrå? vilken i så fall?
    Vi bokar kryssning genom Royal Caribbean och sedan köper vi flyg och boende i New Orleans separat...så inte genom någon resebyrå, men tror definitivt att det går att hitta liknande komboresor som redan är förplanerade.

    Att vi bestämde oss för denna kombo var helt enkelt för att min man alltid har velat åka till NO och även om jag älskar städer och gärna åker på sådana resor ville jag ändå få in något lite mer "bröllopsreseaktigt" och när jag insåg att kryssningar även utgår från NO (inte bara Florida) så kändes det som en bra blandning!
  • Äldre 6 Aug 13:26
    #35

    grymt! skall ta och kolla upp något liknade! :)

Svar på tråden Bröllopsresor