• Äldre 26 Jul 13:09
    8068 visningar
    35 svar
    35
    8068

    Bröllopsresor

    Hej,


     


    Jag är nyfiken på vad ni valt som bröllopsresa. :)


    Vart ska ni resa? Varför valde ni den platsen?


    Vi har svårt att bestämma oss vart vi vill åka.


     


    Alla tips, idéer, erfarenheter välkommnas varmt!

  • Svar på tråden Bröllopsresor
  • Äldre 27 Jul 12:47
    #11

    Vi har pratat löst om att att åka till Kanada och/eller New York då det är lite av drömresor för oss båda. Fast vi får se vad pengarna räcker till. Vi gifter oss i september nästa år och tänker åka på resa sommaren efter, alltså 2015. Jag är student så jag kan inte bara åka iväg hur som helst, dessutom gillar jag både höst och vinter så då är jag gärna hemma :) 

  • Äldre 27 Jul 12:56
    #12

    jag har varit i Montreal med jobbet. ÄLSKAR den staden. Jätte trevlig stad, god mat, fantastiska människor. Montreal är en sommar stad. Händer jätte mycket då. Dom har mycket festivaler etc. Så om ni vill åka till Kanada, så rekommenderar jag Montreal jätte mycket! :) 

  • xMaria­x
    Äldre 27 Jul 15:02
    #13

    Vi pratar om att åka till skottland..


  • Äldre 27 Jul 15:45
    #14

    Vi vill åka på en lång helg till någon liten grekisk ö. Vill inte vara borta så länge eftersom vi åker själva och lämnar dottern som då är ca 1 år och 4 månader, hemma med farmor och mormor. Vilken vet jag inte än. Håller på att googla runt för att hitta någon mysig, liten inte så turistig ö att åka till. Vi bor på Kreta så får nog av de här hemma :) 

    Sambon har gett förslag på kefalonia så de kanske de blir om jag inte hittar något annat. 

  • Äldre 27 Jul 17:11
    #15

    Vi har pratat om att ta en långweekend i Rom. Hade vi inte haft våra söner som på bröllopet kommer vara 5 månader samt 3 år hade vi nog tagit en längre resa. Nu känns en långweekend som ett bra alternativ och vi har båda alltid velat besöka Rom, men aldrig fått chansen.


  • Äldre 27 Jul 18:00
    #16

    Vi önskade en period där vi inte behöver göra annat än att existera och bara ha fullständigt rofyllda dagar. Det var alltså klart att vi behövde All Inclusive och barnfritt. Vi ville också ha lite extra lyx då det trots allt är bröllopsresan. 

    Jag kom fram till att Fritidsresors Blue Couples passade bra speciellt då de beskriv sina paket så här:


    Designat för två Alltid vid havet Hög hotellstandard med modern design Inga barn under 16 år Rofyllt poolområde, spa och gym
    Perfektion i våra ögon. 

    Så då såg vi lite på vilka hotell de hade och vi landade på ett hotell i längs karibiska kusten i Mexico. Alla rum er suites och hotellet har blivit kårad till ett av dem tio mest romantiska hotellen i världen. Det blev ett enkelt beslut för oss http://www.fritidsresor.se/resa/mexico/akumal/el-dorado-seaside-suites/?season=vinter-13-14 
  • Äldre 27 Jul 20:03
    #17

    Vi kommer åka till USA i april-maj. Vi börjar med nästan 2 veckor i Florida sedan ska vi bila över till Kaliforninen. Blir lite drygt 40 dagar borta och kommer nog bli helt fantastiskt:) 
     

  • Lindij­oo
    Äldre 27 Jul 20:20
    #18

    kaffegrus,
    Låter jättemysigt! Härlig resa

  • amerik­a
    Äldre 27 Jul 23:39
    #19

    Vi kan inte bestämma oss för om vi ska åka nånstans och uppleva (typ storstad som New York, Kapstaden, Dublin, Istanbul) eller någonstans där vi får rå om varandra (vilken strand som helst i världen...) Hur som helst så kommer det bli en resa vi inte skulle göra tillsammans med barnen, så en "vanlig" charter känns inte aktuellt, inte för att vi inte gillar det, tvärtom, men för att det gör vi ändå m hela familjen.
    Men vi har ju ett tag kvar att fundera på saken Flört 

  • Äldre 28 Jul 00:16
    #20
    amerika skrev 2013-07-27 23:39:12 följande:
    Vi kan inte bestämma oss för om vi ska åka nånstans och uppleva (typ storstad som New York, Kapstaden, Dublin, Istanbul) eller någonstans där vi får rå om varandra (vilken strand som helst i världen...) Hur som helst så kommer det bli en resa vi inte skulle göra tillsammans med barnen, så en "vanlig" charter känns inte aktuellt, inte för att vi inte gillar det, tvärtom, men för att det gör vi ändå m hela familjen.
    Men vi har ju ett tag kvar att fundera på saken Flört 
    Har man tid/råd så kan man ju kombinera;) För oss kommer det bli mycket strand och mys i Florida..iofs kombinerat med upplevelser men det är nog del delen av resan som blir mest "bröllopsresig" och sedan blir det lite mer storstad, upplevelser och kanske inte alltid så "mysigt" under roadtrippen:) 
Svar på tråden Bröllopsresor