• Tokig
    Äldre 22 Jul 17:09
    3372 visningar
    5 svar
    5
    3372

    Hjälp att räkna på matkostnader.

    Jag skulle behöva hjälp att räkna på vad maten kommer kosta på en möhippa.

    Vi ska ha picknick för 15 tjejer inkl vin. (Här skulle jag även behöva tips på enkel och bra picknickmat - hur mycket ska man räckna per person)

    Och på kvällen ska vi ha en traditionell kräftskiva med dryck.

    Hur mycket ska vi lägga i budget för dessa poster?

  • Svar på tråden Hjälp att räkna på matkostnader.
  • Äldre 22 Jul 17:21
    #1

    Kycklingsallad, som man gör själv så klart. Ost & salami, frukt, kakor... det mesta går att ta med ;) Beror på vad bruden tycker om och kan äta.Vad menas med en traditionell kräftskiva?     

  • Äldre 22 Jul 17:21
    #2

    15 pers är rätt många så summan per person kan inte bli mycket.

  • Äldre 22 Jul 17:23
    #3

    Tips picknickmat: körsbärstomater, vindruvor, skuren melon/annan frukt, kex/bullar, chips, någon slags sallad (t.ex pastasallad som förberetts hemma)... :)

  • Äldre 22 Jul 17:23
    #4

    Alt. att ni alla går in med t.ex. 300:- pp och sen får du rätta dig efter det vid inhandling.

  • Äldre 22 Jul 17:45
    #5

    Pizzabullar brukar vara väldigt uppskattad picknickmat här. Alternativt matmuffins. Enkelt, snabbt och billigt att göra. Väldigt gott att äta kallt och enkelt att ta med. Pastasallad är ju en given picknickklassiker som är väldigt billigt att göra :) Sedan fylla ut med lite god cider/gott vin, lite kex, frukt osv :)

    Kräftskiva vet jag dock inte vad man brukar ha, förutom kräftor kanske ;) Någon paj? Tex Västerbottensostpaj, någon sallad? Nybakat bröd? Brytbröd är ju väldigt eneklt att göra till många :) Någon potatissallad? Fransk potatissallad?

    Jag tror dock att ni inte behöver lägga ut så hemskt mkt/person för att få ihop till en bra picknick och en bra kräftskiva :) Att räkna på en mer exakt kostnad är ju betydligt enklare när ni väl bestämt er för exakt vad ni ska äta.


Svar på tråden Hjälp att räkna på matkostnader.