• Äldre 15 Jul 23:24
    6234 visningar
    19 svar
    19
    6234

    Hitta vigselvikten!

    Hej tjejer! Här är en LCHF:are som kastar livsstilen för ett tag och vill få bort de sista envisa kilona med VLCD och kommer köra Naturdiet från och med i morgon. Körde det för ett par år sedan och gick ner och höll mig på den vikten efter att jag åt mat igen. Nu kör jag 30 dagar och ser hur det går, jag har ätit lite kolhydrater idag och det ger mig mer vattenansamling så vikten kommer vara högre än vanligt, men vad gör det, det ska försvinna det med. Här kan vi följas åt oavsett hur mycket eller lite vill få bort. :) Kom precis på att när man skriver på Ipaden klumpas all text ihop på denna sajt så sorry om detta inlägg blir utan några radbyten. Mitt drömmål är 57 kg, men 60 duger bra, pendlar mellan 64-67 och jag är 1.67 lång, Lets Go!

  • Svar på tråden Hitta vigselvikten!
  • Mimmi7­8
    Äldre 16 Jul 18:13
    #1

    Hej! När är den stora dagen?

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 16 Jul 20:57
    #2

    Jag började på VLCD igår och lyckades hålla mig till nu i eftermiddag Skrattande glass följt av McD (mindre nyttig diet... hihi..) Men nya tag i morgon! Jag har så grymt svårt att hålla motivationen uppe när sambon fortfarande jobbar och jag går hemma och tråkar..


  • Äldre 17 Jul 21:27
    #3

    Det är lååångt kvar för mig, 11månader, men jag vill hinna bli vältränad tills dess och åker till Paris i september och har tänkt köpa en del kläder där i för nästa sommar. Men vill ner nu så jag har tid på mig att ställa om och hålla vikten nere. :)

  • Äldre 17 Jul 21:29
    #4

    Grodprinsens fru: Det har gått jättebra för mig idag, motionerade på förmiddagen och tog Banan/hallon med jämna mellanrum och de tycker jag är jättegoda så då var det lätt. Till middag blev det Purjolök/potatissoppan från Allevo och den blev jag jättemätt på.

  • Äldre 17 Jul 21:30
    #5

    Jag motiverar mig genom att se framför mig hur jag vill se ut och sen har jag sett ett par shorts jag vill ha och de ska jag ha först när jag väger 60 kilo, som en morot. :)

  • Äldre 19 Jul 08:03
    #6

    Halloj. Knappt ett år kvar och klänning inköpt igår Skrattande rejäl morot eller vad? Flört

    En till som kämpar med extra bilringar.. Försöker klara mig utan bröd och kör plankan 3x30 sekunder nu till en början.. Planerar att förlänga tiden sen till typ 3x40 sekunder... etc... ännu inget resultat.. Men det får ta tid.. Har deadline till nyår. Har då tänkt vara nere på 65kg.. Ca 4 kg dit..

  • Äldre 19 Jul 12:35
    #7

    Jag har också klänningen klar..hihi. ;)


    Bra och sunt tänk - måste också träna mer på plankan, vill få finare hållning också men det tar ju sin tid att bygga upp när man går som en ostbåge i vanliga fall.


    Idag vägde jag 64.6 jämfört med 65.7 i tisdags, men man vill ju att det ska gå fortare men det känns ändå riktigt bra och det får ta sin tid.


     


    Vi får kämpa på tillsammans! Om du blir skitsugen på bröd så kan du ju ta ngn FinnCrisp på, kan ju hjälpa. :)

  • Äldre 21 Jul 10:49
    #8

    Jag vet att det inte finns genvägar till viktnedgång, det är endast träning och bra kost som hjälper. 

     MEN, jag var in på apoteket igår och hittade då en tablett som "reducerar kolhydrater". Är det någon som testat glucosanol, och har erfarenhet? 

    300 kronor kostade dem, betalade dem glatt och tror att jag hittat en genväg... Vi får väl se. Glad 

  • Sofie R
    Äldre 21 Jul 11:25
    #9

    Som någon tidigare sagt, kost och träning är receptet. Men jag vet inte riktigt vad jag gör för fel.. Springer ca 2-4 ggr/veckan sedan i april och det har inte hänt någonting! Tur att bröllopet är 10 månader bort, men händer det ändå inget på flera månader så kanske man borde börja få lite panik..

  • Äldre 21 Jul 23:52
    #10

    Jag har ätit LCHf i flera år och gick nr 15 kilo på tre månader och ligger kvar där och det var utan träning. Men vill ju då ner de sista 5..suck. Är dock sugen på att testa tabletterna men kostdoktorn har gjort ngn undersökning där de blir sågade, men vill gärna tro att de fungerar. :)

  • kj79
    Äldre 21 Jul 23:59
    #11

    Har också kört Lchf lite till och från och gick ner 15-20 kg när jag väl  satte igång (även då var det väl lite till och från men ändå). Nu har jag kört det sen i början av juli och har gått ner några kilon. Har inte mycket övervikt just nu, om alls, men jag vill tillbaka till där jag var förra hösten då jag liksom "kört klart" Lchf. Däremot borde jag träna mer, känner mig sjukt otränat och borde men jag cyklar till jobbet (ca 32 mil framochtillbaka) och jobbar nu så jag orkar som inte träna utöver det. Men jag s k a ta tag i det. Framförallt träna mage och armar. Har grejer hemma för att träna det så det är bara att sätta igång. :D Har väl ca 3-4 kg kvar till min "drömvikt" eller vad man ska säga. Bena tränas ju när jag cyklar så det är bra! Det har gått riktigt bra med lchf:n nu, inte kännt mig spec sugen på sött och när man jobbar så får man som rutin på det också.

  • Äldre 22 Jul 09:05
    #12

    Då kan jag få tipsa om att ladda ned appen Shape Up Club (för dem med smartphone), där petar man in sin vikt, längd, målvikt och sluligen hur lång tid man har på sig. Sedan får man fram hur många kalorier man ska äta per dag. Det som hjälpte mig väldigt mycket var att få veta hur mycket jag faktiskt tryckte i mig..

    När jag flyttade ihop med min underbara (matlagninstokiga) kille så smög sig kilona på en och jag som alltid legat på ungefär samma vikt hade gått upp ca 7 kg på 1 år.. Då fick jag nog så numera äter jag lite mjölk+müsli på morgonen, gröt med något till (frukt, sylt) till lunch och sedan äter jag vanligt på kvällen. Har sedan april gått ned 5 kg och jag fattar det inte, men jag tröttnar inte på gröten :P

    Förövrigt tränar jag ca 4 ggr per vecka också, men det har jag i princip alltid gjort så för mig var det stora problemet maten.. eller rättare sagt godis, läsk och sånt..

    Men appen hjälpte mig väldigt mycket, lärde mig ungefärligt kaloriinnehåll och att ändra på min kosthållning, med en viktnedgång som är stabil, i lagom takt och jag hoppas att jag kommer vara frisk, vältränad och snygg när vi gifter oss 2015 :) 

  • Sofie R
    Äldre 22 Jul 12:43
    #13

    Shape up drar jag igång med direkt! Det är nyttigt att se vad man stoppar i sig. Får lite koll liksom.

  • Äldre 22 Jul 16:51
    #14

    Tack för tipset om Appen!!:) Dagens vikt 64:)Så det har gått neråt. :) Mycket glada gubbar..hihi

  • Äldre 7 Oct 15:38
    #15

    Hur går det för er tjejer?


    Jag har varit utomlands och ätit upp mig, och även varit sjuk i en vecka, så står fortfarande på 64. Helt okej, men nu är det flytande som gäller.


    61 kilo - here I come!

  • Äldre 8 Oct 07:59
    #16

    Bäh..  Gått opp efter semestern och det vill inte lossna.. Kör en diet&detox just nu o hoppas få bort lite med det i samband med motion..

    Grävde fram gymkortet och dammade av det och har nu varit 2 gånger i höst.. Så kanske det även därifrån börjar lossna småningom.. Även löparskorna har blivit avdammade.. Intervall tränar då jag inte ännu orkar hela rundan, men småningom Flört så träningen e igång.. men maten... kanelbullensdag lockade ju till bullabak.. men lite i taget...

  • Äldre 8 Oct 08:17
    #17
    Pia88 skrev 2013-10-08 07:59:10 följande:
    Bäh.. Gått opp efter semestern och det vill inte lossna.. Kör en diet&detox just nu o hoppas få bort lite med det i samband med motion..

    Grävde fram gymkortet och dammade av det och har nu varit 2 gånger i höst.. Så kanske det även därifrån börjar lossna småningom.. Även löparskorna har blivit avdammade.. Intervall tränar då jag inte ännu orkar hela rundan, men småningom Flört så träningen e igång.. men maten... kanelbullensdag lockade ju till bullabak.. men lite i taget...
    Ja, man får ta lite i taget. Intervallträning är bra jobbat!! :)
  • Äldre 8 Oct 09:10
    #18
    carlsdotter skrev 2013-07-22 09:05:15 följande:
    Då kan jag få tipsa om att ladda ned appen Shape Up Club (för dem med smartphone), där petar man in sin vikt, längd, målvikt och sluligen hur lång tid man har på sig. Sedan får man fram hur många kalorier man ska äta per dag. Det som hjälpte mig väldigt mycket var att få veta hur mycket jag faktiskt tryckte i mig..
    Jag håller med. Jag har använt appen själv. Gick ner ca 9kg på 3 månader med hjälp av den. Nu räknar jag inte kalorier längre (men tänker mig för innan jag stoppar i mig onyttigheter), jag väger mig 2 ggr/vecka för att se till att stanna på min vikt :)
  • Äldre 8 Oct 15:49
    #19
    bubblan88 skrev 2013-10-08 09:10:13 följande:
    Jag håller med. Jag har använt appen själv. Gick ner ca 9kg på 3 månader med hjälp av den. Nu räknar jag inte kalorier längre (men tänker mig för innan jag stoppar i mig onyttigheter), jag väger mig 2 ggr/vecka för att se till att stanna på min vikt :)

    Då ska jag köra på den när jag är färdig medm in VLCD-kur.


    Tack för tipset. :)


     

Svar på tråden Hitta vigselvikten!