• Äldre 14 Jul 22:46
    674083 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674083

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 30 Jul 23:02
    Cammyr skrev 2013-07-30 22:24:44 följande:
    Japp! Det ar broderi! Kommer ta ett tag haha! har i och for sig tva ar pa mig haha!
    Har en känsla av att du kommer att vara mästare på broderi innan ni gifter er. Flört
  • Tessa
    Äldre 30 Jul 23:59
    Sudditjuven skrev 2013-07-30 22:19:12 följande:
    Åh, vilken bra länk! Har också kollat Calligraphen, de har en hel del fint men JÄKLAR vad dyrt det är!! 
    Nackdelen med Etsy är att all text är på engelska.. Det verkar vara det på den här sidan med, eller kan man ändra det? Jag vill ha all min text på svenska nämligen. Skrattande 
    På Kleinfield Paper kan du klicka på "Personalize" och där ändra texten som du vill. De flesta kort verkar ha att all text går att ändra eller ta bort - så det är bara att skriva in på svenska om man vill. De verkar också vara noga med att skicka över korr innan tryck. Glad

    Kan även tipsa om Scarlett Weddings som har en del fina inbjudningskort http://www.scarlettweddings.se/luxury_stationery.html Det är ett företag som etablerat sig i Sverige (ursprungligen från London står det på deras hemsida) och jobbar främst som bröllopskoordinatorer och designers/formgivare av bröllop. Hittat en hel del inspiration från deras hemsida överlag. Skrattande
     
  • Äldre 31 Jul 00:15
    Tessa skrev 2013-07-30 23:59:07 följande:
    På Kleinfield Paper kan du klicka på "Personalize" och där ändra texten som du vill. De flesta kort verkar ha att all text går att ändra eller ta bort - så det är bara att skriva in på svenska om man vill. De verkar också vara noga med att skicka över korr innan tryck. Glad

    Kan även tipsa om Scarlett Weddings som har en del fina inbjudningskort www.scarlettweddings.se/luxury_stationery.htm... Det är ett företag som etablerat sig i Sverige (ursprungligen från London står det på deras hemsida) och jobbar främst som bröllopskoordinatorer och designers/formgivare av bröllop. Hittat en hel del inspiration från deras hemsida överlag. Skrattande
    Ah, såg det nu! Lär ju beställa därifrån isåfall, de hade himla mycket fint för inga pengar alls. Skrattande
  • Äldre 31 Jul 00:44

    Och nu har vi bestämt att inte ha vigselprogram på papper, utan måla en stor plywoodskiva med griffelfärg och skriva upp vigselprgoramet där! Bättre för miljön (tror jag?) och billigare. Skrattande


  • Tessa
    Äldre 31 Jul 11:50
    Sudditjuven skrev 2013-07-31 00:44:11 följande:
    Och nu har vi bestämt att inte ha vigselprogram på papper, utan måla en stor plywoodskiva med griffelfärg och skriva upp vigselprgoramet där! Bättre för miljön (tror jag?) och billigare. Skrattande
    Gud vad snyggt! Jag kanske snor den idén. Flört
  • Äldre 31 Jul 11:54

    har kollat mitt paket nu. det är tydligen försenat.. och jag ska invänta avi.. -.- men jag har inte tid att vänta! jag ska vara borta hela augusti fr.o.m söndag! jag vill hinna prova och ev skicka tillbaks skorna innan dess! juuuu!

  • Äldre 31 Jul 12:44
    Tessa skrev 2013-07-31 11:50:45 följande:
    Gud vad snyggt! Jag kanske snor den idén. Flört
    Heeelt okej! Flört 
    Kan föresten tipsa om Google docs, har lagt in vår bröllopsplanering där nu. Den finns online men bara inbjudna kan se vad där står och de inbjudna kan även redigera dokumentet. Perfekt för både mig och sambon som har många idéer och vill få ner dem snabbt. 
  • Äldre 31 Jul 14:52

    aaah!!! har fått hem skorna!!!! och har ÄNTLIGEN tagit kort på min vackra skapelse till klänning. glömmer varje gång hur vacker den är, så jag blir alldeles till mig! nu.. BILDER!


    mesta släpet syns. och hängflärparna.. -.-



    ides inte ta bort hängflärpen... 


    ÄRLIGT. vad tycker ni? det jag är mest rädd för är att den gör min kropp orättvisa, att jag verkar se tjock ut eller kortare än normalt eller nåt. Rosorna på höften kan jag ta bort om jag vill.. funderar på det... 



    och skorna. Min gubbe tyckte att de vita passade bättre (färgmässigt) och det är ju visseligen sant... men gillar de övre.... som för övrigr inte är grå i mina ögon.. dom är typ... ljusbrun.. 

    haha! när ja tittar på mina fötter så ser det allmänt förjäkligt ut med träskor på ett sätt hahaha! men det är en ul grej i alla fall :) 
  • Äldre 31 Jul 14:53

    kan väl tillägga att på klänningbilderna har jag de högre skorna på mig. 

  • Äldre 31 Jul 15:17

    Men vad fin klänningen var! Och de grå/ljusbruna blir ju en rolig touch, man måååste ju inte ha vitt på allting! Jag vill ha nude/beiga skor för att bryta av. Skrattande


Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!