• Äldre 14 Jul 22:46
    674199 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674199

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 27 Jul 20:34

    Jaha ja... Nu har min m2b klackt ur sig att han inte kanner sig bekvam i kyrka! Jaha ja,,,,, tog ju bara sa dara en 2 manader! haha love him really.... Sa nu blir det borgligt. Problemet ar att jag har INGEN aning om hur ett sadant gar till. Nagon som kan ge mig lite tips? skulle garna ha det lite fint sa dar med lite sanger, folk som laser och sa. gar det? Och sa vill vi vaxla ringar. nagon som har lite tips eller lankar? har forsokt googla lite men inte haft sa mycket tur. Tack pa forhand tjejer :)

  • Äldre 27 Jul 23:02

    Cammyr - charmen med det borgeliga är att man kan göra preeeecis hur man vill! Skrattande Vi kommer att ha ingångsmusik (fast vi är ute), en sång, själva vigseln, ringväxling, sång och någon utgångsmusik.


  • Äldre 27 Jul 23:39

    Åh vad bra sudditjuven :) vilka sånger ska ni ha? Hur gör ni med musiken? Har ni redan bokat? Vart ska ni vara? Hur många gäster? Hur gör ni med maten? Oooopsss tusen frågor! :)

  • Äldre 28 Jul 00:04
    Cammyr skrev 2013-07-27 23:39:14 följande:
    Åh vad bra sudditjuven :) vilka sånger ska ni ha? Hur gör ni med musiken? Har ni redan bokat? Vart ska ni vara? Hur många gäster? Hur gör ni med maten? Oooopsss tusen frågor! :)
    Tusen ROLIGA frågor! Flört Vi har en hel del alternativ till sånger och musik. Jag är sugen på att ha Visa vid vindens ängar på piano och saxofon som ingångsmusik. Låtar som jag tycker är vackra är Lars Winnerbäck - För dig, Elisabeth Andreassen - Rör vid min själ, Gertrud Stenung - Jag ger dig min morgon.. Vi är båda stora Kent-fan men jag har svårt att hitta någon låt som känns bra. Utan dina andetag känns uttjatad och rätt betydelselös.. Rynkar på näsan Vi kommer att skriva våra egna löften för att få en större personlig touch på det hela!

    Vi ska vara på SnogeLoge strax utanför Eslöv, inget är bokat ännu men vi ska boka så fort vi har depositionen undansparad. Det blir buffé efter plånboken, tror att vi siktar på runt 3000-4000.- i matkostnader för 50 personer. Skrattande 
  • Lindij­oo
    Äldre 28 Jul 00:14

    sudditjuven,
    3-4000 tusen för mat till 50 pers?? OJ det var ett bra pris.Vad ska ni ha då?  

  • Äldre 28 Jul 00:19

    Åhhhh alla tankar låter jättebra :) vi pratade om musik ikväll och funderar på air, Bach som ingång, from this moment som solosång, en dikt och nån utgångsång. Vi skojade om ABBAs i do i do i do haha. Får se vad det blir. Vi vet dock inte vart ceremonin kan vara än men festen blir kanske i en idrotts stuga nära Borås. Har inte bestämt oss än. Jag vill göra det speciellt inte bara in och ut utan en ceremoni. Hoppas vi kan det. :)

  • Äldre 28 Jul 00:20
    Lindijoo skrev 2013-07-28 00:14:33 följande:
    sudditjuven,
    3-4000 tusen för mat till 50 pers?? OJ det var ett bra pris.Vad ska ni ha då?  
    Det återstår att se! Vet inte ens om det blir 50 pers heller, det är bara något vi har satt som maxtak. Glad Har en vän som är kock så ska bolla lite idéer med honom. Det blir inget extravagant, vill ha det väldigt simpelt och gott. 
  • Lindij­oo
    Äldre 28 Jul 00:24

    Aha. Glad Ska hen laga maten till er eller ska ni göra det själva? 

  • Äldre 28 Jul 00:27
    Lindijoo skrev 2013-07-28 00:24:09 följande:
    Aha. Glad Ska hen laga maten till er eller ska ni göra det själva? 
    Ingen aning ännu. Skrattande Jag är inte helt främmande för idén att göra maten dagen innan, men det är kanske lite väl optimistiskt.. så vi får se!
  • bröllo­p2015
    Äldre 28 Jul 21:44

    Ändrade planer här, det blir ett 2014 bröllop istället! :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!