• Äldre 14 Jul 22:46
    674054 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674054

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 24 Jul 10:52
    bröllop2015 skrev 2013-07-24 10:30:03 följande:
    Fick sms om att mina skor finns att hämta ut redan (beställde dom igår), nu håller jag tummarna hårt att de passar också! :)
    oh! kanske jag får dom idag oxå? eller imorn? :)
  • Äldre 24 Jul 11:13

    Nu har det hant grejer! Min m2b ville ha en speciell kyrka. Men den va kranglig att fa sa nu har vi kommit overens om en gothic looking kyrka i Boras som jag gick pa gymnasiet jamte och alltid sa att jag ville gifta mig i och prasten har sagt att vi kan fa den!!!! :D Men vi kan inte boka forens nasta ar men anda! Sooooo exciting! :D

    Sa nu har jag sagt det.

    Sudditjuven, vilka bra ideer du hade med vad man ska kolla efter i lokalerna! :)

  • bröllo­p2015
    Äldre 24 Jul 13:43
    filibustern skrev 2013-07-24 10:52:49 följande:
    oh! kanske jag får dom idag oxå? eller imorn? :)
    Mycket möjligt, jag har fått paketet 1-2 dagar efter min beställning varje gång från dom, sånt gillas! 
    Cammyr skrev 2013-07-24 11:13:57 följande:
    Nu har det hant grejer! Min m2b ville ha en speciell kyrka. Men den va kranglig att fa sa nu har vi kommit overens om en gothic looking kyrka i Boras som jag gick pa gymnasiet jamte och alltid sa att jag ville gifta mig i och prasten har sagt att vi kan fa den!!!! :D Men vi kan inte boka forens nasta ar men anda! Sooooo exciting! :D

    Sa nu har jag sagt det.

    Sudditjuven, vilka bra ideer du hade med vad man ska kolla efter i lokalerna! :)
     Åh vad roligt med en goth liknande kyrka, vad heter den? Vi ska ha lite mörkare tema då det känns mest passande på oss, nu ska vi inte gifta oss i kyrka men det hade varit roligt att se ändå. :)
  • bröllo­p2015
    Äldre 24 Jul 13:47

    Bägge skorna passade perfekt förresten. Känns så lyxigt att ha välgjorda klackskor för en gång skull - fattig student! ;) 

    De röd/oranga känns mest brudiga och har lägre klack medan de svarta är grymt snygga och är väldigt bekväma men har skyhög klack (min m2b är som sagt lika lång som mig) så bägge känns som mer än lämpiga kandidater till sko jobbet! Flört 

    Men jag ska nog lägga undan dom i förrådet innan han kommer hem, han kommer nog tycka att jag är smått galen som redan köpt skor mer än två år i förväg... Tungan ute 

  • Äldre 24 Jul 15:08
    bröllop2015 skrev 2013-07-24 13:43:44 följande:

    Den heter Gustaf Adolfs Kyrka i Boras. jag gillar den! Kanns valdigt maktig :D

  • Tessa
    Äldre 24 Jul 16:46
    Sudditjuven skrev 2013-07-24 00:09:25 följande:
    Nu har jag kickat igång en bröllopsblogg också.. Insåg att jag inte kan sitta och terra er hur mycket som helst. Flört
    Det gör absolut ingenting. Flört Är det inte syftet med tråden? Haha. Sedan har man kanske inte så många andra att diskutera sina tankar med. Många i min krets tycker iaf att det är lite tidigt att börja planera så jag känner mig inte helt bekväm att diskutera alla detaljer med dem än. 
    bröllop2015 skrev 2013-07-24 13:47:13 följande:
    Men jag ska nog lägga undan dom i förrådet innan han kommer hem, han kommer nog tycka att jag är smått galen som redan köpt skor mer än två år i förväg... Tungan ute 
    Haha bröllop2015! Männen har lite svårt att greppa det där med hur viktigt det är med skor. Flört
     
  • Äldre 24 Jul 19:24
    Tessa skrev 2013-07-24 16:46:36 följande:
    Det gör absolut ingenting. Flört Är det inte syftet med tråden? Haha. Sedan har man kanske inte så många andra att diskutera sina tankar med. Många i min krets tycker iaf att det är lite tidigt att börja planera så jag känner mig inte helt bekväm att diskutera alla detaljer med dem än. 
    Vill ju inte att alla ska lämna i tråden i ren panik över att jag skickar en miljon inlägg om dagen, haha!
    ellie01 skrev 2013-07-24 07:49:35 följande:
    Sudditjuven jag älskar att du är så sjukt driven!! Kan tänka mig att du är en grym projektledare/chef!  
    Tack! Jag är minst lika driven i "verkligheten", älskar att vara volontärchef och liknande. Skrattande
    Cammyr skrev 2013-07-24 15:08:16 följande:

    Den heter Gustaf Adolfs Kyrka i Boras. jag gillar den! Kanns valdigt maktig :D 


    Var tvungen att bildgoogla. Vilken maffig kyrka! Kommer ni att köra på något gothtema all the way?
  • Äldre 24 Jul 21:23

    haha! måste bara berätta! det är så kul när min gubbe fortfarande kan chocka/överraska mig, efter så många år. 

    vi gick nyss från macken och hem, arm i arm. när detta utspelar sig:

    Jag: du?... omnär vi gifter oss, vill du helst gå armkrok in eller hand i hand?
    fästmannen: ehm.... inte alls?
    jag: ... va? (smått förvirrad)
    fästmannen: jamen, du ska väl gå in med din far?  
    jag: .. va?? ne?!
    han: inte?????
    jag: nee de e ju en amerikansk tradition, och visst, på ett sätt är det väl fint, men ne, jag gillar det itne.
    fästmannen: jaha.. ok. :)

    kan ju tillägga att HAN tycker JAG är för amerikaniserad. och så släpper han den bomben. han tyckte det var som självklart och det lät som att det var, för han, det alla gjorde. hahaha!

    det är sånna här tillfällen man älskar dem lite extra mycket. ^^ 

  • Äldre 24 Jul 21:41
    bröllop2015 skrev 2013-07-24 13:47:13 följande:
      

    Men jag ska nog lägga undan dom i förrådet innan han kommer hem, han kommer nog tycka att jag är smått galen som redan köpt skor mer än två år i förväg... Tungan ute 
    äsch, jag köpte min klänning 2011, det kommer bli 4 år i förväg :P
  • Tessa
    Äldre 24 Jul 22:41

    Behöver lite tips på bästa och gärna snyggaste sättet att kyla dryck.... Vi har bestämt oss för att ha öppen bar under festen, och servera öl och vin. Dock kommer vi inte ha en bartender på plats, utan ställa upp ett bord på ett snyggt sätt där gästerna själva kan hämta sin dryck. (Under middagen finns det personal från anläggningen, men när festen börjar har vi ingen personal)
    Blir endast öl och vin som serveras. Eventuellt någon form av whisky då vi har många whiskyälskare i bekantskapskretsen. Men främst då öl och vitt vin som behöver kylas!
    Jag har funderat på olika former av behållare med is, men det betyder att någon ändå måste se till behållarna och byta ut isen då det kommer smälta inomhus.... hmmm.... 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!