• Äldre 14 Jul 22:46
    674035 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674035

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • bröllo­p2015
    Äldre 23 Jul 16:07
    #91
    Sudditjuven skrev 2013-07-23 12:00:18 följande:
    Åh så fina skor, bröllop2015! :) Jag var inne och kikade på deras rea, de har ju hur många klackar som helst som verkligen är to die for! Jag har dock inte bestämt mig för om jag ska ha helt platta eller med klack.. min m2b och jag är lika långa och jag vill heeeelst inte vara längre än honom på bröllopsbilderna. 
    Det är jag och min m2b också, och jag funderar på att ha platta skor vid vigseln och byta till klackar sen. Alternativt ha klackar hela tiden, jag får se hur jag gör. :)
  • Äldre 23 Jul 17:19
    #92

    Sambon kunde inte hålla sig utan frågade våra tilltänkta toastmastrar igår.. Så nu har vi snart hela brudföljet färdigt. Bara 753 dagar kvar liksom... Flört  Slösurfar etsy och ebay efter roliga saker man kan stoppa i "bröllopslådorna" till dem. Jag är sugen på att ha något Team-aktigt. Typ en tröja där det står Team Mitt efternamn-Hans efternamn.. Är tröjor en bra idé? Känns inte som att de kommer att användas mer än enstaka dagar ändå, haha. 

  • Lindij­oo
    Äldre 23 Jul 17:28
    #93

    sudditjuven, va roligt! Hur många ska ni ha??
    Kul idé med tröjjorna, jag ska trycka upp lite kläder inför bröllopet.
    Några t-shirts till oss iaf och eventuellt lite annat kul.

    Tänker att det blir kul ( för oss 2 iaf hahaha) att ha kvar dom långt efter bröllopet!  

  • Tessa
    Äldre 23 Jul 17:41
    #94
    Sudditjuven skrev 2013-07-23 17:19:13 följande:
    Sambon kunde inte hålla sig utan frågade våra tilltänkta toastmastrar igår.. Så nu har vi snart hela brudföljet färdigt. Bara 753 dagar kvar liksom... Flört  Slösurfar etsy och ebay efter roliga saker man kan stoppa i "bröllopslådorna" till dem. Jag är sugen på att ha något Team-aktigt. Typ en tröja där det står Team Mitt efternamn-Hans efternamn.. Är tröjor en bra idé? Känns inte som att de kommer att användas mer än enstaka dagar ändå, haha. 
    Haha vi har inte heller kunnat hålla oss. Vår toastmadame är redan tillfrågad och supertaggad! Solig Och jag har så smått nämnt bröllop till mina tilltänkta tärnor. Bara fästmannen som inte riktigt bestämt sig för bestman. Man ska ha god framförhållning! Tungan ute

    Tröjor tycker jag är en kul idé! Finns massa olika typer av "team"-tröjor. Personligen gillade jag denna jag hittade på Pinterest: http://pinterest.com/pin/85075880433605401/ Namnen på tärnorna och hur gamla de var när de blev vän med bruden! 

    När ska ni ge bröllopslådorna till ert brudfölje/de som hjälper till? Före eller efter? 
  • Äldre 23 Jul 17:56
    #95

    Men åh vilka coola tröjor!! Förvånad Pinnar dem! 

    Vi kommer att ge bröllopslådorna innan, så att de vet vad vi förväntar oss av dem på dagen D. Sedan kommer de att få en liten gåva efteråt också. 

  • Äldre 23 Jul 18:57
    #96

    AAAH!! det finns t.o.m TRÄSKOR PÅ REA!!!!!!!!! undra om man skulle beställt 70-11 olika och prova... 

  • Äldre 23 Jul 19:08
    #97

    vad tror ni? den övre var ju väldigt fin. och i en färg som gör att dels känns det bröllopigt, men även så kan man ha den flera gånger sen. dock är ju den vita.. liksom vit. 


  • Äldre 23 Jul 19:15
    #98

    filibustern - är den översta typ.. nude? vilken färg ska du ha på klänningen? :) jag hade själv tänkt köra ivory och nude, tycker att det passar superbra!

  • Äldre 23 Jul 19:20
    #99

    tja. den ser vit ut. :P ne men jag tror den är klassad som vit. kollade upp den övre (lite favoriten) och så finns den bara i stl38!! jäkla skit.. behöver ju typ 37.. funderar dock på om jag ska beställa hem 38 och prova ändå.... vad tror ni? värt att prova?

  • Äldre 23 Jul 19:21
    Sudditjuven skrev 2013-07-23 19:15:37 följande:
    filibustern - är den översta typ.. nude? vilken färg ska du ha på klänningen? :) jag hade själv tänkt köra ivory och nude, tycker att det passar superbra!
    just. enligt artikeln är den översta grå. men på bilden ser den mer beige ut.... 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!