• Äldre 14 Jul 22:46
    674067 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674067

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 21 Jul 14:40
    #81

    Oj, är det här 10-årsklubben eller? Jag börjar känna att vi kanske förshastat oss som tänkt gifta oss på vår 5-årsdag... ;)

    "Ihopslafsat", tja det kan jag inte säga är mitt orosmoment riktigt men sen har jag inte varit på så många bröllop så jag kanske har missat en del grejer som man borde tänka på men annars känns planering som min starka sida. Det jag oroar mig över är att middagen ska bli kort och inte så livlig om folk inte vill hålla tal/spexa osv och så oroar jag mig över att kanske många av min fästmans kompisar kommer att tacka nej då samtliga har minst 100 mil att åka. Jag tror inte att någon ur hans släkt/familj kommer att komma så jag är rädd för att han ska bli ledsen om det inte blir så stor uppslutning från kompisarna.

    Tessa - Jag vet ju inte alls vilken stil ni tänker ha på ert bröllop men ett enkelt alternativ till sittplatser ute är ju att ställa ihop bänkar av bockar och en träskiva. Man behöver ju inte ta en ful planka utan borde kunna hitta breda med bark kvar och lacka dem eller nåt. 

  • Äldre 21 Jul 14:42
    #82

    Jag har bara varit på ett bröllop och det var helt underbart. Toastmastrarna gjorde ett superjobb, det var mycket deras förtjänst att det flöt på så bra som det gjorde. Tror att man får vara lite taktisk när man väljer toastmaster/-rar, så att man inte utser någon som har för vana att t ex komma för sent, glömma hälften hemma etc. Flört

  • Tessa
    Äldre 21 Jul 14:52
    #83
    Artemiss skrev 2013-07-21 14:40:12 följande:
    Tessa - Jag vet ju inte alls vilken stil ni tänker ha på ert bröllop men ett enkelt alternativ till sittplatser ute är ju att ställa ihop bänkar av bockar och en träskiva. Man behöver ju inte ta en ful planka utan borde kunna hitta breda med bark kvar och lacka dem eller nåt. 
    Artemiss - Vi har inte heller helt och hållet beslutat oss för vilken stil vi vill ha. Men det blir ett borgerligt bröllop utanför herrgården där festen kommer hållas. Herrgården har en lantlig rokoko-stil. Alltså inte överdådigt med krusiduller, men tidsenliga möbler och kristallkronor i taket. 
    Eftersom ceremonin inte kommer vara så lång, kanske 15-20 minuter, så vill jag helst ha något enkelt vad gäller sittningen. Så ditt tips om enkel träskiva med bockar är jättebra! 

    Herrgården har även ett kapell på gården där det finns stolar. De är dock inte superfina och går inte i samma stil som resten av herrgården. Trästolar med en otrevlig lila sits. Man fick plocka ut dem på gården, men jag stör mig så mycket på den lila färgen på sitsen... Tungan ute 
  • Äldre 21 Jul 23:06
    #84

    Tessa - går det inte att sy egna dynor till stolarna så att du slipper den lila färgen? Skrattande

  • Tessa
    Äldre 21 Jul 23:09
    #85
    Sudditjuven skrev 2013-07-21 23:06:12 följande:
    Tessa - går det inte att sy egna dynor till stolarna så att du slipper den lila färgen? Skrattande
    Jag funderade faktiskt på det. Glad Men undrar om man ändå kommer se den lila stoppningen i sitsen under? Finns väl iofs dynor med "kjol" eller så kan man sy stolsöverdrag! Vad petig man kan vara ändå Tungan ute
  • Äldre 21 Jul 23:42
    #86

    Dynor med kjol tror jag på isåfall! Skrattande Borde ju inte vara jättesvårt att fixa själv.

  • Äldre 22 Jul 17:50
    #87

    Föresten har jag fått svaret av Bröllopstorgets tekniker att trådstarten inte går att radera, så jag kan inte bygga på listan utan att det ser dumt ut.. Äsch!

  • bröllo­p2015
    Äldre 23 Jul 09:31
    #88

    Stort tips: kolla in Brandos.se sko rea. Jag klickade just hem de här skönheterna (det första jag köper till bröllopet! Skrattande) jag kunde inte bestämma mig för vilka jag ville ha, och jag vet inte ens om jag vill ha en vit eller mörk spets brudklänning vilket nog också kan spela in. Men de var nedsatta mer än 70% så jag betalade totalt 780:- istället för 2650:- kändes som ett kap! Bägge två ska förvaras i sina lådor i förådet så jag inte "nallar" av dom innan bröllopet, eller tills jag valt vilka jag ska välja i alla fall! Så glad nu! Dock behöver jag nog ett par till vigseln med om det blir utomhus (vi ska ju gifta oss i oktober så de här känns kanske inte helt lämpliga då, men desto mer lämpliga i festlokalen!). 



    Orange/röda skor från Ted baker



    Svarta skinn "spets" skor från Fornarina

  • Äldre 23 Jul 12:00
    #89

    Åh så fina skor, bröllop2015! :) Jag var inne och kikade på deras rea, de har ju hur många klackar som helst som verkligen är to die for! Jag har dock inte bestämt mig för om jag ska ha helt platta eller med klack.. min m2b och jag är lika långa och jag vill heeeelst inte vara längre än honom på bröllopsbilderna. 

  • Lindij­oo
    Äldre 23 Jul 13:10
    #90
    Tessa skrev 2013-07-21 23:09:18 följande:
    Jag funderade faktiskt på det. Glad Men undrar om man ändå kommer se den lila stoppningen i sitsen under? Finns väl iofs dynor med "kjol" eller så kan man sy stolsöverdrag! Vad petig man kan vara ändå Tungan ute
    Detaljerna är det som gör skillnaden, jag tycker man har all rätt i världen att vara petig på den största dagen i ens liv Jag är likadan, kommer bli manisk med alla detaljer haahaha!! OskyldigTungan ute
    Ta dynor med kjol, eller prov-sy en redan nu så ser du om det blir bra eller ej
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!