• Äldre 14 Jul 22:46
    674234 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674234

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 18 Jul 13:58
    #61

    måste bara tillägga att ETSY är en underbar sida att hitta inspirationsbilder på! vad har dom inte liksom?? speciellt om man ska göra mycket själv! 

  • Äldre 18 Jul 20:39
    #62
    filibustern - du får helt enkelt se till att inte göra det för stort! Det är ERT bröllop, ingen annans. Vet precis hur du menar dock, jag var likadan förut men nu tänker jag mer att om de inte gillar det så kan de alltid åka hem istället. :) 
  • Äldre 18 Jul 22:32
    #63
    Sudditjuven skrev 2013-07-18 20:39:50 följande:
    filibustern - du får helt enkelt se till att inte göra det för stort! Det är ERT bröllop, ingen annans. Vet precis hur du menar dock, jag var likadan förut men nu tänker jag mer att om de inte gillar det så kan de alltid åka hem istället. :) 
    true! 
  • Äldre 18 Jul 23:40
    #64

    Sedan ska det kanske sägas att vi bara bjuder folk som vi är så pass nära vänner med att vi vet att de är där för VÅR skull och inte festens! :)

  • bröllo­p2015
    Äldre 19 Jul 07:21
    #65

    Woho, m2b verkar gilla iden om att ha bröllopet den 10 oktober på vår 10-års dag. Han muttrade lite åt mig däremot då han själv föreslagit det tidigare men då har det varit jag som avfärdat det pga vädret. Tror ni att det fortfarande är vackert färggrant ute i början av oktober eller är det bara grått och trist då? 

    Sitter klistrad vid modcloth.com och kikar på skor, strumpbyxor och eventuellt klänning (velar mellan att ha en kortare mer retro klänning eller en längre i spets). Och så är jag på jakt efter en fejk päls eller annat att ha när vi viger oss då det antagligen blir utomhus! 

  • ellie0­1
    Äldre 19 Jul 07:58
    #66
    bröllop2015 ja vad roligt!! just det där med vädret är ju så svårt att förutspå. Vissa oktober är det varmt och skönt, andra snö. Nackdelen med vår underbara avlånga lilla land tyvärr. Fuskpäls eller riktig päls kan du hitta på second hand! helt klart! Om du bor i närheten av Sthlm har jag massvis med butiker jag kan tips om! :) 

    Jag har hittat en underbar checklista/calender/budget/gästlista! http://www.thesmartbride.info/organiser.html
    Det är i excel fil (älskar excel) och man kan enkelt spara i Dropboxen och på så sätt kunna komma åt och ändra från tex Ipaden eller annan dator.! 
    Satt i går på lunchen och la till mina egna poster! STORT tips till alla mina kontrollfreaks här inne! ;)  
  • Äldre 19 Jul 08:57
    #67
    bröllop2015 skrev 2013-07-19 07:21:52 följande:
    Woho, m2b verkar gilla iden om att ha bröllopet den 10 oktober på vår 10-års dag. Han muttrade lite åt mig däremot då han själv föreslagit det tidigare men då har det varit jag som avfärdat det pga vädret. Tror ni att det fortfarande är vackert färggrant ute i början av oktober eller är det bara grått och trist då? 

    Sitter klistrad vid modcloth.com och kikar på skor, strumpbyxor och eventuellt klänning (velar mellan att ha en kortare mer retro klänning eller en längre i spets). Och så är jag på jakt efter en fejk päls eller annat att ha när vi viger oss då det antagligen blir utomhus! 
    å vad roligt :D oktober är ju, som ellie01 säger, väldigt klurig månad. liksom är september. man vill ju ha det vackert höstiga, men i början på september kan det vissa år knappt ha börjat bli höstfärger, och i oktober kan det vara fint ELLER snö på backen. men det är ju i början på okt ni vill gifta er, så chansen är ju större att det är höstigt och vackert^^
  • bröllo­p2015
    Äldre 19 Jul 11:32
    #68

    Vi bor i Göteborg så snö lär det inte vara (även om det skulle vara fint). Men jag vill ändå satsa mest på innemiljön så det passar nog bra, och är nog mer oss dessutom. Men jag hoppas på fina färgglada löv! 

    Ska kika runt i secondhandbutiker, men det brukar mest vara riktig päls där vilket jag inte vill ha. :/ 

  • Äldre 19 Jul 11:42
    #69

    otroligt att det finns riktiga pälskläder än idag... jag har tänkt, om det blir mot vinterhållet eller nåt, att min moster ska få sticka mig en kappa :) 

  • Äldre 19 Jul 12:01
    #70
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!