• Äldre 14 Jul 22:46
    674096 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674096

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 18 Jul 11:07
    #51

    Den lokalen vi tänkt hyra har man 14.00-14.00 så vi måste ju hyra i två dygn men frågan är om vi inte hade gjort det ändå. Det beror sig såklart på hyr stor extra kostnad det blir men jag tycker det är värt det. Det är ju ganska mycket som ska fixas, bord och stolar ska rätt, dukar, stolsöverdrag?, placeringsgrejer, festprogram, dekorationer. Sen tänkte jag nog att vi kör dit dryck dagen innan och mat om köket tillåter det. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar att fixa allt men efter ca kl 18.00 dagen innan hoppas jag att det ska vara klart med alla måsten så man kan ta det lugnt. Dagen efter tänkte jag att man kan utnyttja till att ha en gemensam brunch med de rester som förhoppningsvis finns kvar.
    Om man bara har morgonen på sig så blir det ju som du säger att man får delegera bort det. Kanske kan du provduka ett litet bord och ta kort och så får de ha det som guide?

    filibustern - verkligen mysiga inspirationsbilder! Tidig höst är så fint med alla färger. :)

    ellie - det låter så himla härligt! Jag blir också sugen på att ha ett riktigt brudfölje, tyvärr känns det inte som att mina närmsta vänner är särskilt bröllopiga av sig. :/
    Jag vet ju inte riktigt vad du och dina vänner har för stil annars men med tanke på att ni åker till grekland kanske ni skulle kunna ha matchande solglasögon, solhattar, tunna sjalar/scarfs. 

  • ellie0­1
    Äldre 18 Jul 11:18
    #52
    Artemiss Håller helt med om att man bör vara klar med allt senast 18.00. Som du säger vill man ta det lugnt och njuta. Jag planerar på att ta en spa-behandling för att varva ner :) Men jag har tur att vi inte ansvarar för att ställa i ordning nånting, möjligtvis programmen och enstaka dekorationer. Men man kommer ju att vara helt vimsig och stressad att allt ska bli perfekt. 

    Vilken bra ide med solhattar och solglasögon!! det ska jag verkligen ta med! Tänkte att man kan slänga i lite småsaker som nagellack och sånt. 

    Vad tråkigt att dina vänner inte är bröllopiga, om du frågar dom och får dom delaktiga, tror du att dom skulle bli det då?  
  • Äldre 18 Jul 11:41
    #53
    ellie01 skrev 2013-07-18 07:40:47 följande:
    Vad tänkte du ha i? Jag behöver massvis med ideer!  
    Jag vet iaf att vi ska skriva ett personligt brev om varför vi vill att just den personen ska vara en del av vårt "team".
    Och att det ska vara en liten färgkarta med över de aktuella färgerna, en presentation av vårt bröllop (varför vi valde just det temat, var festen och vigseln planerar att hållas) samt en lista över våra förväntningar på dem. 
    Sedan vet jag inte. Alla har ju olika intressen så tänkte kanske fokusera på det.. En av tjejerna älskar nagellack, en annan älskar katter.. Så ska kolla in etsy och se vad de har! Solig Tänkte nog lägga krutet på gåvorna efteråt. 

     
  • Äldre 18 Jul 11:41
    #54

    Jag har inga tvivel alls på att de kommer vara med och göra dagen superbra och ställa upp på lite saker som vi skulle behöva hjälp med men tror inte jag ska pusha för mycket långt innan. Sen är det ju lite en annan grej för er som åker bort. Min syster visar en del intresse dock så det är roligt och en kompis (den enda gifta inte konstigt nog) frågar ibland hur det går så visst är jag inte helt ensam i min bröllopsvärld. Sen kan jag ju passa på att fråga vad du/ni tänker göra dem delaktiga i. Får de uppgifter eller är det bara bolla idéer? Pyssla tillsammans? Jag är ju kontrollfreaket #1 så jag är kanske lite avskräckande. :)
    Hmm, en aktivitet vet jag iofs, ovan nämnda kompis som gifte sig hade bara närmsta familjen med på bröllopet men jag följde med och provade ut tårtfyllningen, det var nice. :) 

  • Äldre 18 Jul 11:47
    #55

    Artemiss - Lite så tänker jag också! Det här med att pusha för mycket långt innan. Jag har en nära vän som är helt nällad på det här med bröllop, haha. Så det är roligt att prata med henne. Hon kommer att få något extra fint på självaste dagen. Skrattande Men mina tärnor är inte speciellt intresserade i nuläget, och mig gör det inget. Jag älskar dem ändå!

  • Äldre 18 Jul 11:59
    #56

    Idag är det för övrigt 758 dagar kvar tills vi planerar att gifta oss. Flört Så idag lånar vi svärbrors och kör ut till platsen där vi hade tänkt ta våra bröllopsbilder och samtidigt ta ett joggingspass. Iiiih! Tror att jag ska sätta mig och göra kuvert ikväll. Har även spenderat halva natten på Pinterest och hittat en massa roligt som jag kan göra själv. Brädan med lyktorna känns ju givet! 




     
  • ellie0­1
    Äldre 18 Jul 12:04
    #57

    Samma här! Tror dom kommer att bli mer och mer inne i allt ju närmre vi kommer självaste dagen. 
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad dom ska göra men typ pyssel, skriva adress på kuverten :P sen är det väl bara hjälp under självaste dagen :) Vi kommer behöva hjälp från all med att hålla bra stämning mellan både mina föräldrar och min m2bs föräldrar. (båda är skilda och omgifta förutom min mamma) Det kommer bli intressant. Min m2b föräldrar träffades senast när lillebrorn gick ut lawschool (för 5 år sedan), då nickade dom åt varandra. Människorna har varit skilda i snart 25 år...  

    Vad fint med personliga brev! Det kommer nog verkligen uppskattas!! 
    jag måste kolla in etsy! risk för att jag inte får något jobb gjort idag :/ hehe

     

  • ellie0­1
    Äldre 18 Jul 12:06
    #58
    Sudditjuven vilka fina bilder!!
    Och smart med en rundra runt platsen, då kanske ni hittar lite olika platser för olika foton! 

     
  • Äldre 18 Jul 12:21
    #59

    Oj ja, familjen, don't mention it. Det som ändå är lite fantastiskt i sånt är när nästa generation trots allt fortfarande tror på evig/äkta kärlek och går och gifter sig. :)

    Suddis - trevligt med ljusplankan. Jag är sugen på att ha massa ljuslyktor i ett träd som i pippi långstrump men är rädd att träden är lite väl höga så det kanske är ett alternativ. Note to self: Gå och titta på fotoplatser när vi kikar på lokalen. 

  • Äldre 18 Jul 13:05
    #60
    bröllop2015 skrev 2013-07-18 08:49:14 följande:
    Åh tack för all inspiration! Skrattande Älskar tårtfaten gjorda av träd, det kan min pappa fixa utan problem till oss dessutom. 

    Är det bara jag som redan känner lite stress och funderingar över hur man ska hinna dekorera lokalen när man bara hyr ett dygn? Så man inte är helt slut lagom till bröllopet startar. Visst kan man delegera men att delegera allt känns lite trist när man jobbat så hårt med att få det som man vill ha det, och då kanske de som fixar dekorationerna lägger sakerna på ett annat sätt än man tänkt sig? Nojjig brud här ;) 
    ja visst var de snygga? gillar tanken på trä och skog, det är så.. mysigt, ombonat på något vis. och så tända ljus på höstkvällen. 

    ne, stressad över dukningen är jag inte. OM det blir en middag/fest så kommer vi nog ha det i byastugan i byn där min fästman har sina rötter. och då kan vi ju hyra hur många dagar som helst, är inte så ofta byastugan används så.. och billigt är det också, typ 100kr/dygn tro ja.

    ne det JAG är orolig över är att allt ska bli större än planerat! att allt ska bli för mycket om ni förstår? för invecklat. och då, om jag känner mig själv rätt, får jag prestationsångest och blir stressad över det!  och är också orolig över att jag ska jämt göra allt för att få andra att tycka om festen och allt. jag skriver "jag" för att karln min är totalt tvärtom. han bryr sig inte ett SHIT om vad andra tycker. och det är skönt, då kan han bromsa mig och lugna mig <3 

    t.ex täntkejag bjuda massa kusiner och farbröder på hans sida, för att det är den familj han har (ensambarn) just för att OM vi inte gör det, kan det bli sura miner och så (jag är väldigt konflikträdd) men han tittade allvarligt på mig och sa "du rör inte min sida... jag bjuder de jag vill bjuda och så är det med det". 
    jag frågade, och han sa att ja, han tar på sig att prata med dem OM det blir några sura miner.  

    så mitt orosmoment är mer vad andra ska tycka och hur stort/litet det ska vara. faktiskt. dumt. men så är det.  
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!