• Äldre 14 Jul 22:46
    674087 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674087

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • bröllo­p2015
    Äldre 17 Jul 08:10
    #41

    Åh vilken bra grupp! Vi planerar också bröllop till 2015, vi firar 10 år tillsammans hösten 2015 så vi tänkte gifta oss på sommaren, det är på tiden nu hehe. Vi har tänkt oss en budget på ca 30 000, och stilen ska vara lite vintage. Har kollat runt på lokaler och blir galen på hur dyrt det är överallt, men vi funderar även på att hyra stooora festtält med tillhörande bord och stolar och ha festen antingen hemma (på en stor åker) eller om vi hyr någon liten festlokal och använder deras tomt (men framförallt toaletter) vid havet. Vi ska även ha en borgelig vigsel och jag vill ha en sån bröllopsbåge har jag tänkt.

    Såg att ni diskuterat förlovning, vi är faktiskt förlovade två gånger. Dels en gång när vi var 16 och sen förlovade vi oss igen "på riktigt" när vi var 20, min sten lossnade dock från min ring så jag har ingen ring. Vi ska köpa nya ringar båda två och är mest inne på titan. :)

    Vi har även två små barn som kommer att vara 4,5 respektive 2år när bröllopet hålls, vette tusan hur man ska lösa det bara. De ska vara med till en början, men de kan ju inte vara med hela kvällen, dels kommer de inte orka det och dels känns det inte bra att låta dem vistas i en alkoholstinn miljö. Några tips? De har jättebra och nära kontakt med sina mor och far föräldrar men de kommer ju givetvis vara med på bröllopet. 

  • ellie0­1
    Äldre 17 Jul 08:14
    #42

    Vi har inte köpt något än, jag vill börja köpa alla saker till mina bridesmaid boxes som jag tänkte ge i mars/april då planeringen kickar igång på rikigt :) åhh längtar såå!  jag har hittat de sötaste sidenbadrockar där det är broderat "Bridesmaid" eller "Maid of Honor" på ryggen, alla ska ha ljus rosa och jag en vit där det står "Bride". :) 
    I samma veva kommer vi säkert köpa till hans groomsmen. 

    Jag får nog svar på alla mina frågor nu i oktober när vi besöker lokalerna, vet ju inte än om vi får dekorera med egen decor eller om det måste komma igenom hotellet. :/ 

    En av mina närmsta vänner som är designer (a.nordin) ska sy min klänning så det har vi börjat på! :)

    filibustern dom gör jättefina träskor! anordin.com
     

  • Äldre 17 Jul 09:06
    #43
    bröllop2015 skrev 2013-07-17 08:10:19 följande:
    Åh vilken bra grupp! Vi planerar också bröllop till 2015, vi firar 10 år tillsammans hösten 2015 så vi tänkte gifta oss på sommaren, det är på tiden nu hehe. Vi har tänkt oss en budget på ca 30 000, och stilen ska vara lite vintage. Har kollat runt på lokaler och blir galen på hur dyrt det är överallt, men vi funderar även på att hyra stooora festtält med tillhörande bord och stolar och ha festen antingen hemma (på en stor åker) eller om vi hyr någon liten festlokal och använder deras tomt (men framförallt toaletter) vid havet. Vi ska även ha en borgelig vigsel och jag vill ha en sån bröllopsbåge har jag tänkt.

    Såg att ni diskuterat förlovning, vi är faktiskt förlovade två gånger. Dels en gång när vi var 16 och sen förlovade vi oss igen "på riktigt" när vi var 20, min sten lossnade dock från min ring så jag har ingen ring. Vi ska köpa nya ringar båda två och är mest inne på titan. :)

    Vi har även två små barn som kommer att vara 4,5 respektive 2år när bröllopet hålls, vette tusan hur man ska lösa det bara. De ska vara med till en början, men de kan ju inte vara med hela kvällen, dels kommer de inte orka det och dels känns det inte bra att låta dem vistas i en alkoholstinn miljö. Några tips? De har jättebra och nära kontakt med sina mor och far föräldrar men de kommer ju givetvis vara med på bröllopet. 
    firar ni oxå 10 år tillsammans 2015? :D får man fråga vilket datum? 
  • Äldre 17 Jul 09:21
    #44

    Vi planerar också att gifta oss 2015, nån gång under sommaren! Vi studerar fram till 2014, och förlovade oss i höstas! Förhoppningsvis går allt som vi vill och ju kommer ha råd att gifta oss 2015, annars får vi ta 2016!

  • Äldre 17 Jul 21:53
    #45

    ellie01 - åh, det med sidenbadrockarna lät ju kul! :) Vad ska du mer ha i?

  • bröllo­p2015
    Äldre 18 Jul 06:59
    #46
    filibustern skrev 2013-07-17 09:06:12 följande:
    firar ni oxå 10 år tillsammans 2015? :D får man fråga vilket datum? 
    Vad roligt med någon mer som firar då! Den 10/10 (så vi förlovade oss på riktigt den 10/10 -10). Och jag kollade upp vilken dag det var år 2015 och det var en lördag så nu börjar jag fundera på om vi ska köra på ett höstbröllop, de är ju inte det lättaste att hitta info om, det verkar inte vara så vanligt. Men det hade varit ett roligt sätt att fira 10-års dagen på! Skrattande
  • ellie0­1
    Äldre 18 Jul 07:40
    #47
    Sudditjuven skrev 2013-07-17 21:53:49 följande:
    ellie01 - åh, det med sidenbadrockarna lät ju kul! :) Vad ska du mer ha i?
    Jag vet inte riktigt än, ögonbinden/ögonmask sån man sover med, lite färgteman, tänkte en liten flaska rosé. Finns ett gott men billigt vin som hetter Mathews (tror jag det stavas) som finns i småflaskor. Vill gärna ge passfordal och nametag till resväskan men vi får se hur mycket allting blir :) 
    Tänkte göra boxarna så att dom ser ut som en Tiffany box också! Måla den turkos och knyta ett vitt sidenband och skriva Ellie & Co 

    Vad tänkte du ha i? Jag behöver massvis med ideer!  
  • Äldre 18 Jul 07:44
    #48
    bröllop2015 skrev 2013-07-18 06:59:08 följande:
    Vad roligt med någon mer som firar då! Den 10/10 (så vi förlovade oss på riktigt den 10/10 -10). Och jag kollade upp vilken dag det var år 2015 och det var en lördag så nu börjar jag fundera på om vi ska köra på ett höstbröllop, de är ju inte det lättaste att hitta info om, det verkar inte vara så vanligt. Men det hade varit ett roligt sätt att fira 10-års dagen på! Skrattande
    den 16/12 05 blev vi ilag. den 30/10 09 förlovade vi oss. jag hoppas vi gifter oss 2015. har också önskat om ett höstbröllop. men mest för att det verkar så bra årstid. kan vara varmt, kan vara kallt. och så är det ju så vacker årstid! har föreslagit 5 september.. men min karl är inte så entusiastisk... än... :P men har sagt att han får bestämma datum. jag bara föreslog 5/9. (så vi har inget sammanhängande datum nej :P)
    och nog finns det info om höstbröllop! googla! har en hel mapp på datorn med nedtagna inspirationsbilder. har visat gubben några av dom och han gillar temat - skog. kan ju lägga upp några.. 




    vi älskade den här caketoppern :P 





    men det som är så bra med "skog" är att då spelar det ingen roll vad för årstid det är, det kan vara likväl en sommarskog  eller en vinterskog, som en höstskog. och mycket av temat kan vi ju göra själv eller be en av karlns farbröder om, då han är pensionerad träslöjdslärare, och han och den sidan av släktet har MYCKET ved och så. gå in på etsy och sök på autumn wedding eller nåt! 
  • bröllo­p2015
    Äldre 18 Jul 08:49
    #49

    Åh tack för all inspiration! Skrattande Älskar tårtfaten gjorda av träd, det kan min pappa fixa utan problem till oss dessutom. 

    Är det bara jag som redan känner lite stress och funderingar över hur man ska hinna dekorera lokalen när man bara hyr ett dygn? Så man inte är helt slut lagom till bröllopet startar. Visst kan man delegera men att delegera allt känns lite trist när man jobbat så hårt med att få det som man vill ha det, och då kanske de som fixar dekorationerna lägger sakerna på ett annat sätt än man tänkt sig? Nojjig brud här ;) 

  • ellie0­1
    Äldre 18 Jul 11:02
    #50
    bröllop2015 skrev 2013-07-18 08:49:14 följande:
    Åh tack för all inspiration! Skrattande Älskar tårtfaten gjorda av träd, det kan min pappa fixa utan problem till oss dessutom. 

    Är det bara jag som redan känner lite stress och funderingar över hur man ska hinna dekorera lokalen när man bara hyr ett dygn? Så man inte är helt slut lagom till bröllopet startar. Visst kan man delegera men att delegera allt känns lite trist när man jobbat så hårt med att få det som man vill ha det, och då kanske de som fixar dekorationerna lägger sakerna på ett annat sätt än man tänkt sig? Nojjig brud här ;) 
    Ett tips som jag lärde mig ifrån ett projekt jag drev på min högskola var att visa alla som ska hjälpa till någon dag innan exakt hur allt ska ligga/se ut och att ge var och en ett ansvarsområde/station. "Anna" lägger ut tallrikar och "Peter" ansvarar för takdekoration.  
    Lägg allting i små lådor/påsar och skriva tydligt: "sidenband", "rosblad" etc. och stapla i den ordning de ska dekoreras, samt kategorisera: "mat", "centerpieces", "takdekoration". På så sett blir ingen förvirrad (förhoppningsvis)

    Sen så lägger ni ut allting kvällen innan, så det är klart, blommorna (som ni ska sådana) får tas ut på morgonen eller strax innan, lägg det ansvaret på någon du litar ditt liv till, tex MoH eller toastmaster.

    Inte nojig alls, det är din dag och det är klart att allt ska vara perfekt  allt annat är oacceptabelt! (bridezilla här haha) Om du visar alla som ska hjälpa till exakt hur du vill ha det, och förklarar för kanske dina tärnor så kommer även de att bli små Hitlers som kommer att se till att allt blir rätt :) 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!