• Äldre 14 Jul 22:46
    674117 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    674117

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Lindij­oo
    Äldre 15 Jul 21:42
    #21
    Sudditjuven skrev 2013-07-15 20:47:57 följande:
    Lindijoo - ingenting ännu! Däremot ska jag och min m2b pyssla ihop små lådor till våra tilltänkta tärnor, marsalkar och "bröllopskoordinatorer" med lite info om bröllopet (färgtema t ex) och ett personligt brev där vi förklarar varför vi vill att de ska vara nyckelpersoner på vårt bröllop. :) Mina tärnor är ju i princip redan tillfrågade och min "bröllopskoordinator" vet väl om det också.. men det känns mer officiellt om man ger dem något.
    Låter jättemysigt! Har ni redan bestämt färgtema? 
  • Äldre 15 Jul 21:50
    #22
    Lindijoo skrev 2013-07-15 21:42:09 följande:
    Låter jättemysigt! Har ni redan bestämt färgtema? 
    Jajamän! :) 
    Ivory, nude, pastellrosa, pastellgrön och grön. 



    Och här är min ring. Titan med sidenmatt finish i mitten och blank finish på sidorna. CZ-sten. Den är rätt bred (7mm) så tanken är att det ska bli en riktig tunn vigselring sedan, med stenar. Vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag valde den.. hjärtat kanske? För det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. :) Inte särskilt dyr heller, lade ut en tusenlapp! 
    Valde titan eftersom att jag inte gillar guld och jag ville ha någon starkare metall än silver. Vitguld var för dyrt.


  • ellie0­1
    Äldre 16 Jul 07:59
    #23
    Lindijoo skrev 2013-07-15 21:40:55 följande:
    Hörnni, är ni förlovade allihopa? Vad har ni valt för förlovningsringar?
    Har lite huvudbry här. Vi ska förlova oss snart ((Solig)) 
    Jag tittar mkt på engelska sidor, verkar vara mkt billigare än här i sverige och finns mer att välja på.  Men vågar man köpa nåt man inte sett IRL? Berätta gärna om era förlovningar!
    Vad spännande! Många auktionshus har otroliga ringar, som man ofta kan få till ett bättre pris än marknadspriset. kolla in Kaplans eller Barneby. 

    Jag är som sagt förlovad med en amerikan så vi valde inte ut några ringar tillsammans, och han har ingen ring på sig förrens självaste bröllopet.  Min ring är hans farmors diamant satt på en platium ring, jag älskar Tiffany & Co´s signatur ring, så min m2b gjorde så att den ser exakt ut som den. (Dom lyssnar visst ibland :P ) 

  • Äldre 16 Jul 09:03
    #24

    Se om det har funkar... har lite strul med bilder har pa BT :) men det har ar vara bords dekorationer

  • Äldre 16 Jul 09:04
    #25

    hmmm.... Det gick ju inte haha! Undrar vad jag gor for fel? Hm.... Ska forsoka igen :)

  • Äldre 16 Jul 09:06
    #26
  • Äldre 16 Jul 09:07
    #27

    Naha... Det har med jag och teknik.... Inte sa bra kombination haha!

  • Äldre 16 Jul 09:50
    #28

    Suddis- Det är så bra att ha dig med i tråden! "Brudföljesaskarna" låter som både ett praktiskt tydligt och fint sätt att kicka igång deras roller på riktigt. Hur engagerade är de nu? När tänker du ge dem askarna? Jag har pratat lite med de närmaste men det känns lite tidigt att göra mer än så än.

    Lindijoo - Jag tittade runt på ringar från massor av olika märken innan vi gick till guldbutikerna i stan för att prova på fingret. Det var en liten butik där vi blev väldigt fint bemötta och fick sitta lite avsides och prova precis så många ringar vi ville. Sedan kom vi tillbaka en andra gång för att prova lite till och då kändes de från första gången fortfarande alldeles rätt. Sedan provades storlek ut och fästmannen beställde inskription. Jag har en ring från Schalins, "Donau" med 0,2c diamant, den kostade drygt 9000. Fästmannen har en stor, bred, tjock guldring à la sagan om ringen typ, den kostade knappt 9000. Jag tänkte inte ens på att man kan köpa ringar över nätet eller så och jag vet att liknande ringar går att få billigare (t.ex. på guldfynd men tanten som jobbar där är så otroligt otrevlig). Tja, det jag vill komma till är nog att mina tips är att titta runt mycket så att du känner in vad du vill ha för slags ring, gå sedan och prova om du tycker det är mest bekvämt med en ring som är "kantig" eller någon som är rundad, prova ut storlek. Sedan när du vet det borde det ju gå bra att beställa även en ring man inte provat? Om det är helt fel borde man väl kunna lämna tillbaka?

    ellie - jag måste ju säga att jag diggar din ring! Liknar min en del fast med MYCKET större diamant. ;) 

  • Äldre 16 Jul 10:06
    #29

    Artemiss - Inte jätteengagerade, men jag förstår dem. Flört Min "bröllopskoordinator" är dock jättetaggad, hon har redan koll på klänningar och så, haha! 
    Jag tror att vi siktar på att ge askarna till våren faktiskt. Då är vi väldigt tidigt ute, men hellre det än för sent. Tänker mig att de verkligen får tänka genom om de vill vara med i vårt team. Det är ju trots allt en väldigt stor och ärofylld grej att få vara nyckelperson på ett bröllop. 

    ellie01 - åh så läcker ring!

    Cammyr - men vad konstigt.. det har aldrig strulat för mig. Förvånad 

  • Lindij­oo
    Äldre 16 Jul 10:27
    #30
    ellie01 skrev 2013-07-16 07:59:32 följande:
    Vad spännande! Många auktionshus har otroliga ringar, som man ofta kan få till ett bättre pris än marknadspriset. kolla in Kaplans eller Barneby. 

    Jag är som sagt förlovad med en amerikan så vi valde inte ut några ringar tillsammans, och han har ingen ring på sig förrens självaste bröllopet.  Min ring är hans farmors diamant satt på en platium ring, jag älskar Tiffany & Co´s signatur ring, så min m2b gjorde så att den ser exakt ut som den. (Dom lyssnar visst ibland :P ) 

     


    Tack Haha ja ibland gör dom det! Fin ring, verkligen! Jag är också inne på platina-ring. 
    Sudditjuven skrev 2013-07-15 21:50:44 följande:
    Jajamän! :) 
    Ivory, nude, pastellrosa, pastellgrön och grön. 

    Och här är min ring. Titan med sidenmatt finish i mitten och blank finish på sidorna. CZ-sten. Den är rätt bred (7mm) så tanken är att det ska bli en riktig tunn vigselring sedan, med stenar. Vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag valde den.. hjärtat kanske? För det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. :) Inte särskilt dyr heller, lade ut en tusenlapp! 
    Valde titan eftersom att jag inte gillar guld och jag ville ha någon starkare metall än silver. Vitguld var för dyrt.


     


     


    Hahaha va rolig du är! Men de e rätt, man ska vara förberedd!
    Fin ring, bra med titan som är så tåligt!
    Artemiss skrev 2013-07-16 09:50:40 följande:
    Suddis- Det är så bra att ha dig med i tråden! "Brudföljesaskarna" låter som både ett praktiskt tydligt och fint sätt att kicka igång deras roller på riktigt. Hur engagerade är de nu? När tänker du ge dem askarna? Jag har pratat lite med de närmaste men det känns lite tidigt att göra mer än så än.

    Lindijoo - Jag tittade runt på ringar från massor av olika märken innan vi gick till guldbutikerna i stan för att prova på fingret. Det var en liten butik där vi blev väldigt fint bemötta och fick sitta lite avsides och prova precis så många ringar vi ville. Sedan kom vi tillbaka en andra gång för att prova lite till och då kändes de från första gången fortfarande alldeles rätt. Sedan provades storlek ut och fästmannen beställde inskription. Jag har en ring från Schalins, "Donau" med 0,2c diamant, den kostade drygt 9000. Fästmannen har en stor, bred, tjock guldring à la sagan om ringen typ, den kostade knappt 9000. Jag tänkte inte ens på att man kan köpa ringar över nätet eller så och jag vet att liknande ringar går att få billigare (t.ex. på guldfynd men tanten som jobbar där är så otroligt otrevlig). Tja, det jag vill komma till är nog att mina tips är att titta runt mycket så att du känner in vad du vill ha för slags ring, gå sedan och prova om du tycker det är mest bekvämt med en ring som är "kantig" eller någon som är rundad, prova ut storlek. Sedan när du vet det borde det ju gå bra att beställa även en ring man inte provat? Om det är helt fel borde man väl kunna lämna tillbaka?

    ellie - jag måste ju säga att jag diggar din ring! Liknar min en del fast med MYCKET större diamant. ;) 
    Härligt!
    Ja vi får ge oss ut igen, slank in på guldfynd eller va det nu var för ett tag sen men dom hade inget kul. 
    Hm, ska leta upp butiker i närheten helt enkelt och börja där! Precis som du skrev så får man ju skicka tillbaka ringarna om man inte blir nöjd. Tack
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!