• Äldre 14 Jul 22:46
    676583 visningar
    3624 svar
    +2
    3624
    676583

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Äldre 15 Jul 09:17
    #11

    Hej hej tjejer! jag hoppar in har! Vilken bra trad! :D Jag och min h2b gifter oss i Boras omradet 13 juni 2015 :) Kanns langt borta nu. Men jag har redan borjat pyssla! Ebay ar min van haha! Har borjat gora vara inbjudningar, bords dekorationer och sa ska jag borja brodera vara bords namn. M2B ar surfare sa vi ska dopa borden efter surf platser han gillar och jag ska brodera en surfbrada och nagot australienskt pa alla bords namn skyltar :S (han ar australiensare) onska mig lycka till! Haha! Har inte broderat sedan jag gick i Nian! Ett ANTAL ar sedan! Jag hoppas att det kommer se fint ut och inte for mycket! men borjar med bradan sen far vi se hur det ser ut! vara farger ar Royal blue, hot pink och vitt. :) Vi ska ha ungefar 70-75 gaster om alla kommer. Varan budget forsoker vi halla till nagot runt £3500. Ska ha afternoon tea och sen buffet med mat. Tartan bakar jag sjalv, ar inte sa noga med den bara den ar god haha! M2b vill ha en kak buffet med sa ska fraga syrran om hon kanner for att baka lite med haha :) Far se hur det har blir! :D

  • Äldre 15 Jul 14:04
    #12

    Hej !

    Jag är ny här, min sambo friade i fredags (12/7-2013) nere vid havet i Helsingborg. JAG är sååå lycklig.

    Iafall blir det bröllop sommaren 2015.
    Och vad jag längtar!
    Har dock inte kommit så långt med planeringen men detta forum verkar ju kanon att få bolla ideér med folk här :)

    // Zarah 

  • Äldre 15 Jul 19:20
    #13

    Cammyr, kan du inte visa lite bilder? :)

  • Äldre 15 Jul 19:58
    #14

    hoppar väl in här också. har varit med i "mammatråden" till denna. :P 

    förhoppningsvis gifter jag och min fästman oss 2015. det, tidigare eller inte alls tycker jag :P datum är inte satt och jag sa igår att jag vill gifta mig 2015 så han får bestämma datum. punkt.  :P

    vad har vi diskuterat och kommit överens om under de senaste 5 åren? 
    - litet bröllop. kanske max 25-30 pers.
    - Han ska fixa min brudbukett. (jag får inte veta ett nå! ganska spännande, fast kontrollfreaken inom mig blir lite upprörd)
    - gifta oss i kyrka. är väl ganska bestämt.
    - min klänning är inköpt sen länge, är dock orolig att den inte passar min kropp, trots att den är så vacker! (har tyvärr ingen bild)

    ååå de e väl det.. som vi har kommit överens om i alla fall. :P sen har jag ju massa idéer som bara väntar på att han ska bestämma datum så jag kan berätta dom (vill inte överfalla honom med idéerna innan:P)

  • Lindij­oo
    Äldre 15 Jul 20:24
    #15

    Sudditjuven: Åh vad köpte du till tärnorna??

  • Lindij­oo
    Äldre 15 Jul 20:26
    #16

    filibustern: vad är det för klänning du har köpt? Märke/modell? 

  • Äldre 15 Jul 20:34
    #17
    Lindijoo skrev 2013-07-15 20:26:00 följande:
    filibustern: vad är det för klänning du har köpt? Märke/modell? 
    köpte den begagnad på blocket för 1000spänn. är visst en nixa enl. lappen :P har inte hittat vilken modell, men detta är väl det närmaste jag kommer. (kan ju vara den också) min är helt enkelt axelbandslös, har pärlor på bystan och ytströdd över hela kjolen, liitet släp och två rosor på höften, men det sysns som denna bild har lite mindre släp an vad jag har. tycker verkligen om den, men som sagt, är orolig att den gör min kropp orättvisa, är itne så lång nämligen. (158), väger drygt 60. så jag är ju inte tjock, men inte vältränad/smal heller. men jag gillar min kropp och vill framhäva den.

  • Äldre 15 Jul 20:34
    #18

    ne. det är nog inte denna. min har en slits i yttersta kjolen.. 

  • Äldre 15 Jul 20:47
    #19
    Lindijoo - ingenting ännu! Däremot ska jag och min m2b pyssla ihop små lådor till våra tilltänkta tärnor, marsalkar och "bröllopskoordinatorer" med lite info om bröllopet (färgtema t ex) och ett personligt brev där vi förklarar varför vi vill att de ska vara nyckelpersoner på vårt bröllop. :) Mina tärnor är ju i princip redan tillfrågade och min "bröllopskoordinator" vet väl om det också.. men det känns mer officiellt om man ger dem något.
  • Lindij­oo
    Äldre 15 Jul 21:40
    #20

    Hörnni, är ni förlovade allihopa? Vad har ni valt för förlovningsringar?
    Har lite huvudbry här. Vi ska förlova oss snart ((Solig)) 
    Jag tittar mkt på engelska sidor, verkar vara mkt billigare än här i sverige och finns mer att välja på.  Men vågar man köpa nåt man inte sett IRL? Berätta gärna om era förlovningar!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!