• Äldre 13 Jul 21:59
    7105 visningar
    23 svar
    23
    7105

    Ångest över min kropp, ensam?

    Jag har väl en ganska okej kropp bortsätt från en mage som gör som den vill. På morgonen är jag och magen bästa vänner men så fort jag ätit något bli vi värsta fiender.

    Jag är heller inget fan av träning. Jag har inte råd med sats, friskis & svettis och allt vad de heter. Behöver tips och peppning! Jag vill ha bra självförtoende över min kropp så jag kan glänsa på vår bröllopsdag!


  • Svar på tråden Ångest över min kropp, ensam?
  • Boring­brick
    Äldre 14 Jul 20:34
    #11

    Jag är en sån med noll motivation till att träna och gå till gym osv, men man vill ju ändå ha en bra kropp så jag började göra "plankan" 1-1,5 min varje kväll, nu har jag hållit på i drygt en månad och ser redan resultat. Magen är plattare och man börjar se magmusklerna tydligare. I början behövde i alla fall jag påminna mig själv om att göra det varje kväll, men nu går det så gott som per automatik. Kanske inte är superkul men det är mitt tips på bra och lätt magträning som inte kräver så mycket tid och engagemang.

  • Äldre 14 Jul 20:53
    #12

    Håller med de andra om att man måste göra det till en rutin, att träna. Inte känna efter för mycket, utan har man planerat ett träningspass så ska man göra det. Man tänker ju inte på morgonen "Vill jag gå till jobbet? Nää, jag skiter i det" och på samma sätt ska man försöka att inte hoppa över allt för många träningstillfällen. Visst kan kroppen säga nej ibland, och då ska man lyssna, men ibland säger den nej av ren bekvämlighet :) Så försök planera in ett träningspass då och då, typ dans eller en powerwalk med plankan som avslut, och se det som något som "ska" göras. Det kommer kännas bra efteråt!

  • schmoc­k
    Äldre 15 Jul 09:14
    #13

    Du måste äta regelbundet. Dra ner på laktos och kolhydrater. Det har hjälpt min mage oerhört mycket. Äter jag dåligt får jag betala för det dagen därpå.

  • Äldre 15 Jul 10:38
    #14

    Tack för alal råd! Just denna vecka har jag "röda veckan" så då märks det knappt att jag äter bra eller dåligt ändå. Men jag ska försöka hitta en träningsform som passar mig och dra ner ännu mer på kolhydrater. Det finns ju delade meningar med det där med kolhydrater. För mig handlar det mest om att inte ha en balongmage på bröllopsdagen ;)


  • Äldre 19 Jul 23:14
    #15

    Jag har fått kort på SATS och har bokat in lite träningspass inför nästa vecka :)


  • VI2013­0831
    Äldre 20 Jul 08:12
    #16

    Angående gluten och laktos: Du borde nog gå och testa dig på riktigt och se om du är laktos och glutenintollerant. Isåfall måste du lägga om kosten helt. Ät mer regelbundet och dra in på kaffet, speciellt på tom mage. Det blir min mage lätt uppblåst av. Ägg och proteiner överlag mättar bra. Hellre knäckebröd än vanligt bröd om du ska äta bröd.    Angående träning: Det finns massa bra appar på telefonen med styrkeövningar som man kan göra hemma. Skaffa dig ett par hantlar där man kan ändra vikterna och en pilates/gymboll. På www.gymglam.se tillexempel finns massa bra övningar. Att träna är ju bra rent allmänt, man mår så mkt bättre!  


  • Äldre 22 Jul 14:55
    #17
    VI20130831 skrev 2013-07-20 08:12:14 följande:
    Angående gluten och laktos: Du borde nog gå och testa dig på riktigt och se om du är laktos och glutenintollerant. Isåfall måste du lägga om kosten helt. Ät mer regelbundet och dra in på kaffet, speciellt på tom mage. Det blir min mage lätt uppblåst av. Ägg och proteiner överlag mättar bra. Hellre knäckebröd än vanligt bröd om du ska äta bröd.    Angående träning: Det finns massa bra appar på telefonen med styrkeövningar som man kan göra hemma. Skaffa dig ett par hantlar där man kan ändra vikterna och en pilates/gymboll. På www.gymglam.se tillexempel finns massa bra övningar. Att träna är ju bra rent allmänt, man mår så mkt bättre!  
    Tack så mycket för tipsen :)
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 23 Jul 22:00
    #18

    Shit ts har precis dom rutinerna du beskriver äter aldrig frukost bars kaffe småäter och jobbar inom vårde på morgonen är jag också vän med magen och jag vill också träna men tar mig inte dit ;)

  • sansun
    Äldre 23 Jul 23:32
    #19

    Rockring med vikt, lätt å roligt.  
    Vanliga hederliga promenader.
    Hopprep.
    Sen har jag en mojäng som jag bara ÄLSKAR! Har fått otaliga kommentarer för min mage både innan och efter 2 barn (båda inom 14 månader)  Den heter AB revolutionasier (tror jag :-O ) Köpt via Twins eller Tv shop. MEN den funkar verkligen. Är som en "gunga för bäckenet" när man gör sit ups. Man hamnar i rätt ställning, sliter inte på ryggen i onödan och kan dessutom variera benställningen.  

    Men jag rekomenderar att satsa på en rutin som funkar i hemmet. Eftersom jag är LAT till naturen så kan jag inte få till gym besök osv utan måste kunna fixa det hemma. 

    åsså det viktigaste av allt brudar! TRO på er själva!

     

  • Äldre 23 Jul 23:38
    #20

    sansun - var får man tag på rockringar med vikter? hittar bara sådana där vanliga i plast. Rynkar på näsan

  • CicciR
    Äldre 24 Jul 05:34
    #21

    Oj oj oj vi e nog många.... vet precis hur du har de =/

    Jag har "börjat" träna massa gånger, men har inte lyckats en enda gång.. fören denna gången.

    Jag hade nått en vikt där jag tyckte att allt jag hade på mej satt som korvskinn =(

    Nu jävlar... jag började på ZUMBA de e såååå roligt o super effektivt.. går 2ggr i veckan, promenerar mycket med hundarna o squats morgon o kväll och det viktigaste... bort med alla mina glass begär på kvällen, en god macka framför en film... nej bort bort...

    Jag gick in stenhårt för detta o lyckades verkligen ha koll på mej själv...
    5 månader senare..... -15 kg.

    Vi kan om vi vill..

    Om de nu e detta som e problemet... kanske ska kolla just gluten o så 

    Heja heja.. hoppas att de löser sej <3 

  • unnown
    Äldre 24 Jul 06:53
    #22

    Tjo.Jag brukade vara en riktig soffpotatis som inte har tid med nånting känns det som, allra minst åka in till gymmet eller dylikt för att träna. Det var då jag hittade Bodyrock. Det tar ca 12 minuter och med massor av alternativ om man inte är på samma träningsnivå som Lisa. Ge det en chans det funkar riktigt bra!!!

     

  • Äldre 24 Jul 09:14
    #23

    Jag har börjat lägga om min kost. Äter knappt vitt bröd. Mindre kolhydrater. Fungerar ganska bra i alla fall. sen har jag börjat tränat lite på sats. Jag har testat att träna hemma men hemma har jag så mycket annat som "känns viktigare". Att kunna gå iväg och unna min kropp motion var enda lösningen för mig.
    Någon annan här som kör lite LCHF? 

    Men för er andra kanske hemma-träning fungerar bättre. Alla måste hitta sitt sätt. :)

    Jag har försökt dricka mindre kaffe. Går väl sådär. Kaffe är min "drog". Men har börjat dricka te på kvällarna. Jag intalar mig i alla fall att det är nyttigt. ;)

    Sen är väl det största problemet att min m2b kan äta vad han vill utan att gå upp i vikt. Han köper hem cola, kakor, you name it! Jag brukar dricka EN klunk cola av honom, ur hans glas. Då kan jag känna att jag inte behöver ett glas och suktas inte lika mycket :P Man får väl hitta sina knep antar jag.


Svar på tråden Ångest över min kropp, ensam?