• CoG
    Äldre 9 Jul 12:43
    7606 visningar
    3 svar
    3
    7606

    Träna hemma Tapout XT?

    Är det någon här som gett sig sjutton på att klara hela programmet i 90 dagar och sedan fått ett bra resultat?

    Jag tror inte på mirakelpiller eller redskap som ska användas 5 min/ dag för att man ska få en stark kropp och bättre hälsa.
    Min blivande kollar en hel del på MMA och då det dök upp ett paket med dvd´s på tvins (tv-shop) och han verkade intresserad, då beställde jag det omgående.
    I vårat förhållande är det jag som är mest aktiv och rör på mig, men han som också har diabetes (typ1) rör på sig betydligt mindre nu på senaste tiden och det är ju synd.

    VI har fått hem paketet och eftersom att vi har barn så har vi valt att turas om på kvällarna med träningen.
    Vi har ett tvrum med bioduk så att instruktören och hans lilla gäng nästan blir i naturlig storlek, man blir mer peppad om man inte tränar ensam ;)

    Man får ju träna efter bästa förmåga såklart och hoppas att det ska bli lättare och lättare för varje vecka om man bara lägger manken till. Speciellt lätta övningar är det inte och tempot är högt.

    Upplägget verkar bra 3 tuffa pass och sedan ett yoga pass, 2 tuffa pass och sedan en dags vila och man tränar ju alla muskelgrupper såklart.

    Det skulle vara kul att höra om andra testat/ börjat eller funderat på att testa det här hemma.

    Ni som inte vet vad det är, kolla Tapout XT på youtube.

  • Svar på tråden Träna hemma Tapout XT?
  • Äldre 12 Nov 06:54
    #1

    Jag har också kollat in Tapout och funderar på att köpa. Men vill ju också höra andras erfarenhet om hur det funkar. Jag är ingen aerobic eller stepup tjej, utan gillar lite intensivare grejer :) hur har det funkat för dig tycker du CoG? Nu har det ju gått ett tag.. :)

  • Äldre 12 Nov 12:07
    #2

    Jag och min karl provade på Tapout XT. Vet inte vad jag ska säga förutom att träningen är asbra men skitjobbig så vi gav faktiskt upp för att det var för tufft för oss. Men det vi orkade köra gav absolut resultat!

    Måste erkänna att första gången jag provade så höll jag på att kräkas redan vid uppvärmningen och jag är inte otränad. Men det var rätt kul också och jag blev motiverad av att se min man träna också.

  • CoG
    Äldre 12 Nov 14:16
    #3

    Vi körde tapout i nära 3 månader, det var ritkigt bra och tufft.
    Men att både jobba heltid, ha två barn och träna 6dagar/ vecka funkar inte i längden.
    Vi blev båda tokförkylda och det har inte släppt taget riktigt än.

    Jag ska plocka upp träningen igen då jag känner mig lite piggare men göra ett eget träningsschema med tapout ca 3ggr/ vecka och förrutom det ta promenaderm jogga eller liknande för att komma ut och röra på mig. Det blir lite trist att bara träna inne.

    Efter 3 månader syntes fina resultat både mage, armar och ben!


     

Svar på tråden Träna hemma Tapout XT?