• Äldre 8 Jul 23:23
    43100 visningar
    231 svar
    231
    43100

    Jönköpingsbrudar 2014 :)

    Tänkte se om jag hittar fler i Jkpg trakten som gifter sig 2014?! Hade varit roligt att ha en tråd och utbyta idéer och tips :) Vi gifter oss 28/6-2014 i Järstorpskyrka och har festen på Cafe Lustfyllt i Habo! Längre än så har vi inte kommit! Vart och när ska ni gifta er?


    Jönköping 2014
  • Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)
  • Äldre 9 Jul 06:51
    #1

    Hej! Vi gifter oss 2/8 2014 i Kristine kyrka och festen kommer hållas på Tvetagården i Huskvarna. Hur långt har ni kommit i planeringen? :)

  • Äldre 9 Jul 08:50
    #2

    Roligt att man inte är ensam ;) Jag har bokat festlokal, håller på med gästlistan, samlar inspiration till att göra egna inbjudningskort mm! Sen har jag inte gjort så mycket mer! Tänkte börja planera på riktigt efter sommaren! Ska bli sååå roligt! Hur långt har du kommit? Hur många gäster ska ni ha?

  • Äldre 9 Jul 08:54
    #3

    Vi har bokat lokal, kyrka, fotograf o catering. Tog allt "stort" på en gång så att säga :) På gästlistan är det ca 85-90 namn som det ser ut nu. Hur många gäster ska ni ha? Vi är i full gång o letar dekorationer som passar o vi letar också inspiration till inbjudningskort :)

  • Äldre 9 Jul 09:02
    #4

    Vi gifter oss den 24/5 i Rogberga kyrka, och kommer ha festen på Huskvarna Stadshotell. Kul med en Jkpgs-tråd när jag själv inte är från trakten, bra med tips och så!

  • Äldre 9 Jul 09:51
    #5

    Pnufs: vi ska ha ca 105 gäster. Ska bli riktigt roligt att planera allt :) Vill du göra egna kort också? Eksson: kul att du också hittat hit! Vart kommer du ifrån?

  • Äldre 9 Jul 10:02
    #6

    Ganska många gäster på båda våra bröllop då alltså :) Ja, vi ska pyssla ihop något eget, mest för att vi båda tycker det är så kul att pyssla :) Känns kul att hitta fler "Jönköpingsbrudar" som man kan byta tips med :)

  • Äldre 9 Jul 10:09
    #7

    Jag är ifrån Sthlm, och vi bor där också. Men sambon är uppväxt i Huskvarna och det känns på något sätt mycket mysigare, och gillar verkligen Stadshotellet. När ni säger att ni ska göra egna inbjudningskort, är det "riktigt" pyssel då? Och ska ni göra allt på samma sätt, men placeringskort och festprogrammen och så? Själv gör jag allt själv, fast i photoshop:)

  • Äldre 9 Jul 12:15
    #8

    Förmodligen blir det en kombination av "riktigt" pyssel och "datapyssel" för oss. Vi kommer nog göra det mesta i samma stil, men vigselprogrammen får nog vara ganska enkla tror jag. Festprogrammen får vi nog bara göra omslaget till, resten vill vårt värdpar ska vara hemligt :)

  • Äldre 9 Jul 15:45
    #9

    Ah jag förstår spännande att värdparet ska göra festprogrammen! Det hade nog inte mitt kontrollbehov klarat av;) En sak som jag tycker är så svårt, med tanke på att jag inte bor där är vart man ska fixa håret och sminket. Är det något som ni funderat på? Eller har tips på?

  • Äldre 9 Jul 15:59
    #10

    Jag har också kontrollbehov kan jag lova :P Men vårt värdpar vill ha med vissa överraskningar osv i festhäftet och det kan jag tycka är lite spännande :) Jag tycker också det är svårt med hår och smink, jag är inte uppvuxen här så jag har ingen frisör som är "min" eller vad man ska säga.. Vill heller inte att det ska kosta för mycket.. Så om ni hittar nån så tipsa gärna :)

Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)