• Äldre 8 Jul 09:28
    6440 visningar
    10 svar
    10
    6440

    Jamaica, Aruba, Kuba?

    Någon som varit i någon av dessa länder och kan ge lite tips? 


  • Svar på tråden Jamaica, Aruba, Kuba?
  • Äldre 8 Jul 10:26
    #1

    Jag är också nyfiken för vi planerar smekmånad på Aruba. Är ni sugna på alla 3?

  • Äldre 8 Jul 13:48
    #2

    Ja vi har inte riktigt bestämt oss :) Jag vill vara i en stad som inte är "för turistig" men ändå trygg. Sen handlar det ju om ekonomin också förståss. 


  • Äldre 8 Jul 14:09
    #3

    Jag vet inte hur situationen på Jamaica ser ut idag, det är bäst att ni kollar UD. Men för tre år sedan bröt våldsamma strider ut, flygplatser stängdes och svenskar rekommenderades att åka hem.

    Kuba är jättefint. Det finns en hel del turister i Havanna, men inte så att det stör. I staden finns mysiga restauranger och väldigt mycket fin bebyggelse. Folket är vänliga, men de lever under en viss politisk press. Låt bli att tala politik och ifrågasätta så att ingen av de kubaner ni träffar hamnar i trubbel. Som turist tror jag inte att det finns något att bekymmra sig över med säkerheten. Det är ganska billigt, fast det beror ju på vad man jämför med. Man kan göra fina dagsutflykter på landsbygden, titta på odlingar, rida, osv. Vägarna är jättebra.

    Har inte varit på Aruba. Bilden jag har fått är att det är fin natur, fina stränder, men inte så mycket att göra förutom dykturer och så. Och dyyyrt.

  • Äldre 8 Jul 19:20
    #4

    Till julen hoppas vi att komma iväg till Jamaica, Kuba, Mexico eller Dominikanska. Aruba är ett drömresemål men det är dyrt :)

  • lavale­tta
    Äldre 8 Jul 19:32
    #5

    Aruba är helt fantastiskt!Vi var där i vintras 2 v med All inclusive. Det var rena rama paradiset. Kan varmt rekommendera.Dominikanska är också underbart. Den här vintern satsar vi på Tobago, Jamaica el. Kuba. 

  • Äldre 8 Jul 23:01
    #6

    lavaletta skrev 2013-07-08 19:32:24 följande:Aruba är helt fantastiskt!Vi var där i vintras 2 v med All inclusive. Det var rena rama paradiset. Kan varmt rekommendera.Dominikanska är också underbart. Den här vintern satsar vi på Tobago, Jamaica el. Kuba. Vilken resort valde ni på Aruba? Tacksam för tips!

  • Äldre 9 Jul 09:30
    #7
    darkHorse skrev 2013-07-08 14:09:42 följande:
    Jag vet inte hur situationen på Jamaica ser ut idag, det är bäst att ni kollar UD. Men för tre år sedan bröt våldsamma strider ut, flygplatser stängdes och svenskar rekommenderades att åka hem.

    Kuba är jättefint. Det finns en hel del turister i Havanna, men inte så att det stör. I staden finns mysiga restauranger och väldigt mycket fin bebyggelse. Folket är vänliga, men de lever under en viss politisk press. Låt bli att tala politik och ifrågasätta så att ingen av de kubaner ni träffar hamnar i trubbel. Som turist tror jag inte att det finns något att bekymmra sig över med säkerheten. Det är ganska billigt, fast det beror ju på vad man jämför med. Man kan göra fina dagsutflykter på landsbygden, titta på odlingar, rida, osv. Vägarna är jättebra.

    Har inte varit på Aruba. Bilden jag har fått är att det är fin natur, fina stränder, men inte så mycket att göra förutom dykturer och så. Och dyyyrt.
    Tack för tipsen! Flera kända siter arrangerar resor till Jamaica så då bordet det vara säkert. Allt beror på VART man reser. ;)

    Kuba har alltid varit en plats jag vill åka till men vi är unga så vi hinner. Mina förtäldrar var där för 1 -1,5 år sedan och då vart man ju lite sugen!

    Om det är jättedyrt är det ju mindre bra. Bröllopet kommer ju gå på en del som det är :(

    Tack för informationen! :) 
  • Äldre 9 Jul 09:33
    #8

    Vi funderar på att avvakta med bröllopsresan och spara ihop lite först. Vad tycker ni om det? Måste man åka DIREKT som många gör? ;)


  • lavale­tta
    Äldre 9 Jul 11:11
    #9

    Kala skrev 2013-07-08 23:01:51 följande:lavaletta skrev 2013-07-08 19:32:24 följande:Aruba är helt fantastiskt!Vi var där i vintras 2 v med All inclusive. Det var rena rama paradiset. Kan varmt rekommendera.Dominikanska är också underbart. Den här vintern satsar vi på Tobago, Jamaica el. Kuba. Vilken resort valde ni på Aruba? Tacksam för tips!Vi åkte med Ving till hotellet Divi Aruba.     

  • Lmvu
    Äldre 9 Jul 14:27
    #10

    Vi har bokat 12 dagar på Divi Aruba nu i Oktober och vi ser fram emot det som fan!

Svar på tråden Jamaica, Aruba, Kuba?