• Äldre 7 Jul 09:31
    6192 visningar
    18 svar
    18
    6192

    Hjääälp! Budget?!!

    Hur stor budget har ni? Om alla kommer så blir vi omkring 100 vuxna och 30 barn. Vi vill försöka hålla kostnaderna nere men utan att det känns snålt eller alltför budget. Vi vill hålla oss kring 100 000 lite under, men de känns jättesvårt. Vad ligger era budgetar på och hur många blir ni?

  • Svar på tråden Hjääälp! Budget?!!
  • afture­lding
    Äldre 7 Jul 09:47
    #1

    Vi gjorde av med c.a 25-30 000 på 48 personer. Men då gjorde vi väldigt mycket själva, och riktigt så mycket skulle jag inte rekommendera någon att göra, eftersom att vi blev så stressade dagen innan och på själva dagen.

  • Äldre 7 Jul 10:58
    #2

    vi gör av med ca 250 000 på 125 personer. Men då hyr vi folk till att göra precis allt. så du kan nog komma undan billigt om du vill men man kan samtidigt lägga hur mycket som helst också. Så som tidigare talare sa göra mycket själv är nog a och o om det ska bli billigare.

  • Äldre 7 Jul 11:06
    #3

    Vi har en sagt budget på 20.000.-, med 5.000.- plus/minus. :) Vi blir omkring 40-50 personer.

  • xMaria­x
    Äldre 7 Jul 12:19
    #4

    Om alla kommer så blir vi 45 personer, vi har satt en budget på ungefär 45.000:-.


  • Äldre 7 Jul 12:55
    #5

    Vi blir 16 st och har en budget på 70 000 :-


  • krusa
    Äldre 7 Jul 13:21
    #6

    Vi blir ca 110 pers och har en budget på knappa 60 000:- Men vi ser ut att landalite under.

  • Äldre 7 Jul 13:40
    #7

    Ni som har stora sällskap hade ni svårt att hitta lokal ?

  • Äldre 7 Jul 15:05
    #8
    FrkJeppa skrev 2013-07-07 13:40:30 följande:
    Ni som har stora sällskap hade ni svårt att hitta lokal ?
    oh ja. letade i 5 månader innan vi hittade rätt. Hittade dels ingen som rymde alla och dom som gjorde det var ganska skabbiga lokaler som typ bygdegårdar och så och det kändes så tråkigt. så vi hittade ingen förän vi började kolla restauranger i stockholm.
    Där hittade vi den perfekta med snygg inredning och runda bord som var mitt krav. fönster runt hela restaurangen utom en sida där köket var. tyger i taket och klinker.
  • Äldre 7 Jul 21:16
    #9

    Asså allting beror på hur mkt ni är beredda att göra själva och vad ni vll bjuda på för fest. Jag tycker det är svårt att hålla ned kostnaderna på ett bröllop om man vill få det exakt som man vill ha det.
    Våran landade på runt 200,000 för 67 gäster, men då är det inklusive min ring som var ganska dyr.. 

  • Äldre 7 Jul 21:52
    #10

    Det är jättesvårt att säga vad för budget ni behöver utifrån antal gäster. Vill ni ha bufé, sittande tre-rätters, ska det serveras alkohol, levande band eller DJ. Vilken prisklass ligger ringar och klänning samt mannens kläder på. Ska ni betala brudföljets kläder osv. Spåna på sådana saker samt hur mkt ni är villiga att göra själva för att sedan kunna se vad summan handlar på. Skriv dessutom en budget när ni spånar... det drar iväg fortare än man tror.

  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 8 Jul 09:45
    #11

    Vi har 53 middagsgäster + 26 personer som kommer på festen efteråt och vårt bröllop går på ca 140.000 kronor.

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 8 Jul 09:56
    #12

    Vi är 80 personer och tror vårt slutar på ca 60,000:- När ni pratar budget och vad allt kostar, räknar ni med resan då?!

  • Äldre 8 Jul 12:40
    #13
    Längtandsfull skrev 2013-07-08 09:56:52 följande:
    Vi är 80 personer och tror vårt slutar på ca 60,000:- När ni pratar budget och vad allt kostar, räknar ni med resan då?!
    Vi räknar inte med resa eftersom vi inte tänker åka på någon bröllopsresa i anslutning till bröllopet.
  • Äldre 8 Jul 14:05
    #14

    Nä vi har inte med resan... För mig är det en post helt sidan om...

  • Äldre 8 Jul 15:11
    #15

    Vi blir ca 50 personer och har en budget på 30-40 000, det får absolut inte gå över 40. Gör ganska mycket själva och är ute i väldigt god tid.

  • Äldre 8 Jul 15:37
    #16

    Vi har 75 gäster och en budget på 15 000:- Vi gör ganska mycket själva men kommer ha en stor fest och bjuda på mat och dryck hela kvällen... Hela vår budget ligger ut i en annan tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m4318542.html

  • Äldre 8 Jul 23:54
    #17

    Vi har något färre gäster (ca 90), men också lite lägre budget (ca 80). Vi kör på bygdegård, sprit från Tyskland, buffé, ingen dessert utan bara bröllopstårta, jag har tänkt ha min mammas bröllopsklänning alternativt köpa min kompis gamla till ett bra pris, tänker inte köpa nya smycken (förutom ringen), inte diamanter i vigselringen utan safirer. Ganska enkel brudbukett. Hjälp från familj och kompisar med tårta och sminkning (billigare, men jag vill inte låta någon jobba gratis). Gjorde egna inbjudningar. Till dukningen blir det pappersdukar och servetter (dock inte den billigaste sorten), enkla dekorationer och jag struntar i stolsöverdrag, exakt färgmatchning, favours och annat som jag inte tror mina gäster skulle fästa så stor vikt vid i alla fall. Tänkte försöka hitta något som kan fungera som näbbklänningar på HM, Lindex och liknande. Satsar på ett bröllop utan krusiduller, men generöst med mat och dryck (och förhoppningsvis kärlek och värme )Saker jag inte har velat spara på: fotograf, personal, mat och dryck. Vi har en ganska dyr professionell fotograf och  catering för maten samt inhyrd personal från cateringfirman och en DJ.  

  • Äldre 8 Jul 23:58
    #18

    Det blev inga radbrytningar, sorry...

Svar på tråden Hjääälp! Budget?!!